ELEKTRONÖROFIZYOLOJI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-J-312 | ||||||||
Ders İsmi: | Girişimcilik ve Yeni Nesil İş Modelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
Dersin Amacı: | Ders kapsamında öğrencilerin kendilerindeki girişimcilik özelliklerini keşfetmelerini, hangi kişisel beceri ve yetkinliklere sahip olmaları ve ya geliştirmeleri gerektiğinin bilincinde olmalarını, bir iş kurmak için gereken kaynakların neler olduğunu, bu kaynakların nasıl yönetileceğini, yeni bir iş fikrinin nasıl geliştirileceğini ve bu fikre dair iş modelinin nasıl hazırlanacağını öğrenmelerini ve öğrendikleri bilgileri kendi seçecekleri bir iş fikri üzerinde projelendirmelerini amaçlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: | Ders, hem ileride kendi işini kurmak isteyen, hem de ileride çalışacakları kurumlara iş fırsatı yaratacak katma değerli fikirler üretmelerini hedeflemektedirDers kapsamında girişimcilik ekosisteminin bileşenleri, yaratıcı düşünceyi geliştirme yöntemleri, yeni iş fikri bulma, iş fikrinin iş modelinin tanımlanması ve iş planı hazırlanması konuları aktarılacaktır. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Girişimciliğin bileşenlerine, gerekliliklerine, girişimci olmak için sahip olunması gereken kriterlerin bilincinde olarak kendi girişimcilik özelliklerini sorgular.
2. İlham veren başarılı girişimcilik hikayelerindeki girişimcilere dair özellikleri keşfeder, motivasyonunu nasıl geliştirebileceğini öğrenir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Yaratıcı bir iş fikri geliştirmek için kullanılması gereken yöntemleri öğrenir.
2. Bir girişimi oluşturan bileşenler nelerdir ve uyumlu bir şekilde nasıl yönetilir bilgi sahibi olur. Örnek bir proje üzerinde bu bileşenleri uygulamalı olarak tasarlar.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. İş süreçlerine stratejik ve planlı yaklaşmayı, farklı kriterli değerlendirmeyi ve bu doğrultuda alternatifler geliştirmeyi öğrenir.
2. Girişimcilik ekosistemine dair bilgi sahibi olur.
3. İş fikri ve modeli geliştirme sürecini öğrenir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Derse giriş ve tanıtım | ||
2) | Girişimcilik ile ilgili temel kavramlar | ||
3) | Türkiye’de ve Dünyada girişimciliğin gelişimi | ||
4) | Girişimci Olma Süreci | ||
5) | Girişimcilik Türleri ve Girişimcilik Kültürü | ||
6) | Başarılı Girişimcilik Öyküleri | ||
7) | Girişimci Özelliklerinin Tespiti: Kendini Doğru Tanımak ve Vizyon Geliştirmek | ||
8) | Yeni İş Fikri Bulma ve Yaratıcı Düşünce Yöntemleri | ||
9) | Tasarım Odaklı Düşünme | ||
10) | İş Modeli Kanvası ve Bileşenleri | ||
11) | Yeni Nesil Teknolojiler | ||
12) | Girişimcilik ve İkna | ||
13) | İş Planı Bölümleri | ||
14) | İş Planı Bölümleri | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Sinir, sinir-kas bileşkesi ve kas hastalıkları konusunda genel bilgisi vardır | |||||||||||||
2) Nörofizyolojik tetkik uygulamaları ile ilgili elektromyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyel, intraoperatif monnitorizasyon ve uyku ünitelerinde kullanılan yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
3) Tanı ve tedavi hizmeti verilmesi sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilir ve kullanılan cihazlarının hastaya uygun parametrelerini hekim gözetiminde ayarlamasını yapar. Elektronörofizyoloji uygulamaları sırasında kullanılan cihazların etkin kullanımı için gerekli tıbbi ve teknik terminolojiyi bilir | |||||||||||||
4) Elektronörofizyoloji ile ilgili ileri test yöntemlerini uygular | |||||||||||||
5) Uygulamalar için mesleki ortam, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçip etkin olarak kullanır | |||||||||||||
6) Temel düzeydeki bilgi ve becerileri elestirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini bilir ve karşılar. | |||||||||||||
7) Tanı ve tedavi alanında kullanılan nörofizyolojik cihazların etkin kullanımı için gerekli anatomiyi ve cihazlara bağlı riskleri bilir, bu doğrultuda uygulama sırasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||
9) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | |||||||||||||
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur | |||||||||||||
12) Elektronörofizyoloji uygulamaları sırasında hasta-teknisyen/tekniker-hekim iletişiminde sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişimi doğru ve etkili kullanır. | |||||||||||||
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |