SAÇ BAKIMI VE GÜZELLIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SBG103 | ||||||||
Ders İsmi: | Saç Şekillendirme Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Meral YÜNCÜ |
Dersin Amacı: | • Kendi kendine saç tasarımı yapmak. • Kuaförle ilgili sektörde çıkan yayınları programları takip etmek. • Güzellik sektörüyle ilgili yenilikleri güncel uygulamaları takip etmek ve yaşam boyu kendini yenilemek. • Uygulama zamanını iyi kullanıp ve değerlendirmek. • Alanıyla ilgili konularda sağlığı ilgilendiren risk olabilecek konuları değerlendirmek. • Saç bakımı ve güzellik hizmetleri konusunda yasal çerçeveleri bilir ve yerine getirir. • Hizmet verdiği kişilerin mahremiyetine gereken saygı ve özeni gösterir. • Mesleğinin gerektiği şekilde kişisel hijyenine önem verir. |
Dersin Hedefi: | • Kuaför salonlarında hizmet almak için gelen kişilere bağımsız olarak uygulama yapabilmek. • Saç Tasarımı ile ilgili salonlarda takım çalışması yapabilir ve sorumluluk alabilmek. • Saç Tasarımı ile ilgili bir salonlarda yöneticilik yapabilmek. • Sektörle ilgili yenilikleri ve yayınları takip edebilmek. • Hizmet sektöründe, çalışma hayatında ve insan ilişkilerinde iyi iletişim kurabilir ve sosyal yetkinliğe sahip olur. • Mesleki alandaki fuarları ve mesleki gelişmeleri takip eder. • Alanıyla ilgili bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve sunumlar hazırlar. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Mesleki alandaki fuarları ve mesleki gelişmeleri takip eder. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kuaför salonlarında hizmet almak için gelen kişilere bağımsız olarak uygulama yapabilmek |
||
2) Alanıyla ilgili bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve sunumlar hazırlar. |
||
3) Hizmet sektöründe, çalışma hayatında ve insan ilişkilerinde iyi iletişim kurabilir ve sosyal yetkinliğe sahip olur. |
||
4) Hizmet verdiği kişilerin mahremiyetine gereken saygı ve özeni gösterir. |
||
5) Saç Tasarımı ile ilgili salonlarda takım çalışması yapabilir ve sorumluluk alabilmek. |
||
6) Saç Tasarımı ile ilgili bir salonlarda yöneticilik yapabilmek. |
||
7) Mesleğinin gerektiği şekilde kişisel hijyenine önem verir. |
||
8) Alanıyla ilgili konularda sağlığı ilgilendiren risk olabilecek konuları değerlendirmek. |
Hafta | Konu | ||
1) | Kuaförlüğün Tanımı Kuaförlük Mesleğinin Gereklilikleri Kuaförlük Mesleğinin Olanakları Tarihi Saç Modelleri Mısırlılarda Güzellik ve Saç (MÖ 3000–300) Yunanlılar - Romalılar (MÖ 500-MS 500 Yılları) gGermenler (MÖ 1600-MS 800 Antik ve Orta Çağ Arası) hGotik (1230–1500) iRokoko Dönemi (1720) jFransız - Empire - Burjuva Biedermeier - Napolyon Dönemi | ||
2) | Moda Saçların Biçimlendirilmesi Güzellik Bilgisi Modern Kuaförlüğün Gelişimi Türkiye’de Kuaförlüğün Tarihsel Gelişimi Saç Ögelerinin Uyumu Saç Biçimlendirmenin Esasları Müşterinin Saç Tuvalet Arzusu Saçın Özelliği Müşterinin Saç Yapma Yeteneği Giysi Renk | ||
3) | Papiyot Tanımı ve Ön Görüşme Saç ve Saçlı Derinin İncelenmesi Saç Temizliği-Saça Sabitleyici Sürmek Papiyotlama Yöntemleri Saçı Kendi Ekseni Etrafında Sarmak- Saçı İşaret Parmağı Etrafında Sarmak Papiyotun Tutturulması- Dikkat Edilecek Noktalar- Kullanılan Araç- Gereçler | ||
4) | Mizanpli Tanımı ve Ön Görüşme Bigudi Çeşitleri- Bigudi Seçimini Etkileyen Etkenler Saç Temizliği- Saça Sabitleyici Sürmek Saç Ayırma-Saçı Dokuz Parçaya Ayırmak Saçı Sarma Açısı: Geniş Açı-Dik Açı-Dar Açı Klasik Sarma-Briket (Tuğla) Tipi Sarma - Yönsel Sarmak Kurutma Başlığını Sarılmış Saça Yerleştirmek Bigudileri Saçtan Çıkarmak Kullanılan Araçlar-Gereçler | ||
5) | Maşa Tanımı Saça Sabitleyici Sürmek Maşa Kullanılmasında Dikkat Edilecek Noktalar Bekleme Süresi Ve Isı Hangi Hatalar Yapılmamalıdır Kullanılan Araçlar-Gereçler | ||
6) | Vak Tanımı Vak Dalgaların Birleştirilmesi Parmak Tutuşu Tarak Tutuşu Hangi Hatalar Yapılmamalıdır Kullanılan Araçlar-Gereçler | ||
7) | Rasta Tanımı Hangi Hatalar Yapılmamalıdır Kullanılan Araçlar-Gereçler | ||
8) | VİZE (Ara Sınav) | ||
9) | Saç Örme DÜZ ÖRGÜ Tanımı Dikkat Edilecek Noktalar Kullanılan Araçlar Gereçler BALIKSIRTI ÖRGÜ Tanımı Hangi Hatalar Yapılmamalıdır? Balık kılçığı Örmek Tanımı Hangi Hatalar Yapılmam | ||
10) | Topuz Topuz Tanımı ve Çeşitleri Yüz Şekillerine Uygun Topuz Modelleri Burun, Çene, Alın Durumlarına Göre Topuz Modelleri Topuz Uygulamasında Kullanılan Yöntemler Topuz Uygulamada Dikkat Edilecek Hususlar Müşteri ve Araç Gereç Hazırlama Müşteriyle Ön Görüşme- Saçların Hazırlanması Topuz Uygulamasında Kullanılan Araç Gereçler Topuz İşleminde Kullanılan Saç Şekillendirici Kozmetikler | ||
11) | Gelin Başı Gelin Başı Tanımı Gelin Başı Uygulamada Dikkat Edilecek Hususular Duvak Tanımı- Duvak Çeşitleri- Duvak Uygulama Yöntemleri Duvak Uygulamada Dikkat Edilecek Hususlar Aksesuar Tanımı -Aksesuar Uygulama Yöntemleri Aksesuar Uygulamada Dikkat Edilecek Hususlar Show Saçı-Tanımı-Çeşitleri | ||
12) | Saç Bakımı Kozmetikleri Saç Temizleyici Kozmetikler Tanımı Şampuanlar Yüzey Etkin Maddeler Deri Üzerindeki Etkileri Saç Görünüşünü Düzelten Kozmetikler Saç Kremleri-Saç ve Baş Suları Saç Spreyleri-Saç Sertleştiriciler | ||
13) | Saça Kalıcı Dalga Veren Kozmetikler Permanant Losyonlarının İçeriğindeki Maddeler Asıl Permanant Maddesinin Genel Bileşenleri ve Görevleri Fiksaj Maddesinin Genel Bileşenleri ve Görevleri Permanant ve Fiksaj Maddesi Saklama Kuralları Permanant Maddesinin Seçimi ve Uygulanması | ||
14) | Saç Boyaları Ve Renk Açıcılar Saç Boyaları Tanımı Bitki Boyaları Metal Tuzu Boyaları Kombine Boyalar Oksidasyon Boyalar Oksidasyon Saç Boyalarının Bileşimi Saç Boyamadaki Kimyasal İşlemler Saç Boyaların Sınıflandırılması Saç Açıcılar Tanımı Renk Açıcıların Bileşimi ve Etkisi Renk Açıcıların Çeşitleri | ||
15) | Saç Ve Saçlı Deri Saç ve Saçlı Deri Yapısı Ve Hastalıkları Saç Gövdesi Hastalıkları Saçlı Deriye Kan Temini (Beslenmesi)-Kan Damarları Saç ve Saçlı Derinin Sağlığı-Saç Sağlığını Etkileyen Sebepler Saç Yapısı-Terminal Saç ve Saç Büyüme Döngüsü Saçın Morfolojisi(Yapı Bilgisi) Saçın Bölümleri-Kılın Yapısı Keratin ve Saçın Kimyası-Keratin Konfigürasyonu Saç Ve Saçlı Deri Analizi Saçın Özellikleri-Renk-Parlaklık-Elektrostatik Özellikler Gerilebilme ve Esneklik Özellikleri Saçın Hacim Özellikleri-Kılın Fiziksel Özellikleri Saç ve Saçlı Derinin İnceleme Yöntemleri-Saçta Teşhis | ||
16) | Final (Dönem Sonu Sınavı) | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
8 |
9 |
4 |
7 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 14 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | 1 | 1 |
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 3 | 15 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 3 | 15 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 103 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |