ELEKTRONÖROFIZYOLOJI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENF208
Ders İsmi: Uyarılmış Potansiyeller-II
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Zeynep AYDIN

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Uyarılmış Potansiyellerin sinir sistemi ameliyatları sırasında kullanma tekniklerini öğretmek. (Intraoperatif Monitorizasyon)
Dersin Hedefi: 1.Öğrencinin Uyarılmış Potansiyel tekniklerini bilmesi ve kullanabilmesi
2. Bu tekniklerle elde edilen sonuçların normalini ve anormalini bilmesi, hastalıklarla ilişkilendirebilmesi
3. Hangi uyarılmış Potansiyel tekniklerinin sinir sistemi ameliyatları sırasında kullanıldığını ve tekniklerin uygulama yöntemlerini bilmesi. (Intraoperatif Monitorizasyon)
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uyarılmış potansiyellerin sinir sistemi ameliyatları sırasında kullanma tekniklerini bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uyarılmış potansiyeller tekniklerini uygular.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) İntraoperatif nörofizyolojiye genel bakış
2) Ameliyathanede güvenlik konuları
3) Anestezi ve nöromonitorizasyon
4) İntraoperatif Somatosensoryal uyarılmış potansiyeller
5) Intraoperatif Motor uyarılmış potansiyeller
6) Intraoperatif Beyin sapı işitsel uyarılmış potansiyeller
7) Intraoperatif Elektrokortikografi ve intraoperatif elektroensefalografi
8) Ara Sınav
9) IntraoperatifKraniyal sinir monitorizasyonu
10) Intra operatif Periferal sinir monitorizasyonu
11) Spinal cerrahide intraoperatif nöromonitorizasyon
12) Vasküler hastalıklarda intraoperatif nöromonitorizasyon
13) İntraoperatif wake-up testi
14) Nörofizyolojik datanın yorumlanması ve raporlanması
15) Genel Tekrar
Diğer Kaynaklar: 1. Elektronörofizyoloji Tekniker El Kitabı-Göksel Somay-Güneş Tıp Kitapevi
2. Elektrodiyagnoz-Gülseren Akyüz, İlker Yağcı-Güneş Tıp Kitapevi
3. Evoked Potentials in Clinical Medicine, Keith H. Chiappa, Lipincott Williams & Wilkins, 1997
4. İTF Nöroloji, Betül Baykan, Emre ÖGE, Nobel Tıp Kitapevi
5.*Klinik Nörofizyoloji Laboratuvarları Uygulama El Kitabı ed.: Canan Aykut Bingöl, Münevver Gökyiğit, Yaşar Gürtekin. Türkiye Klinik Nörofizyoloji EEG EMG Derneği İstanbul Şubesi Yayını
6.*Anatomical Guide for the Electromyographer: The Limbs and Trunk. Authors, Aldo Perotto, Edward F. Delagi. Illustrated by, Aldo Perotto. Edition, illustrated. Publisher, Charles C Thomas Publisher, 2005. ISBN, 0398075778, 9780398075774.
7.* Manual of Nerve Conduction Velocity and Clinical Neurophysiology. 3rd ed. Joel A. DeLisa, Hang J. Lee, Ernest M. Baran, Ka-Siu Lai, and Neil Spielholz. 508 pages. $48.00. New York: Raven Press, 1994. ISBN 078-170-1384. Arlene N. Barr. x. Arlene N. Barr. Search for articles by this author. , M.D.. Chicago, Illinois USA.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Sinir, sinir-kas bileşkesi ve kas hastalıkları konusunda genel bilgisi vardır
2) Nörofizyolojik tetkik uygulamaları ile ilgili elektromyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyel, intraoperatif monnitorizasyon ve uyku ünitelerinde kullanılan yöntemlerin bilgisine sahiptir.
3) Tanı ve tedavi hizmeti verilmesi sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilir ve kullanılan cihazlarının hastaya uygun parametrelerini hekim gözetiminde ayarlamasını yapar. Elektronörofizyoloji uygulamaları sırasında kullanılan cihazların etkin kullanımı için gerekli tıbbi ve teknik terminolojiyi bilir
4) Elektronörofizyoloji ile ilgili ileri test yöntemlerini uygular
5) Uygulamalar için mesleki ortam, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçip etkin olarak kullanır
6) Temel düzeydeki bilgi ve becerileri elestirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini bilir ve karşılar.
7) Tanı ve tedavi alanında kullanılan nörofizyolojik cihazların etkin kullanımı için gerekli anatomiyi ve cihazlara bağlı riskleri bilir, bu doğrultuda uygulama sırasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.
10) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur
12) Elektronörofizyoloji uygulamaları sırasında hasta-teknisyen/tekniker-hekim iletişiminde sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişimi doğru ve etkili kullanır.
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama 14 28
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 7 21
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 93
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3