DIŞ HEKIMLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS4001 | ||||||||
Ders İsmi: | Protetik Diş Tedavisi IV | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
DIS1001 - Protetik Diş Tedavisi I | DIS 123 - Diş Anatomisi ve Morfolojisi | DIS2002 - Protetik Diş Tedavisi II | DIS 213 - Protetik Diş Tedavisi-I 60301203 - Protetik Diş Tedavisi-I | DIS1001 - Protetik Diş Tedavisi I | DIS 123 - Diş Anatomisi ve Morfolojisi | DIS 213 - Protetik Diş Tedavisi-I 60301203 - Protetik Diş Tedavisi-I | DIS1001 - Protetik Diş Tedavisi I | DIS 213 - Protetik Diş Tedavisi-I | DIS3001 - Protetik Diş Tedavisi III |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Fatma Ünalan, Dr. Öğr. Üyesi Sinem Ok Tokaç, Dr. Öğr. Üyesi Pınar Şeşen, Dr. Öğr. Üyesi Berk Kaffaf |
Dersin Amacı: | Hareketli bölümlü protez ihtiyacı olan hastalarda doğru teşhis ve tedavi planlamasını yapar, klinik yapım aşamalarını bilir Sabit protezlerde metal destekli ve tam seramik sistemler kullanılarak yapılan tedavi aşamlarına hakim olur. |
Dersin Hedefi: | Sabit protetik restorasyonların ve hareketli bölümlü protezlerin klinik yapım aşamalarını başarıyla tamamlayabilmek. Tedavi aşamalarında karşılaşabilecekleri problemleri aşabilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Parsiyel diş eksikliği olan hastanın ağzında protezlerin oturduğu alanın özelliklerini ve protezi etkileyen çevre kasların işlevlerini bilir.
HB protezlerin klinikteki yapım aşamalarını (ölçü almak, dikey boyut, sentrik ilişki, dişli prova gibi) bilir ve uygular. |
||
2) Sabit protezlerin tanımı, sınıflandırması, tarihçesi, endikasyon, kontraendikasyonları ve yapım tekniklerini bilir. |
||
3) Sabit protezlerde farklı preparasyon türlerine ve güncel materyallere hakim olur. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Diş teknisyen laboratuvarı ile doğru ve eksiksiz iletişim kurabilir. |
||
2) Kısmi dişsizliği tanımlar, çevre dokuların anatomisini bilir Tam ve kısmi hareketli protezlerle ilgili kavramları açıklar. Tam ve hareketli bölümlü protezlerin laboratuvar yapım tekniklerini uygular. Protez alanına özel yetkinliğe sahiptir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrendiği bilgi birikimi ve hareketli bölümlü protezlerin ve sabit protezlerin laboratuvar yapım aşamaları hakkındaki becerileri sayesinde klinikte karşılaşabileceği sorunları çözer. |
Hafta | Konu | ||
1) | Genel bilgi: anatomi ve sınıflama,ilk muayene | ||
2) | İlk ölçü / Diagnostik Modeller ve İlgili Prosedürler. Model analizi ve paralelometre | ||
3) | Hareketli Parsiyel Protezler İçin Ağız Hazırlığı/ Okluzal/insizal tırnaklar | ||
4) | Retansiyon: direkt tutucular ve indirekt tutucular | ||
5) | Kavrama (resiprokasyon): kaide plağı, ana bağlayıcılar, küçük bağlayıcılar | ||
6) | Dikey boyut. Sentrik-eksentrik ilişkilerin saptanması ve artikülatöre transferi /oklüzal ilişkiler | ||
7) | İskelet döküm protezin ağızda provası, retansiyon ağları | ||
8) | Diş seçimi/ diş dizimi. Dişli prova | ||
9) | Fonksiyonel ölçü. Protezlerin teslimi /klinik sorunlar | ||
10) | Parsiyel hareketli protezlerde hassas bağlantılar | ||
11) | Bölümlü dişsizlikte İmplant destekli protezler | ||
12) | Bölümlü dişsizliğin stomatognatik sistem üzerine etkileri | ||
13) | Bölümlü protezlerin dizayn prensipleri | ||
14) | Seminer | ||
15) | Sabit Protez Hastalarında Anamnez, Radyolojik ve Klinik Muayene | ||
16) | Sabit Protez Hastalarında Tedavi Öncesi Hazırlıklar | ||
17) | Teşhis Yöntemleri ve Tedavi Planı | ||
18) | Sabit Protezlerde Restoratif Materyal Seçimi | ||
19) | Sabit Protezlerde Renk ve Tespit Yöntemleri | ||
20) | Hareketli ve Sabit Geçici Restorasyonlar | ||
21) | Sabit Protezlerde İnterokluzal Kayıtlar | ||
22) | Tam Metal ve Metal-Seramik Restorasyonlar-I | ||
23) | Tam Metal ve Metal-Seramik Restorasyonlar-II | ||
24) | Sabit Protezlerde Alt Yapı Prova Aşaması / Sabit Protezlerde Dentin Prova ve Bitim Aşaması | ||
25) | Sabit Restorasyonlarda Simantasyon/ İdame: Periodontal Sağlık ve oral hijyen Sabit Protezlerde Görülen Klinik Başarısızlıkların Nedenleri | ||
26) | Sabit Protez Uygulamalarında Enfeksiyon Kontrolü | ||
27) | Sabit Protezlerde Özel Problemler (Pier Destek, Eğilmiş Molar, Kantilever) | ||
28) | Sabit protezlerin ağız içi ve ağız dışı tamir yöntemleri | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. | 3 | 1 | ||||||||||||||||||
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. | 2 | 1 | ||||||||||||||||||
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. | 1 | |||||||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 1 | |||||||||||||||||||
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 56 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | 7 | 42 |
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 14 | 28 |
ARA SINAV (Vize) | 2 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 185 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |