FIZYOTERAPI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FIZ205 | ||||||||
Ders İsmi: | Romatizmal Hastalıklarda Fizik Tedavi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Salih DOĞAN |
Dersin Amacı: | Romatizmal hastalıklara fizyoterapi ve rehabilitasyon sistemine yönelik değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını bilmek |
Dersin Hedefi: | Romatizmal hastalıkları fizyoterapi teknikeri gözüyle değerledirme ve tedavi uygulamalarını kavramak |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Romatolojik hastalıkların özelliklerini kavrar.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Romatizmal hastalıkların değerlendirme yöntemlerini açıklar
|
||
2) Romatizmal hastalıkların tedavi yöntemlerini açıklar
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fizyoterapi teknikeri olarak Romatizmal hastalıklarda tedavi ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Romatolojik Rehabilitasyona Giriş, Genel Kavramlar ve Multidisipliner Yaklaşım | ||
2) | Romatolojik Rehabilitasyonda Değerlendirme | ||
3) | Romatolojik Rehabilitasyonda Tedavi Yaklaşımları | ||
4) | Romatolojik Rehabilitasyonda Tedavi Yaklaşımları | ||
5) | Romatolojik Rehabilitasyonda Eklem Koruma Teknikleri | ||
6) | İnflamatuar Artritler- Romatoid Artrit | ||
7) | İnflamatuar Artritler- Romatoid Artrit | ||
8) | Vize Sınavları | ||
9) | Seronegatif Artritler, Ankilozan Spondilit, Behçet Hastalığı, Reaktif Artrit, Psöaritik Artrit, | ||
10) | Seronegatif Artritler, Ankilozan Spondilit, Behçet Hastalığı, Reaktif Artrit, Psöaritik Artrit, | ||
11) | Osteoartrit | ||
12) | Osteoporoz | ||
13) | Fibromiyalji Sendromu ve Yaygın Ağrı Sendromları | ||
14) | Konnektif Doku Hastalıkları, Sistemik Lupus Eritamatozus | ||
15) | Skleroderma, Gut,Septik Artrit | ||
16) | Final Sınavları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
2) Fizyoterapi uygulamalarında etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
3) Fizyoterapi kliniklerinde ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
4) Fizyoterapi klinik uygulamalarında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
5) Fizyoterapide edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
6) Fizyoterapide geliştirilen bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade ederler. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
7) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
8) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 16 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 16 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 16 | 32 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 150 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |