DIŞ HEKIMLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS3005 | ||||||||
Ders İsmi: | Pedodonti I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Buşra Parlak İnsel |
Dersin Amacı: | Süt ve sürekli dişlerin morfolojilerini ve aralarındaki farklılıkları bilmek. Sürekli dişlerin kavite prensiplerini kavramak. Çocuk diş hekimliğinde yer alan koruyucu diş hekimliği uygulamalarının temelini bilmek. |
Dersin Hedefi: | Süt ve sürekli dişler arasındaki farkı bilmek. Çocuk hastalara fissür örtücü ve yerel fluor uygulaması gibi koruyucu tedavileri bilmek ve uygulamak. Süt ve sürekli dişler üzerinde kavite hazırlığı yapmak. Çocukların ağız-diş sağlığına ilişkin temel kavramları bilmek, süt ve sürekli dişlerin gelişimlerini ve gelişim aşamasına ait bozuklukları kavramak, süt ve sürekli dişlerde başlangıç çürüklerini kavramak ve tedavi yaklaşımlarına aşina olmak, pedodontide kullanılan dental materyalleri bilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Süt ve sürekli dişlerin morfolojisini ve aralarındaki farkları açıklar.
|
||
2) Süt ve sürekli dişlerin kavite prensiplerini sıralar |
||
3) Çocuk hastada muayene sırasında nelere dikkat edileceğini açıklar.Dişlerin gelişimi ile ilgili temel kavramları açıklar.Dişlerin sürme prosesine ilişkin kavramları tanımlar. Çocuk hastalarda kullanılan dental materyalleri tanımlar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Süt ve sürekli dişler üzerinde koruyucu uygulamaları gerçekleştirir. |
||
2) Çocuk hastaların restoratif tedavisinde kavite prensiplerini uygular. |
||
3) Çocuk hastalarda diş çürüklerini teşhis ve tedavi eder.Koruyucu diş hekimliğine ait uygulamaları çocuk hastalara uygular.Çocuk hastalara davranış yönetimi tekniklerini uygular. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocuk hastalarla ilişki teşhis, tedavi, davranış yönetimi gibi kavramların temelini
bilir ve meslek hayatının ileri dönemlerinde bu temel bilgileri kullanır. |
Hafta | Konu | ||
1) | 1.Süt ve sürekli dişlerin özellikleri ve morfolojisi (Teorik-Uygulama)-I 2.Süt ve sürekli dişlerin özellikleri ve morfolojisi (Teorik-Uygulama)-II 3.Süt ve sürekli dişlerin özellikleri ve morfolojisi (Teorik-Uygulama)-III 4.Süt ve sürekli dişlerin özellikleri ve morfolojisi (Teorik-Uygulama)-IV 5.Süt ve sürekli dişlerin özellikleri ve morfolojisi (Teorik-Uygulama)-V | ||
2) | 6.Fissür örtücü ve yerel fluor uygulamaları (Teorik-Uygulama)-I 7.Fissür örtücü ve yerel fluor uygulamaları (Teorik-Uygulama)-II 8.Süt ve sürekli dişlerde Sınıf I kavite hazırlıkları (Teorik-Uygulama) 9.Süt ve sürekli dişlerde Sınıf II kavite hazırlıkları (Teorik-Uygulama) 10.Süt ve sürekli dişlerde Sınıf III kavite hazırlıkları (Teorik-Uygulama) | ||
3) | 11.Süt ve sürekli dişlerde Sınıf IV kavite hazırlıkları (Teorik-Uygulama) 12.Süt ve sürekli dişlerde Sınıf V kavite hazırlıkları (Teorik-Uygulama) 13.Süt dişlerinde Endodontik tedaviler (Teorik-Uygulama) -I 14.Süt dişlerinde Endodontik tedaviler (Teorik-Uygulama)-II | ||
4) | 15.Çocukta Extraoral-İntraoral Muayene- I 16.Çocukta Extraoral-İntraoral Muayene- II 17.Çocuklarda Başlangıç Çürüklerinin Tanı ve Tedavisi 18.Bireysel Profilakside Dental Plak ve Diyetin Rolü 19.Pedodontide Koruyucu Diş Hekimliği-Yerel ve Sistemik Fluor Uygulamaları | ||
5) | 20.Çocuklarda Psikolojik Gelişim 21.Çocuklarda Davranış Yönetimi 22.Diş Gelişimi-I 23.Diş Gelişimi-II 24.Süt ve Sürekli Dişlerin Sürmesi, Sürme Zamanları ve Diş Sürmesine İlişkin Sorunlar | ||
6) | 25.Süt Dişi Oklüzyonun Gelişimi 26.Diş Gelişimini Etkileyen Faktörler ve Diş Gelişiminde Vitamin ve Hormonların Rolü 27.Dişlerin Gelişimsel Bozuklukları-Doku Anomalileri ve Diş Renkleşmeleri 28.Pedodontide Kullanılan Dental Simanlar ve Restoratif Materyaller 15-28 Haftalar Klinik Gözlem | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. | 3 | 2 | 3 | |||||||||||||||||
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. | 2 | 2 | 3 | |||||||||||||||||
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. | 2 | 2 | ||||||||||||||||||
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. | 1 | |||||||||||||||||||
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. | 3 | |||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. | 2 | |||||||||||||||||||
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. | 3 | |||||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | |||||||||||||||||||
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. | 3 | |||||||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 | |||||||||||||||||||
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 | |||||||||||||||||||
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. | 2 | |||||||||||||||||||
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. | 3 | |||||||||||||||||||
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. | 3 | |||||||||||||||||||
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | 1 | % 10 |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 56 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 14 | 42 |
Uygulama Sınavı | 1 | 3 |
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 14 | 42 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 5 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 192 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |