EKONOMI VE FINANS (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENG101 | ||||||||
Ders İsmi: | English I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Deniz KARACA |
Dersin Amacı: | This course targets to improve students’ reading and critical thinking skills in English. The basis of the coursework includes the fundamental components of critical reading and thinking skills such as synthesizing, summarizing and responding to the different genres of text with unique perspectives. |
Dersin Hedefi: | Students know different literary genres and how to approach them. Students identify the literary tools that enhance the meaning in English. Students can introduce their ideas supported by textual clues. Students can use contemporary issues to exemplify their arguments. Students can analyze different characters and events from more than one perspective. Students can convey their arguments through organized reflection papers and critical essays. Students can integrate complicated grammar structures and literary tools to written and spoken discourses. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Course overview, objectives, and expectations.
The importance of academic reading.
Setting personal reading goals. |
||
2) Basic academic vocabulary words.
Vocabulary exercises and games.
Word recognition in context. |
||
3) Understanding main ideas and details.
Identifying the topic sentence.
Simple comprehension exercises. |
||
4) Decoding
Vocabulary
Fluency
Comprehension |
||
5) Acquisition of Reading Skills
Pre-reading Strategies
Learning Reading Comprehension |
||
6) Learning Organizational Skills
Comprehension and Response |
||
7) Detailed reading and note-taking.
Annotating and highlighting texts.
Simple note-taking exercises. |
||
8) Purposeful Reading
Reading comprehension |
||
9) Scanning
Extracting specific information.
|
||
10) Making inferences through skimming
Skimming quizzes/games |
||
11) Surface reading
Phrase reading
Information words |
||
12) Marking the text
Note-taking
Marking and note-taking techniques |
||
13) Course review and reflection.
Setting future reading and learning goals.
Writing basic responses to readings |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Introduction to Academic Reading | ||
2) | Academic Reading Skills | ||
3) | Analyzing Arguments | ||
4) | Critical Reading | ||
5) | Presentation Skills | ||
7) | Academic Reading Skills in Health-Related Fields | ||
8) | Academic Reading Skills in Health-Related Fields | ||
9) | Academic Reading Skills in Health-Related Fields | ||
10) | Academic Reading Skills in Social Sciences | ||
11) | Academic Reading Skills in Social Sciences | ||
12) | Academic Reading Skills in Social Sciences | ||
13) | Academic Reading Skills in Literature | ||
14) | Academic Reading Skills in Literature | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||
1) Ekonomik ilkeler ve teoriler hakkında kapsamlı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
2) Yatırım değerlendirmesi, kurumsal yönetim, finansal piyasalar ve kurumlar, kurumsal fon kaynakları ile ilgili temel finansal bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
3) Uzman olmayanlara temel ekonomik ve finansal teorileri açıklar, farklı dönemlerdeki Türk ekonomisinin performansını ve Türkiye'nin küresel ekonomideki konumunu değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||
4) Ekonomik teorilerin tarihsel arka planını ve felsefi temellerini anlar, ekonomiyi üretim, tüketim ve dağıtım ilişkilerini analiz eden bir sosyal bilim olarak öğrenir. | ||||||||||||||||||||||||
5) Dijital dönüşümleri takip etme, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanma konusunda yeteneklidir. | ||||||||||||||||||||||||
6) En az B2 seviyesinde İngilizce iletişim yeterliliğine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
7) Nicel analiz ve matematiksel yöntemler kullanarak ekonomik sorunları modeller. | ||||||||||||||||||||||||
8) İş ortamını, rekabeti, gelişen ekonomik ve finansal çevreyi analiz etmek için mikroekonomik ve makroekonomik teorileri kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
9) Pazarlama ve iş planlarını değerlendirir, özel sektör için ürün pazarı geliştirme faaliyetleri tasarlar, finansal ve ekonomik sorunları analiz etmek için cebirsel, grafiksel ve istatistiksel araçları uygular. | ||||||||||||||||||||||||
10) Araştırma ve planlama bilgisini kullanarak, sorumluluk bilinciyle çeşitli projeler ve etkinlikler geliştirir. | ||||||||||||||||||||||||
11) Yaptığı yazılı ve sözlü çalışmalarında ekonomik ve finansal kavramları, mesleki kelime dağarcığını kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
12) Değişime ve ilerlemeye açıktır, takım çalışmasına katılmaya isteklidir, gerektiğinde inisiyatif alır ve toplumda örnek birey olmayı hedefler. | ||||||||||||||||||||||||
13) Yaşam boyu öğrenme konusunda güçlü bir farkındalığa sahiptir, kişisel ve sosyal öğrenmeyi etkili bir şekilde yönetir. | ||||||||||||||||||||||||
14) Öğrenme sürecine aktif olarak katılır, neden-sonuç analizi yoluyla bilgiyi eleştirel bir şekilde değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||
15) Üniversite eğitimi sırasında edindiği bilgileri kariyerinde kullanarak mezuniyet sonrası yeteneklerini ve bilgilerini geliştirmeye devam eder. | ||||||||||||||||||||||||
16) Yazılı, sözlü ve görsel iletişimi etkili şekilde yönetir, sosyal çevresini etkilemek için nicel ve nitel verileri entegre eder. | ||||||||||||||||||||||||
17) Çatışmaları barışçıl şekilde çözme, değerlendirme, eleştirme ve yönetme konusunda yetkindir. | ||||||||||||||||||||||||
18) İşbirlikçi bir şekilde nasıl çalışılacağını, sorumluluk üstlenileceğini, gerektiğinde ekiplere nasıl liderlik edileceğini bilir ve sosyal haklar, etik sorumluluk ve kültürel çeşitlilik konusunda güçlü bir farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
19) Ekonomi ve finans alanında edindiği bilgileri ve becerileri eleştirel bir şekilde değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||
20) Stratejik ve yenilikçi düşünür, hem mesleki hem de sosyal çevresinde girişimci yaklaşımla hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||
21) Ekonomi ile doğa ve sosyal bilimler arasındaki bağlantıları anlar, temel ekonomi kavramlarını içselleştirir ve bunları gerçek yaşamda uygular. | ||||||||||||||||||||||||
22) İş ve ekonomik karar alma süreçlerindeki sorunların ve konuların analizinde cebirsel, grafiksel ve istatistiksel araçları kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
23) Ekonomik ve finansal verileri analiz etmek ve yorumlamak için bilgisayar yazılımlarını, uluslararası veri tabanlarını ve internet kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
24) Uluslararası işletmelerin yerel işletmelere kıyasla özelliklerini belirler ve yönetir, güçlü bir sosyal sorumluluk duygusuna ve çevresel farkındalığa sahiptir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 2 | % 20 |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | 1 | % 60 |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 160 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 160 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 3 | 3 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | 1 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 8 | 16 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 7 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 2 | 6 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 9 | 18 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 90 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |