BILIŞIM GÜVENLIĞI TEKNOLOJISI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BGT105
Ders İsmi: Veritabanları ve SQL Dilleri
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Volkan Aksoy

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere veri tabanı yönetim sistemlerinin temel prensiplerini ve yapısını öğretmek.
Dersin Hedefi: Öğrencilerin, veri tabanı tasarımı ve yönetimi konusunda beceri kazanarak etkin veri tabanları oluşturabilmelerini sağlamaktır.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Veritabanı ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi ve kavrama düzeylerindeki bilgi ve becerilere sahip olur
  2) Bilgi Sistem Geliştirme Ömür Devri Aşamaları, Veri tabanı Tasarım Aşamaları hakkında bilgi, kavrama ve uygulama düzeylerindeki bilgi ve becerilere sahip olur
  3) İlişkisel Veri Modelleri ve Veri Dönüşümleri hakkında bilgi, kavrama ve uygulama düzeylerindeki bilgi ve becerilere sahip olur
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) SQL, Veri Tanımlama Dili (Data Definition Language), Veri İşleme Dili (Data Manipulation Language) ve ilgili komutlar hakkında bilgi, kavrama ve uygulama düzeylerindeki bilgi ve becerilere sahip olur
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, büyük ölçekli veritabanı sistemlerini etkin bir şekilde yönetme, güvenliği sağlama ve performans optimizasyonu yapma yetkinliği geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) TEMEL KAVRAMLAR
2) İLİŞKİSEL VERİTABANI TASARIMI VE NORMALİZASYON
3) ÖRNEK KÜTÜPHANE VERİTABANI
4) İLİŞKİSEL CEBİR
5) SQL YAPISAL SORGULAMA DİLİ
6) TEK TABLO İÇİNDE SORGULAMALAR
7) ARİTMETİKSEL OPERATÖRLER VE FONKSİYONLAR
8) ARA SINAV
9) GRUPLANDIRARAK SORGULAMA
10) BİRDEN FAZLA TABLO ÜZERİNDE SORGULAMA
11) ALT SORGULAR
12) GÖRÜNÜMLER
13) INDEX KULLANIMI
14) GENEL TEKRAR VE UYGULAMALAR
Diğer Kaynaklar: 1- ÖZSEVEN, T. (2013). Veritabanı Yönetim Sistemleri 1 6. Baskı. Ekin Yayınevi
2- ÖZSEVEN, T. (2013). Veritabanı Yönetim Sistemleri 2 6. Baskı. Ekin Yayınevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

1

1

Program Kazanımları
1) Bilgi güvenliği prensipleri ve yöntemleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak. 3 3 3 3 3
2) Siber güvenlik tehditleri ve saldırı türleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. 3 3 3 3 3
3) Kriptografi teknikleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak.
4) Bilgi güvenliği yönetim sistemleri ve standartları konusunda bilgi sahibi olmak.
5) Güvenli yazılım geliştirme süreçleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
6) Bilgi güvenliği risklerini analiz edebilme ve değerlendirebilme becerisi.
7) Bilgisayar ağları ve iletişim protokolleri üzerine uygulamalı bilgiye sahip olma.
8) Güvenlik açıklarını tespit etme ve kapatma becerisi.
9) Bilgi güvenliği projelerinde bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yeteneği.
10) Takım çalışması ve liderlik becerisi gösterme yeteneği.
11) Yeni teknolojilere ve güvenlik trendlerine adapte olabilme yeteneği. 2 2 2 2 2
12) Alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme. 2 2 2 2 2
13) Teknik bilgiyi anlaşılır bir şekilde ifade edebilme ve sunabilme becerisi.
14) Yazılı ve sözlü iletişim yetenekleri.
15) İşbirliği ve takım çalışması becerisi.
16) Bilgi güvenliği ile ilgili yasal ve etik sorumlulukların bilincinde olma.
17) Bilgi güvenliği olaylarına müdahale ve kriz yönetimi becerisi.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 56
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 28
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 21
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 121
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4