İŞLETME (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-Q-216 | ||||||||
Ders İsmi: | Discourse Analysis | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | University Elective | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Gizem Gücük |
Dersin Amacı: | Bu ders Söylem Analizinin temel kavramlarına erişilebilir bir giriş niteliğindedir. Öğrenciler dilin yazılı ve sözlü biçimlerdeki işleyişini keşfedeceklerdir. Bir dizi çevrimiçi ders ve değerlendirme aracılığıyla öğrenciler, türler, eleştirel söylem analizi ve teknolojinin etkisi de dahil olmak üzere söylemin çeşitli boyutları hakkında fikir sahibi olacaklardır. Kurs, ulaşılabilir ancak bilgilendirici olacak şekilde tasarlanmıştır; dil analizi konusunda önceden deneyimi olmayan öğrenciler için uygundur. |
Dersin Hedefi: | Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilmelidir: • Söylem, metin ve bağlam gibi anahtar terimleri tanımlamak. • Söylem analizinin diğer alanlardaki ilgisini anlamak. • Sözlü ve yazılı söylem arasında ayrım yapmak. • Farklı türleri tanımlayın ve tanımak. • Yazılı söylem için temel metin analizi becerilerini geliştirmek. • Sözlü söylemin özelliklerini tanımlamak. • Konuşmaları yazıya dökün ve analiz etmek. • Tür analizini gerçek dünyadaki örneklere uygulamak. • Bulguları analiz etmek ve sunmak için grup etkinliklerinde işbirliği yapmak. • Eleştirel söylem analizinin temellerini anlamak. • Söylemdeki güç ilişkilerini analiz etmek için CDA ilkelerini uygulamak. • Medyadan ve günlük söylemden örnekleri analiz etmek. • Söylemde bir güç aracı olarak dilin rolünü keşfetmek. • Bağlamlardaki güçlü söylemi analiz etmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilecektir:
• Söylem, metin ve bağlam gibi anahtar terimleri tanımlamak. |
||
2) • Söylem analizinin diğer alanlardaki önemini anlamak. |
||
3) • Sözlü ve yazılı söylem arasında ayrım yapabilmek. |
||
4) • Farklı türleri tanımlamak ve tanımak. |
||
5) • Yazılı söylem için temel metin analizi becerilerini geliştirmek. |
||
6) • Sözlü söylemin özelliklerini tanımlamak. |
||
7) • Konuşmaları yazıya dökmek ve analiz etmek. |
||
8) • Tür analizini gerçek dünyadaki örneklere uygulamak. |
||
9) • Bulguları analiz etmek ve sunmak için grup etkinliklerinde işbirliği yapmak. |
||
10) • Eleştirel söylem analizinin temellerini anlamak. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • Söylemdeki güç ilişkilerini analiz etmek için ESA ilkelerini uygulayın. |
||
2) • Medyadan ve günlük söylemden örnekleri analiz edin. |
||
3) • Bağlamlardaki güçlü söylemi analiz etmek. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | "• Söylem Analizi Tanımı • Temel Terminoloji: Söylem, Metin, Bağlam" | ||
2) | "• Söylem Analizinin Tanımı • Temel Terminoloji: Söylem, Metin, Bağlam" | ||
3) | "• Sözlü ve Yazılı Söylem • Günlük Konuşmalardan ve Yazılı Metinlerden Örnekler" | ||
4) | "• Sözlü ve Yazılı Söylem • Günlük Konuşmalardan ve Yazılı Metinlerden Örnekler" | ||
5) | "• Yazılı Söylemi Anlamak • Temel Metin Analizi Teknikleri" | ||
6) | "• Sözlü Söylemin Özellikleri • Konuşmaları Yazmak ve Analiz Etmek" | ||
7) | ARA SINAV | ||
8) | "8. Hafta: Eleştirel Söylem Analizi (ESA) Giriş • Eleştirel Söylem Analizinin Temelleri • Söylemdeki Güç İlişkilerini Analiz Etmek" | ||
9) | "9. Hafta: Söylemde İdeoloji • İdeolojik Yapıları Anlamak • Medyadan ve Gündelik Söylemden Örnekler" | ||
10) | "10. Hafta: Eleştirel Söylem Analizi Örnekleri • Güç ve Güç İlişkileri Aracı Olarak Dil • Örnekler ve Analiz • Uykulu Gençler (PDF)" | ||
11) | "11. Hafta: Eleştirel Söylem Analizi Örnekleri • Güç ve Güç İlişkileri Aracı Olarak Dil • Örnekler ve Analiz • SELFİE/ÖZÇEKİM (PDF)" | ||
12) | "12. Hafta: Eleştirel Söylem Analizi Örnekleri • Güç ve Güç İlişkileri Aracı Olarak Dil • Örnekler ve Analiz • RAP'ın Tarihi (PDF)" | ||
13) | "13. Hafta: Eleştirel Söylem Analizi Örnekleri • Güç ve Güç İlişkileri Aracı Olarak Dil • Örnekler ve Analiz • Tony Blair, New Labor Speech (PDF)" | ||
14) | "14. Hafta: Eleştirel Söylem Analizi Örnekleri • Güç ve Güç İlişkileri Aracı Olarak Dil • Örnekler ve Analiz • Herkes için Feminizim, Hooks,B. (ilk bölümü incelenmiştir) (PDF)" | ||
15) | FİNAL SINAVI | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Temel finansman ilkelerine ve kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
2) İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar. | |||||||||||||||||||
3) İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar. | |||||||||||||||||||
4) Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
5) İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
6) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir. | |||||||||||||||||||
7) Karşılaşabileceği vakaları analiz eder. | |||||||||||||||||||
8) İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir. | |||||||||||||||||||
9) Bir işletmede veya herhangi bir bölümüyle ilgili alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir. | |||||||||||||||||||
10) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder. | |||||||||||||||||||
11) Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir. | |||||||||||||||||||
12) Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir. | |||||||||||||||||||
13) Bilgi işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder. | |||||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur. | |||||||||||||||||||
15) Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar. | |||||||||||||||||||
16) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak takip eder. | |||||||||||||||||||
17) İşletme alanındaki güncel haber ve vakaları bilir, takip eder. | |||||||||||||||||||
18) İşletme ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeleri ve yenilikleri bilir. | |||||||||||||||||||
19) Profesyonel boyuttaki işe alım ve kendini geliştirmeyle ilgili yeniliklerden haberdar olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 13 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 15 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 0 |