DIŞ HEKIMLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS3006 | ||||||||
Ders İsmi: | Periodontoloji I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | PROF. DR. SERDAR ÇİNTAN, PROF.DR. CANSU BAŞEĞEMEZ, DR.ÖĞR.ÜYESİ GÖKHAN KASNAK, DR.ÖĞR.ÜYESİ EMRE CANTÜRK URAL, DR.ÖĞR.ÜYESİ LİUBOV KARAGÜLLE |
Dersin Amacı: | Periodontal dokuları tanımak, periodontal hastalıkların teşhis ve tedavileriyle ilgili temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri klinik pratikte yorumlamak.Periodontal dokuları bilmek. |
Dersin Hedefi: | Periodontal dokuların sağlık ve hastalık durumlarını bilmek. Periodontal dokuların muayenesini yapmak. Hastalara oral hijyen eğitimi vermek. Dişeti ve dişi destekleyen yapıların anatomisinin detaylı şekilde öğrenmek. Periodontal hastalıkların etyolojisi, mikrobiyolojisi ve patogenezinin kavranması, sistemik hastalıklarla olan ilişkisini iredelemek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Periodontal dokuların anatomisini bilir. |
||
2) Periodontal dokuların sağlık ve hastalık durumundaki biyolojik özelliklerini tanır. |
||
3) Periodontal hastalığa neden olan faktörleri bilir. |
||
4) Periodontal hastalıkların etiyolojisi ve patolojisi ile ilgili kavramları açıklar. |
||
5) Gingivitis türlerini tanımlar. |
||
6) Periodontal hastalıkların sıklığını, dağılımını ve yayılımını bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Periodontal dokuların muayenesi sırasında nelere dikkat edilmesi gerektiğini sıralar. |
||
2) Periodontal hastalıkları sınıflar. |
||
3) Periodontal indeksleri uygulayabilir. |
||
4) Gingivitisi teşhis edebilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hastalara oral hijyen uygulamalarını modeller üzerinde gösterir. |
||
2) Periodontal hastalıklara sebep olan mikroorganizmaları tanır ve dişeti hastalıklarını teşhis edebilir. |
||
3) Periodontal hastalığı bulunan bireylere ilişkin gözlem, teşhis, tedavi gibi kavramların temelini özümser ve meslek hayatının ileri dönemlerinde bu temel bilgileri kullanır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Periodontal dokular: Dişetinin anatomisi, fizyolojisi ve histolojisi | ||
2) | Periodontal dokular: Alveol kemiğinin anatomisi, fizyolojisi ve histolojisi | ||
3) | Periodontal dokular: Sement, periodontal ligaman ve dişeti fibrillerinin anatomisi, fizyolojisi ve histolojisi | ||
4) | Periodontal dokular: Çocukluk ve yaşlılıkta görülen anatomik, fizyolojik ve histolojik değişiklikler | ||
5) | Periodontal Hastalıkların Etiyolojisi: Biyofilm ve MDP | ||
6) | Periodontal Hastalıkların Etiyolojisi: Diştaşı ve yerel hazırlayıcı faktörler | ||
7) | Periodontal Hastalıkların Patogenezi ve Konak yanıtı: Yumuşak destek dokularda gözlenen inflamatuar değişiklikler | ||
8) | Periodontal Hastalıkların Patogenezi ve Konak yanıtı: Sert destek dokularda gözlenen inflamatuar değişiklikler | ||
9) | Periodontal Hastalıkların Patogenezi ve Konak yanıtı: Genetik faktörlerin rolü ve dişetinin savunma mekanizmaları | ||
10) | Periodontal Cep | ||
11) | Periodontal Hastalıkların Sınıflaması | ||
12) | Plağa Bağlı Gingival Hastalıklar | ||
13) | Periodontit | ||
14) | Periodontal Muayene: Sistemik ve oral anamnez, Klinik ve radyolojik muayenenin temelleri | ||
15) | Periodontal İndexler | ||
16) | Sistematik periodontal tedavi planlaması ve Cerrahi olmayan periodontal tedavinin esasları | ||
17) | Diş taşının uzaklaştırılması ve kullanılan el aletleri | ||
18) | Periodontal tedavide kullanılan elektrikli aletler | ||
19) | Periodontal tedavide profilaksinin önemi ve toz püskürtme sistemleri | ||
20) | Kişiselleştirilmiş ağız bakımı: Diş fırçaları, fırçalama teknikleri ve arayüz temizliği | ||
21) | Kişiselleştirilmiş ağız bakımı: Diş macunları ve ağız gargaraları | ||
22) | Periodontal tedavinin sonuçlarının değerlendirilmesi ve idame tedavisi | ||
23) | Plağa Bağlı Olmayan Gingival Hastalıklar | ||
24) | Nekrotizan Periodontal Hastalıklar | ||
25) | Sistemik Hastalıklarla Birlikte Görülen Periodontit | ||
26) | Sigara kullanımının periodontal sağlığa etkileri | ||
27) | Diyabet ve periodonsiyum | ||
28) | Gebelik ve periodonsiyum | ||
29) | 15-28. Haftalar-Klinik Gözlem | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||||||
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. | 1 | 1 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. | 3 | 2 | 3 | |||||||||||||||||
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. | 2 | 3 | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. | 2 | 3 | ||||||||||||||||||
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 3 | |||||||||||||||||
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 | 2 | 3 | |||||||||||||||||
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. | 1 | 1 | 2 | |||||||||||||||||
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 26 | 56 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | 14 | 42 |
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 14 | 28 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 4 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 188 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |