HEMŞIRELIK (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NRS102 | ||||||||
Ders İsmi: | Fundamentals of Nursing- Applied Courses (EAC) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
SBF105 - Anatomy NRS101 - Physiology |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üye.Sona PASHAEI |
Dersin Amacı: | Hemşirelik esasları dersinin amacı, Öğrencinin hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık sistemi içinde hemşirenin rolünü ve öğrenci hemşire olarak kendi rolünü kavramasına yardımcı olmak, hemşirelik bakımında öğrencinin bilimsel, bütüncü ve etik yaklaşımla birey, aile ve toplum sağlığını geliştirme, koruma ve iyileştirmeye yönelik hemşirelik rollerine ilişkin bilgi , tutum, beceri kazanması ve geliştirmesini sağlamaktır. |
Dersin Hedefi: | 1.Hemşireliğin temel kavramları ve hemşirelikte profesyonelleşmeyi bilir. 2.Yaşam Aktivitelerine Dayalı Hemşirelik Modeli’ ni bilir ve hemşirelik süreci ile ilişkisini kavrar. 3.Kişisel Temizlik ve Giyinme, Vücut Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım, Uyku ve Dinlenme, Cinselliği İfade Etme, Ölüm Aktiviteleri, Oral ve Parenteral İlaç Uygulamaları kapsamında yer alan hemşirelik becerilerini bilir, uygular ve mesleki uygulamalarında kullanır. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hemşirelik / sağlık bakımında temel kuram, kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgileri öğrenir. Hemşirelik uygulamalarına ilişkin etik kuralları ve hemşirelikte profesyonel değerleri benimser. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bireyin sağlık bakım ortamına kabulunden eve gönderilmesine kadar olan süreçte temel hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirir. Yaşam modeline dayalı hemşirelik modeli doğrultusunda sağlıklı/hasta bireyin bakım sürecini gerçekleştirir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Yaşam modeline dayalı hemşirelik modeli doğrultusunda sağlıklı/hasta bireyin bakım sürecini gerçekleştirir. |
||
2) Hemşirelik bakımı verirken problem çözme ve planlı bakım verme yeteneğini kazanır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Derse giriş, Yaşam Aktiviteleri Modeli | ||
2) | Hemşirelik süreci I: veri toplama ve değerlendirme (yaşam belirtilerinin ölçülmesi), hemşirelik tanısı | ||
3) | Hemşirelik süreci II: planlama, uygulama ve değerlendirme/iletişim etkinliği | ||
4) | Güvenli ortam: hasta güvenliği ve enfeksiyon kontrolü | ||
5) | Kişisel hijyen ve giyinme (sıcak-soğuk uygulama) | ||
6) | Hareket Gereksinimi | ||
7) | İlaç uygulaması I | ||
8) | ARA SINAV | ||
9) | İlaç Uygulaması II (İnfüzyonlar) | ||
10) | Solunum Gereksinimi | ||
11) | Gastrointestinal (Beslenme Gereksinimi) | ||
12) | Boşaltım Gereksinimi (idrar ve bağırsak) | ||
13) | Uyku ve dinlenme, Ölüm ve Ölmekte Olan Hastanın Bakımı | ||
14) | Beden imajı ve cinsellik | ||
15) | FİNAL | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | 1 | % 10 |
Uygulama | 1 | % 10 |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 56 |
Laboratuvar | 11 | 44 |
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | 1 | 8 |
Derse Özgü Staj | 14 | 112 |
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 11 | 22 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 12 | 24 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 11 | 11 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | ||
Katılım | ||
Tartışma | 12 | 12 |
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 325 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 10 |