Dersin Amacı: |
Bu ders, Game Design & Programming Studio I dersinin devamıdır. Öğrenciler, ilk derste ortaya koydukları konsept ve fikirleri oynanabilir oyunlara dönüştürerek iş birliğine dayalı video oyun projeleri yapma sürecine daha derinlemesine dahil olacaklardır. Ders, ekip çalışması ve uygulamalı deneyime daha fazla vurgu yapacaktır. Öğrenciler, oyunlarının üretim sürecinde rehberlik alacak ve bu süreçte yetenekleri belirli görevlere nasıl tahsis edeceklerini, kritik kararlar almanın önemini ve başarılı oyunlardan oynayarak ve analiz ederek öğrenmeyi keşfedeceklerdir. |
Dersin Hedefi: |
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:
1. Bir oyun üretimini tamamlamak için gerekli becerileri anlayacak,
2. Oyun geliştirme ortamında kendi yeteneklerini ve becerilerini kavrayacak,
3. Görevleri, yetenekleri yönetmeyi ve geliştirme hedeflerini belirlemeyi öğrenecek,
4. Takım olarak oyun geliştirme sürecini yönetecek,
5. Oyuncu geri bildirimlerini oyunlarını geliştirmek için kullanacak,
6. Portföyleri için oynanabilir bir oyun yayınlayacaklardır. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, dersin içeriği ve hedefleriyle tanışırlar.
|
2) Öğrenciler, NES için Super Mario Bros. oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
|
3) Öğrenciler, birçok platformda bulunan Doom oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
|
4) Öğrenciler, Nintendo 64 için The Legend of Zelda: Ocarina of Time oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
|
5) Öğrenciler, Half-Life oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
|
6) Öğrenciler, SNES için Contra 3 oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
|
7) Öğrenciler, Portal oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
|
8) Öğrenciler, Chrono Trigger oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
|
9) Öğrenciler, Silent Hill oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
|
10) Öğrenciler, Cave Story oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
|
11) Öğrenciler, Metal Gear Solid oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
|
12) Öğrenciler, Kingdom Hearts 2 oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin Tanıtımı |
2) |
Vaka Çalışması – Super Mario Bros. |
3) |
Vaka Çalışması – Doom |
4) |
Vaka Çalışması – The Legend of Zelda: Ocarina of Time |
5) |
Vaka Çalışması – Half-Life |
6) |
Vaka Çalışması – Contra 3 |
7) |
Vaka Çalışması – Portal |
8) |
Ara Sınavlar |
9) |
Game Jam |
10) |
Vaka Çalışması – Chrono Trigger |
11) |
Vaka Çalışması – Silent Hill |
12) |
Vaka Çalışması – Cave Story |
13) |
Vaka Çalışması – Metal Gear Solid |
14) |
Vaka Çalışması – Kingdom Hearts 2 |
15) |
Oyun Projesi İncelemesi + Yedek Plan |
16) |
Final Sınavları |
Diğer Kaynaklar: |
• Johan Huizinga. Homo Ludens.
• Jesse Schell. The Art of Game Design.
• Tracy Fullerton. Game Design Workshop. |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|