FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-Q-216
Ders İsmi: Discourse Analysis
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 1
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: University Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Gizem Gücük

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders Söylem Analizinin temel kavramlarına erişilebilir bir giriş niteliğindedir. Öğrenciler dilin yazılı ve sözlü biçimlerdeki işleyişini keşfedeceklerdir. Bir dizi çevrimiçi ders ve değerlendirme aracılığıyla öğrenciler, türler, eleştirel söylem analizi ve teknolojinin etkisi de dahil olmak üzere söylemin çeşitli boyutları hakkında fikir sahibi olacaklardır. Kurs, ulaşılabilir ancak bilgilendirici olacak şekilde tasarlanmıştır; dil analizi konusunda önceden deneyimi olmayan öğrenciler için uygundur.
Dersin Hedefi: Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilmelidir:
• Söylem, metin ve bağlam gibi anahtar terimleri tanımlamak.
• Söylem analizinin diğer alanlardaki ilgisini anlamak.
• Sözlü ve yazılı söylem arasında ayrım yapmak.
• Farklı türleri tanımlayın ve tanımak.
• Yazılı söylem için temel metin analizi becerilerini geliştirmek.
• Sözlü söylemin özelliklerini tanımlamak.
• Konuşmaları yazıya dökün ve analiz etmek.
• Tür analizini gerçek dünyadaki örneklere uygulamak.
• Bulguları analiz etmek ve sunmak için grup etkinliklerinde işbirliği yapmak.
• Eleştirel söylem analizinin temellerini anlamak.
• Söylemdeki güç ilişkilerini analiz etmek için CDA ilkelerini uygulamak.
• Medyadan ve günlük söylemden örnekleri analiz etmek.
• Söylemde bir güç aracı olarak dilin rolünü keşfetmek.
• Bağlamlardaki güçlü söylemi analiz etmek.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilecektir: • Söylem, metin ve bağlam gibi anahtar terimleri tanımlamak.
  2) • Söylem analizinin diğer alanlardaki önemini anlamak.
  3) • Sözlü ve yazılı söylem arasında ayrım yapabilmek.
  4) • Farklı türleri tanımlamak ve tanımak.
  5) • Yazılı söylem için temel metin analizi becerilerini geliştirmek.
  6) • Sözlü söylemin özelliklerini tanımlamak.
  7) • Konuşmaları yazıya dökmek ve analiz etmek.
  8) • Tür analizini gerçek dünyadaki örneklere uygulamak.
  9) • Bulguları analiz etmek ve sunmak için grup etkinliklerinde işbirliği yapmak.
  10) • Eleştirel söylem analizinin temellerini anlamak.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) • Söylemdeki güç ilişkilerini analiz etmek için ESA ilkelerini uygulayın.
  2) • Medyadan ve günlük söylemden örnekleri analiz edin.
  3) • Bağlamlardaki güçlü söylemi analiz etmek.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) "• Söylem Analizi Tanımı • Temel Terminoloji: Söylem, Metin, Bağlam"
2) "• Söylem Analizinin Tanımı • Temel Terminoloji: Söylem, Metin, Bağlam"
3) "• Sözlü ve Yazılı Söylem • Günlük Konuşmalardan ve Yazılı Metinlerden Örnekler"
4) "• Sözlü ve Yazılı Söylem • Günlük Konuşmalardan ve Yazılı Metinlerden Örnekler"
5) "• Yazılı Söylemi Anlamak • Temel Metin Analizi Teknikleri"
6) "• Sözlü Söylemin Özellikleri • Konuşmaları Yazmak ve Analiz Etmek"
7) ARA SINAV
8) "8. Hafta: Eleştirel Söylem Analizi (ESA) Giriş • Eleştirel Söylem Analizinin Temelleri • Söylemdeki Güç İlişkilerini Analiz Etmek"
9) "9. Hafta: Söylemde İdeoloji • İdeolojik Yapıları Anlamak • Medyadan ve Gündelik Söylemden Örnekler"
10) "10. Hafta: Eleştirel Söylem Analizi Örnekleri • Güç ve Güç İlişkileri Aracı Olarak Dil • Örnekler ve Analiz • Uykulu Gençler (PDF)"
11) "11. Hafta: Eleştirel Söylem Analizi Örnekleri • Güç ve Güç İlişkileri Aracı Olarak Dil • Örnekler ve Analiz • SELFİE/ÖZÇEKİM (PDF)"
12) "12. Hafta: Eleştirel Söylem Analizi Örnekleri • Güç ve Güç İlişkileri Aracı Olarak Dil • Örnekler ve Analiz • RAP'ın Tarihi (PDF)"
13) "13. Hafta: Eleştirel Söylem Analizi Örnekleri • Güç ve Güç İlişkileri Aracı Olarak Dil • Örnekler ve Analiz • Tony Blair, New Labor Speech (PDF)"
14) "14. Hafta: Eleştirel Söylem Analizi Örnekleri • Güç ve Güç İlişkileri Aracı Olarak Dil • Örnekler ve Analiz • Herkes için Feminizim, Hooks,B. (ilk bölümü incelenmiştir) (PDF)"
15) FİNAL SINAVI
Diğer Kaynaklar: • Widdowson, H. G. (2007, April 9). Discourse Analysis. Oxford University Press, USA.
• Widdowson, H. G. (2007, April 9). Discourse Analysis. Oxford University Press, USA.
• Lazar, M. (2005, January 7). Feminist Critical Discourse Analysis. Springer.
• Gee, J. P. (2014, January 21). How to do Discourse Analysis. Routledge.
• Discourse Analysis PowerPoint

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir.
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir.
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir.
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir.
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır.
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır.
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 13 13
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 15
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 0