İÇ MIMARLIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM301 | ||||||||
Ders İsmi: | Stüdyo-V | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
ICM 202 - Stüdyo-IV |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğretim Üyesi Devrim Çimen |
Dersin Amacı: | Bu stüdyo sürecinde yapılacak çalışmalarda öğrencinin, iç mimarlığın yapısal, işlevsel, teknik, çevresel, temel unsurları, toplumsal yaşam ve bireysel gereksinimleri dikkate alarak kullanıcı profilleri tahayyüllerine dayalı senaryolar geliştirebilmesi, tasarım çözümleri üretebilmesi ve farklı boyutlarıyla iç mekân kalitesi tartışabilmesi hedeflenmektedir. Projeler sırasında iç mimarlığın; form, ölçek, oran-orantı, ışık, renk, doku, malzeme, detay, mobilya, tefriş konuları ile kavramsal, fiziksel ve psikolojik yönleri ağırlıklı olarak ele alınacaktır. Araştırma ve veriye dayalı analiz yöntemlerinin öneminin kavranması ile tasarım yaklaşımlarının tutarlı ve amaca yönelik oluşturulabilmesi beklenmektedir. Dersin temel hedefi; öğrencilerin tasarım problemine uygun senaryoları, tasarımın temel ve yapısal uygulamalarını geliştirebilecek ve uygulayabilecek özelliklere ve donanıma kavuşmasıdır. Bu ders aynı zamanda teorik disiplinlerde kazanılan mesleki bilgilerin uygulamaya dönük sentezinin yapıldığı, çevresel, mekânsal, işlevsel, yapısal ve estetik kararların mimari bir bütünlük içinde değerlendirildiği bir atölye çalışmasıdır. Araştırma ve yapma yolu ile öğrenme, fikirlerin sözel, görsel ve tasarım diliyle aktarabilme yetisine kavuşmak ve stüdyo çalışmalarına aktif katılım ders süresince esastır. |
Dersin Hedefi: | Dersin temel hedefi; öğrencilerin tasarım problemine uygun senaryoları, tasarımın temel ve yapısal uygulamalarını geliştirebilecek ve uygulayabilecek özelliklere ve donanıma kavuşmasıdır. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrencilerin tasarım problemine uygun senaryoları, tasarımın temel ve yapısal uygulamalarını geliştirebilecek ve uygulayabilecek kuramsal donanımı kazanması hedeflenmektedir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu stüdyo sürecinde yapılacak çalışmalarda öğrencinin, iç mimarlığın yapısal, işlevsel, teknik, çevresel, temel unsurları, toplumsal yaşam ve bireysel gereksinimleri dikkate alarak kullanıcı profilleri tahayyüllerine dayalı senaryolar geliştirebilmesi, tasarım çözümleri üretebilmesi ve farklı boyutlarıyla iç mekân kalitesi tartışabilmesine yönelik becerilerin kazanımı hedeflenmektedir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Teorik disiplinlerde kazanılan mesleki bilgilerin uygulamaya dönük sentezinin yapılması yanı sıra çevresel, mekânsal, işlevsel, yapısal ve estetik kararların mimari bir bütünlük içinde değerlendirilmesi ve tüm bunların bağımsız çalışabilme ve inisiyatif alabilme becerilerinin geliştirilerek yapılması hedeflenmektedir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Yaz Stajı Değerlendirmesi ve Sunuş Dosyası Hazırlanması | ||
2) | Vaka Etüdü Çalışmaları ve Sunuş Dosyası Hazırlanması | ||
3) | Staj Özeti ve Vaka Etütleri Sunuşları Jürisi | ||
4) | Pasajlar ve Geçitler Araştırması ve Zihinsel Haritalama Çalışması | ||
5) | Beyoğlu'nun Pasajları ve Geçitleri Zihinsel Haritalama Grup Çalışması | ||
6) | Zihinsel Haritalama ve İlk Tasarım Fikirleri | ||
7) | Refik Saydam Altgeçidi: İlk Tasarım Eskizleri | ||
8) | Refik Saydam Altgeçidi: Ara Jüri | ||
9) | Refik Saydam Altgeçidi Dönüşümü: Tasarım Kritikleri | ||
10) | Refik Saydam Altgeçidi Dönüşümü: Tasarım Kritikleri | ||
11) | Refik Saydam Altgeçidi: Final Jürisi | ||
12) | Final Projesi Tanıtımı: Kolektif Küp | ||
13) | Kolektif Küp İlk Fikirler, Senaryolar ve Vaka Etütleri | ||
14) | Kolektif Küp Senaryo ve Vaka Etütleri Sunuşları | ||
15) | Kolektif Küp Tasarım Süreçleri | ||
16) | Final | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 176 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | ||
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 176 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |