SAÇ BAKIMI VE GÜZELLIK HIZMETLERI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SBG204 | ||||||||
Ders İsmi: | Refleksoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Meral Yüncü |
Dersin Amacı: | Refleksoloji, masaj alanında uzmanlaşmış kişilerin destekleyici ve tamamlayıcı masaj eğitimi almaları için açılmış bir derstir. Ayağın temel anatomisi, refleks noktalarını saptayabilme gibi bilgilerin içerdiği bu ders aynı zamanda insan bedenindeki meridyenleri ayrıntıları ile tanıtır. Ders sayesinde yeterli bir donanıma sahip olmuş olunur. Refleksoloji dersinin amacı bu alanda nitelikli uzmanlar yetiştirmektir. |
Dersin Hedefi: | Refleksoloji, ayaklara yapılan çeşitli masaj hareketleri ile bedenin belirli bölgesinde birikmiş olan enerjiyi serbest bırakmaktır. Bir çeşit terapi olan refleksoloji, insanda rahatlama, rahat bir uyku ve toksinlerden arındırılmış bir beden ile birlikte dolaşım sisteminin güçlenmesini sağlar. Refleksoloji uygulanan kişi, kendisini ruhsal ve fiziksel bakımdan rahatlamış hisseder, kan akışını arttırır. Ayaklara uygulanan bu masaj sayesinde bedene ait kendi kendini iyileştirme özelliği harekete geçirilir. Refleksolojist bu enerjiyi tüm vücuda yayarak iyileşmenin başlamasını hedefler. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bir refleksoloğun dokunuşu, merkezi sinir sistemini sakinleştirmeye, gevşemeyi ve tıpkı herhangi bir masaj şekli gibi diğer faydaları teşvik etmeye yardımcı olabilir.
Bazen beyin fiziksel acıya tepki verir. Refleksolojinin sakinleştirici dokunuşlarla ağrıyı azaltabileceğine ve bunun da ruh halini iyileştirmeye ve stresi azaltmaya yardımcı olabileceği gözlenir.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Refleksoloji dersi alan öğrenciler vücudun tüm sinir sisteminin, dokunma da dahil olmak üzere dış faktörlere uyum sağlama eğiliminde olduğunu anlarlar.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bölge (Meridyen) teorisi ile refleksolojinin nasıl çalıştığını açıklayabilir. Bu teori, vücudun 10 dikey bölge içerdiğini kabul eder. Her bölge farklı vücut kısımlarını içerir ve belirli el ve ayak parmaklarına karşılıklarını anlar.
Bölge teorisinin uygulayıcıları, bu parmaklara ve ayak parmaklarına dokunmanın, belirli bir bölgedeki her vücut kısmına erişmeyi algılar.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Destekleyici Terapi REFLEKSOLOJI Adım Adım Sağlık Ruh, zihin ve beden beraberliği | ||
2) | Ayaklarda, organların yansıdığı noktalar. Organlar ile organların yansıma noktaları arasındaki ilişkinin nasıl olduğu? Uzakdoğu düşüncesi, organlar ile yansıma noktaları arasındaki ilişki, vücuttan geçen enerji kanalları (meridyenler). | ||
3) | Refleksolojinin Yararları, Lenf sistemi, Enerjinin dengeli sağlıklı çalışması. Vücutta hormon salgılayan organlar. | ||
4) | Releksolojinin uygulanamadığı ya da uygulama sırasında özen istenen durumlar. Refleksoloji Seansı Nasıl Olmalıdır, Releksoloji odasının düzeni, Refleksolojinin masajının süresi. | ||
5) | Refleksolojinin Tarihi, 'Bölge Terapisi, Organların ayaktaki yeri, vücudumuzdaki dağılımı. | ||
6) | Ayak İskeleti Ve Anatomisi, Ayaklardaki Harita Organların ayakta yansıdığı yer onun vücuttaki anatomik pozisyonu ve ayakların altında, yanında ve üzerinde ki yansıma noktaları. | ||
7) | Bölümlerine göre organlar, l. Baş ve ense bölümü 2. Göğüs bölümü 3. Karın bölümü 4. Kasıklar, cinsel organlar, bacak lenfleri, topuk ve ayak bileğ'i çevresi. 5. Belkemiği baş parmaktan topuğun, ortasına kadar olan, ayağım iç kenarında yer alan bölge. 6. Kol, dirsek, bilek, el, bacak, diz ve kalça küçük parmağın bittiği yerden başlayarak topuğun sonuna kadar olan, ayağın dış kenarında yer alan bölge. | ||
8) | ARA SINAV | ||
9) | Sistemlere göre Refleksoloji, Göğüs ve Karın Bölümü, İdrar Yolları ve Kalça Bölümü, | ||
10) | Anestezi(yüzeysel krem) uygulama | ||
11) | Uygulama öncesi ve sonrası bilgiler. | ||
12) | Masaj, Masajda Uygulanan Yöntemler | ||
13) | Masjın başında ve/veya sonunda uygulanan yöntemler, Rotasyon, Aşil Tendonunun Gerilmesi, Belkemiği Bükme tekniği, Masaj yaparken hatırlanması gereken, | ||
14) | Meridyenler | ||
15) | Sorunlar Ve Uygulamalar Nasır, Madura ayağı (athlete's foot), Tırnakta mantar üremesi, Egzama, Siğil, Tırnak batması, Sertleşen tırnak, Topuktaki sorunlar, Ayak tabanındaki sorunlar, Kemik çıkması, Üst üste binen ayak parmakları, Sorunlara Refleksologun Yaklaşımı, İlkyardım, Bir ya da birkaç sistem üzerinde çalışma. | ||
16) | FİNAL | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Cilt türlerini ve yapılarını bilir. | ||||||||||||||||||||
2) Yaptıkları bütün işlemlerden önce ve sonra uygulayacakları hijyen basamaklarını bilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
3) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektörüne ait, yürürlükte olan yasal düzenlemeleri, yönetmelikleri bilir. | ||||||||||||||||||||
4) Mesleki anatomi ve fizyoloji bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
5) Kozmetik ürünleri bilir. | ||||||||||||||||||||
6) Epilasyon uygulamasında dikkat edilecek noktaları bilir. | ||||||||||||||||||||
7) Temel Makyaj uygulamasını bilir. | ||||||||||||||||||||
8) “Kalıcı Makyaj” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||
9) “Sahne ve Objektif Makyajı” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||
10) Aldığı teorik ve uygulamalı derslerle, cilt analizi yaparak, cilt tipini ve buna yönelik bakım uygulamalarını belirleyebilir. | ||||||||||||||||||||
11) El, ayak ve tırnak bakımı yapabilir. | ||||||||||||||||||||
12) Vücut ve cilt bakımı yapabilir. | ||||||||||||||||||||
13) Temel Makyaj uygulaması yapabilir. | ||||||||||||||||||||
14) Masaj tekniklerini uygulayabilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
15) Müşterileri ve iş arkadaşları ile etkili iletişim kurabilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
16) Estetik ve güzellik algısını geliştirerek, yeni saç kesim teknikleri ve makyaj teknikleri uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||
17) Güzellik kavramına bütünsel(bütüncül) yaklaşımı bilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
18) Saç bakım ve güzellik hizmetleri sektöründe işletme yöneticisi olabilir. | ||||||||||||||||||||
19) İmaj ve stil yaratmada kendine özgü yenilikler getirerek müşterilerini sıradanlıktan kurtarabilir. | ||||||||||||||||||||
20) Kişiye özel saç kesimi ve renklendirmesi yapabilir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 14 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 10 | 10 |
Uygulama Sınavı | 4 | 4 |
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 2 | 8 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 2 | 10 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 90 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |