|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Refleksoloji dersi alan öğrenciler vücudun tüm sinir sisteminin, dokunma da dahil olmak üzere dış faktörlere uyum sağlama eğiliminde olduğunu anlarlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir refleksoloğun dokunuşu, merkezi sinir sistemini sakinleştirmeye, gevşemeyi ve tıpkı herhangi bir masaj şekli gibi diğer faydaları teşvik etmeye yardımcı olabilir.
Bazen beyin fiziksel acıya tepki verir. Refleksolojinin sakinleştirici dokunuşlarla ağrıyı azaltabileceğine ve bunun da ruh halini iyileştirmeye ve stresi azaltmaya yardımcı olabileceği gözlenir.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bölge (Meridyen) teorisi ile refleksolojinin nasıl çalıştığını açıklayabilir. Bu teori, vücudun 10 dikey bölge içerdiğini kabul eder. Her bölge farklı vücut kısımlarını içerir ve belirli el ve ayak parmaklarına karşılıklarını anlar.
Bölge teorisinin uygulayıcıları, bu parmaklara ve ayak parmaklarına dokunmanın, belirli bir bölgedeki her vücut kısmına erişmeyi algılar.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Destekleyici Terapi REFLEKSOLOJI
Adım Adım Sağlık
Ruh, zihin ve beden beraberliği
|
2) |
Ayaklarda, organların yansıdığı noktalar.
Organlar ile organların yansıma noktaları arasındaki ilişkinin nasıl olduğu?
Uzakdoğu düşüncesi, organlar ile yansıma noktaları arasındaki ilişki, vücuttan geçen enerji kanalları (meridyenler).
|
3) |
Refleksolojinin Yararları, Lenf sistemi, Enerjinin dengeli sağlıklı çalışması.
Vücutta hormon salgılayan organlar. |
4) |
Releksolojinin uygulanamadığı ya da uygulama sırasında özen istenen durumlar.
Refleksoloji Seansı Nasıl Olmalıdır, Releksoloji odasının düzeni, Refleksolojinin masajının süresi.
|
5) |
Refleksolojinin Tarihi, 'Bölge Terapisi,
Organların ayaktaki yeri, vücudumuzdaki dağılımı. |
6) |
Ayak İskeleti Ve Anatomisi, Ayaklardaki Harita
Organların ayakta yansıdığı yer onun vücuttaki anatomik pozisyonu ve ayakların altında, yanında ve üzerinde ki yansıma noktaları. |
7) |
Bölümlerine göre organlar,
l. Baş ve ense bölümü
2. Göğüs bölümü
3. Karın bölümü
4. Kasıklar, cinsel organlar, bacak lenfleri, topuk ve ayak bileğ'i çevresi.
5. Belkemiği baş parmaktan topuğun, ortasına kadar olan, ayağım iç kenarında yer alan bölge.
6. Kol, dirsek, bilek, el, bacak, diz ve kalça küçük parmağın bittiği yerden başlayarak topuğun sonuna kadar olan, ayağın dış kenarında yer alan bölge.
|
8) |
ARA SINAV |
9) |
Sistemlere göre Refleksoloji, Göğüs ve Karın Bölümü,
İdrar Yolları ve Kalça Bölümü,
|
10) |
Anestezi(yüzeysel krem) uygulama |
11) |
Uygulama öncesi ve sonrası bilgiler. |
12) |
Masaj, Masajda Uygulanan Yöntemler
|
13) |
Masjın başında ve/veya sonunda uygulanan yöntemler, Rotasyon,
Aşil Tendonunun Gerilmesi, Belkemiği Bükme tekniği, Masaj yaparken hatırlanması gereken,
|
14) |
Meridyenler
|
15) |
Sorunlar Ve Uygulamalar
Nasır, Madura ayağı (athlete's foot), Tırnakta mantar üremesi, Egzama, Siğil, Tırnak batması, Sertleşen tırnak, Topuktaki sorunlar, Ayak tabanındaki sorunlar,
Kemik çıkması, Üst üste binen ayak parmakları, Sorunlara Refleksologun Yaklaşımı, İlkyardım, Bir ya da birkaç sistem üzerinde çalışma.
|
16) |
FİNAL |
Diğer Kaynaklar: |
refleksolojihaliltabur@gmail.com |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|