DIGITAL GAME DESIGN (ENGLISH)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DGD202
Ders İsmi: Game Design & Programing Studio-II
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 2 5 7
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Yiğit Durmuş

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, Game Design & Programming Studio I dersinin devamıdır. Öğrenciler, ilk derste ortaya koydukları konsept ve fikirleri oynanabilir oyunlara dönüştürerek iş birliğine dayalı video oyun projeleri yapma sürecine daha derinlemesine dahil olacaklardır. Ders, ekip çalışması ve uygulamalı deneyime daha fazla vurgu yapacaktır. Öğrenciler, oyunlarının üretim sürecinde rehberlik alacak ve bu süreçte yetenekleri belirli görevlere nasıl tahsis edeceklerini, kritik kararlar almanın önemini ve başarılı oyunlardan oynayarak ve analiz ederek öğrenmeyi keşfedeceklerdir.
Dersin Hedefi: Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:

1. Bir oyun üretimini tamamlamak için gerekli becerileri anlayacak,
2. Oyun geliştirme ortamında kendi yeteneklerini ve becerilerini kavrayacak,
3. Görevleri, yetenekleri yönetmeyi ve geliştirme hedeflerini belirlemeyi öğrenecek,
4. Takım olarak oyun geliştirme sürecini yönetecek,
5. Oyuncu geri bildirimlerini oyunlarını geliştirmek için kullanacak,
6. Portföyleri için oynanabilir bir oyun yayınlayacaklardır.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, dersin içeriği ve hedefleriyle tanışırlar.
  2) Öğrenciler, NES için Super Mario Bros. oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
  3) Öğrenciler, birçok platformda bulunan Doom oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
  4) Öğrenciler, Nintendo 64 için The Legend of Zelda: Ocarina of Time oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
  5) Öğrenciler, Half-Life oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
  6) Öğrenciler, SNES için Contra 3 oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
  7) Öğrenciler, Portal oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
  8) Öğrenciler, Chrono Trigger oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
  9) Öğrenciler, Silent Hill oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
  10) Öğrenciler, Cave Story oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
  11) Öğrenciler, Metal Gear Solid oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
  12) Öğrenciler, Kingdom Hearts 2 oyununu oynamış ve analiz etmiş, oyunun mekaniklerini, temel döngüsünü ve ilerleme sisteminin nasıl çalıştığını tartışmış olacaklardır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin Tanıtımı
2) Vaka Çalışması – Super Mario Bros.
3) Vaka Çalışması – Doom
4) Vaka Çalışması – The Legend of Zelda: Ocarina of Time
5) Vaka Çalışması – Half-Life
6) Vaka Çalışması – Contra 3
7) Vaka Çalışması – Portal
8) Ara Sınavlar
9) Game Jam
10) Vaka Çalışması – Chrono Trigger
11) Vaka Çalışması – Silent Hill
12) Vaka Çalışması – Cave Story
13) Vaka Çalışması – Metal Gear Solid
14) Vaka Çalışması – Kingdom Hearts 2
15) Oyun Projesi İncelemesi + Yedek Plan
16) Final Sınavları
Diğer Kaynaklar: • Johan Huizinga. Homo Ludens.
• Jesse Schell. The Art of Game Design.
• Tracy Fullerton. Game Design Workshop.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 16 32
Laboratuvar 16 48
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 82
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2