KENTSEL TASARIM VE PEYZAJ MIMARLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KTP115 | ||||||||
Ders İsmi: | Kent ve Bellek | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr. Üyesi. G.Pelin OLCAY Dr.Öğr. Üyesi. Sezen TARAKÇI Araş.Gör.İlayda KILIÇ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, kenti sadece görünür katmanlar üzerinden değil, tarih içerisindeki değişimleri üzerinden de okuyabilmek adına İstanbul'da farklı dinlerin, kültürlerin yansıması ile biçimlenen fiziki-tarihsel katmanları keşfetmek ve mekanın yapılanma şekillerini dönemsel özellikleriyle algılayıp, kent gelişim sürecinde kentsel belleğin önemini kavramaktır. |
Dersin Hedefi: | Bu derste, • Deneyimlenen kentin fiziki-tarihsel katmanlarını yerinde, bağlamı içerisinde okumak, • Kentin tarihi katmanlarına dair görsel bir hafıza ve ifade biçimi oluşturmak, • Kenti yürüyen bir beden olarak deneyimlerken konumlu bilgi üretmek • Kentte çoğul okumalar yapabilmek • Kentlerin yapılanmasında tarihin geçirgenliğini ve yönlendiriciliğini algılamak, hedeflenmiştir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Kent mekanının biçimlenmesinde tarihi dönemlerde yaşanan sosyal ve kültürel ögeler hakkında bilgi edinir.
2. İstanbul’un tarihsel topografyası ve geçirdiği dönüşümler hakkında bilgi edinir.
3. İstanbul’un çok katmanlı kentsel yapısı hakkında bilgi edinir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Kenti okumak için farklı anlatı araçlarını ve yöntemlerini kullanma becerisi kazanır.
2. Yürüyerek ve görerek deneyimlediği kente, tarihsel kavramsal bilgiyi de ekleyere kendi yer kavrayışını inşa etme becerisi kazanır.
3. Kentte yer değiştirmeyi bir zihin-beden-mekan yolculuğuna çevirebilme becerisi kazanır.
4. Kenti yürüyerek, görünmez kılınan katmanlarında kent formunu şekillendirmedeki rolünü anlama-yorumlama becerisi kazanır.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Kentin fiziki-tarihsel katmanlarını okuma yetkinliği kazanır.
2. İlk defa karşılaştığı bir kenti okuma, anlama ve yorumlama yetkinliği kazanır.
3. Kenti farklı dönemlerini kültürel ve mimari karakterleri üzerinden ayırt etme yetkinliği kazanır.
4. Kent makroformunu dönemsel olarak anlayabilme ve yorumlayabilme yetkniliğine sahiptir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Tanışma: Dersin Kapsam ve İçeriğinin Tanıtılması Tartışma: Kent ve Kent Belleği Nedir? | ||
2) | Yürüme Deneyimi I: Tarihi Yarımada'ya Anlamlı Bakış | ||
3) | Seminer I | ||
4) | Yürüme Deneyimi II: Mese Güzergahı -Ayasfoya'dan Saraçhane'ye- | ||
5) | Seminer II | ||
6) | Yürüme Deneyimi III: -Hipodrom'dan Sarnıç'a- | ||
7) | Sınıf Çalışması: Mapping | ||
8) | Ara Sınav/ Jüri | ||
9) | Seminer III | ||
10) | Yürüme Deneyimi IV: Topkapı Sarayı, Fatih Camii | ||
11) | Seminer IV | ||
12) | Yürüme Deneyimi V: Süleymaniye Camii, Beyazıt Camii | ||
13) | Yürüme Deneyimi VI: -Karaköy'den Dolmabahçe'ye- | ||
14) | Final Jüri Çalışması | ||
15) | Final Jüri Sunumları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |