FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PTR109
Ders İsmi: Behavioural Sciences
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Reyhan Başaran

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklamak ve davranış bilimleri alanında bilgi sahibi olarak temel dinamikleri anlamak, insan davranışını şekillendiren etkenler hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin Hedefi: Davranış bilimlerinin temellerini açıklayabilmek, insan davranışını şekillendiren toplumsal, psikolojik ve grupsal etkenleri kavrayabilmek.
Kişilik, öğrenme, iletişim, güdülenme, algılama, grup davranışı, sosyal etki ve uyma gibi konuları bilmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Davranışlarımızı yönlendiren olguları kavrar. Bunlara ilişkin süreçleri bilir.
  2) Psikolojik kavramlar hakkında temel bilgileri açıklar.
  3) İnsan davranışlarını açıklamaya çalışan farklı psikolojik akımları öğrenir, farklarını açıklar ve tartışır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenmenin doğasını analiz eder.
  2) Karşılaşılan sorunları bilimsel amaç ve yöntem olarak analiz eder.
  3) Stresle başa çıkma stratejileri geliştirir.
  4) Davranış bilimlerinin diğer bilim dalları ile ilişkisinde temel kavramları ifade edebilir.
  5) Tutumlar ve tutum değişimlerini değerlendirir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Davranış bilimleri alanına yönelik kavramları anlar ve yorumlar.
  2) İnsan davranışına yönelik psikoloji ve sosyoloji ile ilgili temel konuları, teorileri ve kavramları anlar ve yorumlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Davranış Bilimlerine Giriş
2) Davranış Bilimleri Kavramı ve İlişkili Disiplinler
3) Sağlık Alanında Davranış
4) Davranış Üzerindeki Kültürel Etkiler
5) Sosyal Etki ve Uyum
6) Kişilik
7) Öğrenme Teorileri
8) Vize Sınavı
9) Motivasyon
10) Biliş
11) Hafıza
12) Duygular
13) Stres ve Stresle Başa Çıkma
14) Duyum ve Algı
15) Genel Değerlendirme
16) Final Sınavı
Diğer Kaynaklar: A History of Modern Psychology, Duane Schulz and Sydney Schultz, Cengage Learning, 2015
Introduction to Psychology, James W. Kalat, Wadsworth, 2011
Understanding Psychology, Robert Feldman, McGrew Hill, 1996.
Behavioral Science, Barbara Fadem, Board Review Series, 2017
Introduction to Sociology, Anthony Giddens, Duneier, Appelbaum, and Carr, W.W.Norton, 2018
Health Behavior: Theory, Research, and Practice" by Karen Glanz, Barbara K. Rimer, and K. Viswanath, Jossey-Bass, 2015


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

2

2

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. 2 2 2 2 3 2 2 2 3 3
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar 2 2 3 2 3 3 3 2 2 3
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir. 2 2 3 1 3 3 2 2 2 3
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir. 2 2 2 1 2 2 2 1 2 2
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. 3 2 2 2 3 2 3 1 2 3
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 2 1 1 2 2 1 2 1 2 2
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir. 3 2 2 3 2 2 2 3 2 2
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır. 2 2 3 2 2 2 3 2 3 3
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır. 2 2 1 2 1 1 2 1 2 2
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır 3 2 2 1 2 2 3 2 2 3
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir. 2 2 2 1 2 1 2 1 2 2

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 72
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2