İÇ MIMARLIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM201 | ||||||||
Ders İsmi: | Stüdyo-III | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
ICM 102 - Stüdyo-II: Başlangıçlar |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Tansel Korkmaz, Öğretim Görevlisi Gizem Sivri, Araştırma Görevlisi Mine Öztürk Dinçer |
Dersin Amacı: | -Dersin amacı karakterli mekansal tasarım çözümleri üretebilmek adına öğrenciye gerekli bilişsel ve uygulama becerilerini kazandırmaktır. Grup projeleri ve bireysel çalışmalar yoluyla öğrenci hem kolaboratif hem de kişisel bir proje deneyimi elde eder. Kendi bedeninden ve doğayla ilişkisinden yola çıkan öğrenci, proje süresi boyunca mekansal kimlik, atmosfer, beden, oran, hareket, işlev ve yapısallık konularını irdeler ve bütün bu bağlamları birleştiren tasarımlar üretmeyi öğrenir |
Dersin Hedefi: | -Dersin hedefi öğrencinin kendisini kuramsal ve olgusal olarak geliştirmesine olanak sağlayarak mekansal bilgi üretimi için gerekli olan bağlamı anlama, okuma, irdeleme ve yaratıcı ifade araçlarıyla tasarımı temsil edebilme becerisi becerilerini kazandırmaktır |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Proje 1: tanıdık/gündelik iç mekanın deneyimsel okuması | ||
2) | Proje 1: mekansal envanter | ||
3) | Proje 1: ‘kendine ait bir alan’ - tanıdık mekanın varoluşsal dönüşümü | ||
4) | Proje 1: mekan-beden ilişkisi | ||
5) | Proje 1: atmosfer ve malzeme ifadeler | ||
6) | Proje 1: sunum, tartışma ve değerlendirme | ||
7) | Proje 2: alan gezisi | ||
8) | Proje 2: yeri okumak (grup çalışmaları) | ||
9) | Proje 2: grup çalışmaları: sunum-tartışma-değerlendirme | ||
10) | Proje 2: mekansal program oluşturma | ||
11) | Proje 2: örnek proje, kavramsal araştırma ve tartışmaları | ||
12) | Proje 2: ara jüri | ||
13) | Mesleki Gezi | ||
14) | Proje 2: atmosfer, malzeme, strüktür ifadeleri | ||
15) | Proje 2: atmosfer, malzeme, strüktür ifadeleri | ||
16) | Final Jüri | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları |
---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 40 |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |