PSIKOLOJI (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ATA103 | ||||||||
Ders İsmi: | Atatürk's Principles and the History of Turkish Revolution-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Mesut ÖZEL |
Dersin Amacı: | 1. Osmanlı İmparatorluğu'nun gerilemesi ve çöküşüne katkıda bulunan faktörleri içeren. Türk Devrimi'ne yol açan tarihsel bağlamı keşfetmek 2. Türk Devrimi'ni şekillendiren önemli olayları, bireyleri ve ideolojileri, özellikle Mustafa Kemal Atatürk ve liderliğini incelemek 3. Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunu ve Atatürk'ün reformlarının uygulanmasını içeren, Türk Devrimi tarafından getirilen sosyal, siyasi ve kültürel dönüşümleri analiz etmek |
Dersin Hedefi: | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin hedefi, öğrencilere Türkiye'nin modernleşme sürecindeki önemli olayları, Atatürk'ün liderliğini ve uyguladığı reformları anlamalarını sağlamaktır. Bu ders, öğrencilere Atatürk'ün düşüncelerini, ilkelerini ve vizyonunu anlatarak, Türkiye Cumhuriyeti'nin temellerini ve değerlerini kavramalarına yardımcı olur. Ayrıca, Türk devrimlerinin sosyal, siyasi ve kültürel dönüşümleri üzerine derinlemesine bir anlayış geliştirmelerini sağlar. Bu ders, öğrencilere milli bir bilinç oluşturmayı, demokrasiye ve laikliğe olan bağlılığı pekiştirmeyi ve Türkiye'nin geleceğini şekillendiren önemli olayları değerlendirmeyi amaçlar. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Türk Devrimi'nin tarihsel bağlamını anlar |
||
2) Türk Devrimi'ne yol açan ana olayları, bireyleri ve ideolojileri analiz eder. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Türk Devrimi'nin toplum üzerindeki siyasal, sosyal ve politik etkilerini değerlendirir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Modern Türkiye-Osmanlı Mirasının Tarihsel Kökleri | ||
2) | Erken Reform Dönemi, 1789-1839 | ||
3) | Tanzîmât Reformaları, 1876 | ||
4) | Atatürk ve Türkiye Cumhuriyetinin Kurulması | ||
5) | Meşrutiyet ve II. Abdülhamid Dönemi: 1876-1908 | ||
6) | Meşrutiyet ve II. Abdülhamid Dönemi: 1876-1908 (devam) | ||
7) | Bölüm 1-2-3-4'ün Tekrarı | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | 1908 Devrimi ve Sonrası | ||
10) | 1908 Devrimi ve Sonrası (devam) | ||
11) | Birinci Dünya Savaşı'nda Osmanlı İmparatorluğu | ||
12) | Türk Milli Direnişinin Yükselişi ve Gelişimi | ||
13) | Türk Kurtuluş Savaşı: Sevr'den Mudanya Mütarekesi'ne | ||
14) | Atatürk'ün Liderlik Özellikleri | ||
15) | Final Sınavı Sorularının Tekrarı | ||
16) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Psikolojinin tüm alt alanlarıyla (Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Endüstri-Örgüt Psikolojisi, Sağlık Psikolojisi, Adli Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Spor Psikolojisi vb.) ilgili kavramları özümser. | 1 | 1 | 1 | |||||||||
2) Psikoloji kuramlarını ve insan davranışlarını kuramsal temellere dayanarak açıklar. | 1 | 1 | 1 | |||||||||
3) İnsan ve hayvana özgü bilişsel süreçlerin sinir sistemindeki alt yapılarını açıklar. | 1 | 1 | 1 | |||||||||
4) Bilimsel ilkeler çerçevesinde bağımsız araştırmalar yapar. | 1 | 1 | 1 | |||||||||
5) Psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, gelişimini, alt alanlara ayrışma sürecini tarihsel bir perspektif içinde inceler. | 1 | 1 | 1 | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini uygular. | 1 | 1 | 1 | |||||||||
7) Çalışma yaşamında var olan insanın bilişsel, duygusal ve davranışsal özelliklerini kavrar. | 1 | 1 | 1 | |||||||||
8) İlgilendiği konularla ilgili problemler için bilimsel araştırmalar yürütür. | 1 | 1 | 1 | |||||||||
9) İnsan insana iletişim sürecinin temelini oluşturan grup dinamiklerini ve tekniklerini uygular. | 1 | 1 | 1 | |||||||||
10) Çağdaş bilgi-işlem ve mesleki cihazları öğrenir. | 1 | 1 | 1 | |||||||||
11) Toplum içindeki insan davranışlarını hem olağan hem olağanüstü durumlarda değerlendirir. | 1 | 1 | 1 | |||||||||
12) Psikoloji biliminin temel etik, ilke, değer ve kurallarını davranışa dönüştürür. | 1 | 1 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 15 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 8 | 16 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 7 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 89 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |