Dersin Amacı: |
1. Osmanlı İmparatorluğu'nun gerilemesi ve çöküşüne katkıda bulunan faktörleri içeren. Türk Devrimi'ne yol açan tarihsel bağlamı keşfetmek
2. Türk Devrimi'ni şekillendiren önemli olayları, bireyleri ve ideolojileri, özellikle Mustafa Kemal Atatürk ve liderliğini incelemek
3. Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunu ve Atatürk'ün reformlarının uygulanmasını içeren, Türk Devrimi tarafından getirilen sosyal, siyasi ve kültürel dönüşümleri analiz etmek |
Dersin Hedefi: |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin hedefi, öğrencilere Türkiye'nin modernleşme sürecindeki önemli olayları, Atatürk'ün liderliğini ve uyguladığı reformları anlamalarını sağlamaktır. Bu ders, öğrencilere Atatürk'ün düşüncelerini, ilkelerini ve vizyonunu anlatarak, Türkiye Cumhuriyeti'nin temellerini ve değerlerini kavramalarına yardımcı olur. Ayrıca, Türk devrimlerinin sosyal, siyasi ve kültürel dönüşümleri üzerine derinlemesine bir anlayış geliştirmelerini sağlar. Bu ders, öğrencilere milli bir bilinç oluşturmayı, demokrasiye ve laikliğe olan bağlılığı pekiştirmeyi ve Türkiye'nin geleceğini şekillendiren önemli olayları değerlendirmeyi amaçlar. |
Dersin Veriliş Şekli: |
E-Öğrenme
|
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Türk Devrimi'nin tarihsel bağlamını anlar
|
2) Türk Devrimi'ne yol açan ana olayları, bireyleri ve ideolojileri analiz eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Türk Devrimi'nin toplum üzerindeki siyasal, sosyal ve politik etkilerini değerlendirir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Modern Türkiye-Osmanlı Mirasının Tarihsel Kökleri |
2) |
Erken Reform Dönemi, 1789-1839 |
3) |
Tanzîmât Reformaları, 1876 |
4) |
Atatürk ve Türkiye Cumhuriyetinin Kurulması |
5) |
Meşrutiyet ve II. Abdülhamid Dönemi: 1876-1908 |
6) |
Meşrutiyet ve II. Abdülhamid Dönemi: 1876-1908 (devam) |
7) |
Bölüm 1-2-3-4'ün Tekrarı |
8) |
Ara Sınav |
9) |
1908 Devrimi ve Sonrası |
10) |
1908 Devrimi ve Sonrası (devam) |
11) |
Birinci Dünya Savaşı'nda Osmanlı İmparatorluğu |
12) |
Türk Milli Direnişinin Yükselişi ve Gelişimi |
13) |
Türk Kurtuluş Savaşı: Sevr'den Mudanya Mütarekesi'ne |
14) |
Atatürk'ün Liderlik Özellikleri |
15) |
Final Sınavı Sorularının Tekrarı |
16) |
Final Sınavı |
Diğer Kaynaklar: |
Book link: https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/TAR227U/ebook/TAR227U-18V1S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf
Erik J. Zührer, Turkey: A Modern History, Third Edition
Other articles that may be given |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|