SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSP404
Ders İsmi: Graduation Thesis
Ders Yarıyılı: 8. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 18
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler):

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Lisans bitirme aşamasında olan öğrencilerin belirlenen bir konu hakkında öğrenim süresini de göz önünde bulundurarak proje hazırlamak.
Dersin Hedefi: Akademik içeriğe sahip bir proje yürütebilmek, literatür taraması yapabilmek, veri toplayabilmek ve değerlendirebilmek
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler araştırmayı bireysel olarak analiz edip yorumlama bilgisine sahip olur.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler alan araştırması ve proje çalışmasını birlikte yürütebilir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler literatür tarayabilir ve hipotez geliştirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma ve izlencenin tanıtımı
2) Bitirme Projesinin Önemi
3) Araştırma Konusu- Araştırma Sorusunun oluşturulması
4) Kaynakça nasıl yazılır?
5) Literatür Taraması
6) Tez, model, hipotez kurgulama
7) Revizyon ve Düzeltme
8) Ödev teslimi
9) Araştırma Dizaynı
10) Analiz, Değerlendirme
11) Tüm içeriğin birleştirilmesi
12) Sunum ve projeler hakkında genel değerlendirme
13) Sunumlar
14) Sunumlar
15) Geri bildirimler ışığında düzenlemeler
16) Proje teslimi
Diğer Kaynaklar: W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, Pearson New International Edition, Pearson Education Limited, 2014.
Ali Şimşek, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi, 2012
Umberto Eco, Tez Nasıl Yazılır, Çev: Betül Parlak, Can Sanat Yayınları, 2017
Uğur Özgöker ve Vedat Akman, Bilimsel Araştırma ve Çalışma Yöntemleri, Derin Yayınları, 2007
Gary King, Robert O. Keohane, Sidney Verba, Designing Social Inquiry: Scientific Inference in Qualitative Research, Princeton University Press, 1994

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir.
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir.
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır.
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar.
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır.
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir.
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir.
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir.
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder.
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 40
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi
Laboratuvar
Uygulama 14 42
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Makale Kritik 14 28
Makale Yazma 14 28
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası 14 42
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 28
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 14 28
Proje Hazırlama + Sunma 14 42
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 14 70
Sözlü Sınav 14 28
Ara Sınavlara Hazırlanma 6 18
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma 13 52
GENEL SINAV (Final)
Katılım 14 28
Tartışma 14 42
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 546
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 18