ULUSLARARASI İLIŞKILER (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IRL302
Ders İsmi: Turkish Foreign Policy-II
Ders Yarıyılı: 6. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler):

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tarihsel Bakış: Osmanlı'nın son döneminden günümüze kadar Türk dış politikasına kapsamlı bir tarihsel bakış sağlama
Jeopolitik Analiz: Türk dış politikasını şekillendiren jeopolitik, ekonomik ve sosyal dinamikleri araştırma
Politika Değerlendirmesi: İç politikadaki değişimlerin Türkiye'nin dış politika kararları üzerindeki etkisini analiz etme
Bölgesel İlişkiler: Türkiye'nin Orta Doğu, Avrupa ve Orta Asya gibi kilit bölgelerle olan dış ilişkilerini değerlendirme
Küresel Bağlam: Türkiye'nin NATO, AB ve BM gibi uluslararası örgütler içindeki rolünü ve stratejilerini anlama
Dersin Hedefi: Bilgi Edinme: Öğrenciler, Türk dış politikasındaki önemli tarihi olayları ve eğilimleri tanımlayabilecek ve açıklayabilecektir.
Eleştirel Düşünme: Öğrenciler, Türk dış politika kararlarını etkileyen faktörleri eleştirel bir şekilde analiz etme yeteneğini geliştireceklerdir.
Araştırma Becerileri: Öğrenciler, belirli vaka çalışmalarını ve politika kararlarını araştırarak araştırma becerilerini geliştireceklerdir.
İletişim: Öğrenciler, dış politika konularını hem yazılı hem de sözlü formatta ifade etme ve tartışma yeteneklerini geliştireceklerdir.
Teorinin Uygulanması: Öğrenciler, Türk dış politika davranışını anlamak ve tahmin etmek için uluslararası ilişkiler teorilerini uygulayacaklardır.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1) 1980'lerden bu yana Türkiye'nin bölgesindeki büyük güçler ve ülkelerle ilişkilerinin gelişimini değerlendirir 2) İç politika ile dış politika arasındaki ilişkiyi anlar 3) Güvenlik-dış politika ilişkisini analiz eder 4) Jeopolitik ile dış politika arasındaki ilişkiyi tanır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) 1. Hafta: Türk Dış Politikasına Giriş • Dersin genel tanıtımı • Temel kavramlar ve çerçeveler
2) 2. Hafta: Tarihsel Arka Plan • Geç Osmanlı İmparatorluğu dış politikası • Erken Cumhuriyet dönemi dış politikası
3) 3. Hafta: Soğuk Savaş Dönemi • Türkiye'nin Batı ile uyumu • Sovyetler Birliği ile ilişkiler
4) 4. Hafta: Soğuk Savaş Sonrası Dönem • Küresel siyasetteki değişiklikler • Türkiye'nin yeni dış politika yönelimleri
5) 5. Hafta: Orta Doğu ile İlişkiler • Tarihsel bağlar ve çatışmalar • Güncel sorunlar ve ittifaklar
6) 6. Hafta: Avrupa ile İlişkiler • AB üyelik süreci • Avrupa ülkeleri ile ikili ilişkiler
7) 7. Hafta: Amerika Birleşik Devletleri ile İlişkiler • Stratejik ortaklık • Temel sorunlar ve zorluklar
8) 8. Hafta: Rusya ile İlişkiler • Tarihsel bağlam • Güncel dinamikler
9) 9. Hafta: Orta Asya ile İlişkiler • Kültürel ve tarihsel bağlantılar • Ekonomik ve siyasi çıkarlar
10) 10. Hafta: Türkiye ve Uluslararası Örgütler • NATO'daki rolü • BM ve diğer örgütlere katılım
11) 11. Hafta: Dış Politikada İç Etkiler • Siyasi partiler ve liderlik • Kamuoyu ve medya
12) 12. Hafta: Dış Politikada Ekonomik Faktörler • Ticaret politikaları • Enerji güvenliği
13) 13. Hafta: Güvenlik ve Savunma Politikası • Askeri strateji • Terörle mücadele çabaları
14) 14. Hafta: Türk Dış Politikasında Gelecek Yönelimler • Ortaya çıkan eğilimler • Potansiyel zorluklar ve fırsatlar
Diğer Kaynaklar: Baskın Oran, Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar Cilt 2, 2002, İstanbul: İletişim Yayınları

Baskın Oran, Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar Cilt 3, 2013, İstanbul: İletişim Yayınları

Oran, Baskın, 2010, Turkish Foreign Policy: 1919-2006, Salt Lake City: University of Utah Press, ISBN: 9780874809046 0874809045

Pınar Gözen Ercan ed., Turkish Foreign Policy, Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2017

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır.
1) Uluslararası ilişkiler, siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Uluslararası ilişkiler alanında, ulusal; ulusüstü ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir.
1) Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, karşılaşılan verileri, olguları ve sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunar. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanabilir.
2) Uluslararası İlişkiler alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar.
3) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır.
4) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir.
5) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir.
6) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir.
7) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder.
8) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olabilir.
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 15 45
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma 15 45
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 15 45
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 6 12
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 7 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 163
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5