ULUSLARARASI İLIŞKILER (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IRL302 | ||||||||
Ders İsmi: | Turkish Foreign Policy-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dersin Amacı: | Tarihsel Bakış: Osmanlı'nın son döneminden günümüze kadar Türk dış politikasına kapsamlı bir tarihsel bakış sağlama Jeopolitik Analiz: Türk dış politikasını şekillendiren jeopolitik, ekonomik ve sosyal dinamikleri araştırma Politika Değerlendirmesi: İç politikadaki değişimlerin Türkiye'nin dış politika kararları üzerindeki etkisini analiz etme Bölgesel İlişkiler: Türkiye'nin Orta Doğu, Avrupa ve Orta Asya gibi kilit bölgelerle olan dış ilişkilerini değerlendirme Küresel Bağlam: Türkiye'nin NATO, AB ve BM gibi uluslararası örgütler içindeki rolünü ve stratejilerini anlama |
Dersin Hedefi: | Bilgi Edinme: Öğrenciler, Türk dış politikasındaki önemli tarihi olayları ve eğilimleri tanımlayabilecek ve açıklayabilecektir. Eleştirel Düşünme: Öğrenciler, Türk dış politika kararlarını etkileyen faktörleri eleştirel bir şekilde analiz etme yeteneğini geliştireceklerdir. Araştırma Becerileri: Öğrenciler, belirli vaka çalışmalarını ve politika kararlarını araştırarak araştırma becerilerini geliştireceklerdir. İletişim: Öğrenciler, dış politika konularını hem yazılı hem de sözlü formatta ifade etme ve tartışma yeteneklerini geliştireceklerdir. Teorinin Uygulanması: Öğrenciler, Türk dış politika davranışını anlamak ve tahmin etmek için uluslararası ilişkiler teorilerini uygulayacaklardır. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1) 1980'lerden bu yana Türkiye'nin bölgesindeki büyük güçler ve ülkelerle ilişkilerinin gelişimini değerlendirir
2) İç politika ile dış politika arasındaki ilişkiyi anlar
3) Güvenlik-dış politika ilişkisini analiz eder
4) Jeopolitik ile dış politika arasındaki ilişkiyi tanır. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | 1. Hafta: Türk Dış Politikasına Giriş • Dersin genel tanıtımı • Temel kavramlar ve çerçeveler | ||
2) | 2. Hafta: Tarihsel Arka Plan • Geç Osmanlı İmparatorluğu dış politikası • Erken Cumhuriyet dönemi dış politikası | ||
3) | 3. Hafta: Soğuk Savaş Dönemi • Türkiye'nin Batı ile uyumu • Sovyetler Birliği ile ilişkiler | ||
4) | 4. Hafta: Soğuk Savaş Sonrası Dönem • Küresel siyasetteki değişiklikler • Türkiye'nin yeni dış politika yönelimleri | ||
5) | 5. Hafta: Orta Doğu ile İlişkiler • Tarihsel bağlar ve çatışmalar • Güncel sorunlar ve ittifaklar | ||
6) | 6. Hafta: Avrupa ile İlişkiler • AB üyelik süreci • Avrupa ülkeleri ile ikili ilişkiler | ||
7) | 7. Hafta: Amerika Birleşik Devletleri ile İlişkiler • Stratejik ortaklık • Temel sorunlar ve zorluklar | ||
8) | 8. Hafta: Rusya ile İlişkiler • Tarihsel bağlam • Güncel dinamikler | ||
9) | 9. Hafta: Orta Asya ile İlişkiler • Kültürel ve tarihsel bağlantılar • Ekonomik ve siyasi çıkarlar | ||
10) | 10. Hafta: Türkiye ve Uluslararası Örgütler • NATO'daki rolü • BM ve diğer örgütlere katılım | ||
11) | 11. Hafta: Dış Politikada İç Etkiler • Siyasi partiler ve liderlik • Kamuoyu ve medya | ||
12) | 12. Hafta: Dış Politikada Ekonomik Faktörler • Ticaret politikaları • Enerji güvenliği | ||
13) | 13. Hafta: Güvenlik ve Savunma Politikası • Askeri strateji • Terörle mücadele çabaları | ||
14) | 14. Hafta: Türk Dış Politikasında Gelecek Yönelimler • Ortaya çıkan eğilimler • Potansiyel zorluklar ve fırsatlar | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır. | |||||||||||
1) Uluslararası ilişkiler, siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Uluslararası ilişkiler alanında, ulusal; ulusüstü ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir. | |||||||||||
1) Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, karşılaşılan verileri, olguları ve sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunar. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanabilir. | |||||||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar. | |||||||||||
3) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır. | |||||||||||
4) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir. | |||||||||||
5) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir. | |||||||||||
6) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir. | |||||||||||
7) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder. | |||||||||||
8) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olabilir. | |||||||||||
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 15 | 45 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | 15 | 45 |
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 15 | 45 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 6 | 12 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 163 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |