SAÇ BAKIMI VE GÜZELLIK HIZMETLERI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO101
Ders İsmi: İletişim Becerileri
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Gözde MERAL

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İletişim Becerileri dersi, öğrencilerin kişisel, akademik ve profesyonel yaşamlarında etkili iletişim kurma yetkinliklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu ders kapsamında öğrenciler, iletişimin temel kavramlarını, türlerini ve süreçlerini öğrenerek hem sözlü hem yazılı ifade becerilerini güçlendireceklerdir. Ayrıca, beden dili, empati, aktif dinleme, geri bildirim verme ve çatışma çözme gibi temel iletişim unsurlarını uygulamalı olarak deneyimleme fırsatı bulacaklardır. Ders, bireyler arası, grup içi ve kurumsal düzeyde iletişimin önemine vurgu yaparak öğrencilerin iş yaşamında etkili birer iletişimci olmalarını hedeflemektedir. Böylece öğrenciler, mesleki ortamlarda doğru, açık ve ikna edici iletişim kurabilen, farklı bakış açılarını anlayabilen ve takım çalışmasına katkı sağlayabilen bireyler olarak yetiştirilecektir.
Dersin Hedefi: İletişim Becerileri dersinin temel hedefi, öğrencilerin kendilerini farklı ortamlarda doğru, etkili ve güvenli bir biçimde ifade edebilmelerini sağlamaktır. Bu kapsamda öğrencilerin sözlü, yazılı ve görsel iletişim kanallarını bilinçli şekilde kullanmaları, iletişim engellerini tanımlayarak bunları aşma stratejileri geliştirmeleri hedeflenmektedir. Ders aynı zamanda öğrencilerin empati kurma, dinleme, geri bildirim verme ve çatışma yönetimi becerilerini güçlendirmeyi amaçlar. Böylece öğrenciler, hem bireysel hem de mesleki yaşamlarında açık, saygılı ve çözüm odaklı bir iletişim tarzı benimseyerek iş hayatında ve sosyal ilişkilerinde daha etkili bir rol üstlenebileceklerdir.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İletişim süreçlerini tanıyarak iletişim kavramlarını tartışır.
  2) İletişimin temel kavramlarını, unsurlarını ve sürecini açıklar.
  3) Sözlü, yazılı ve görsel iletişim türlerinin özelliklerini ve kullanım alanlarını tanımlar.
  4) İletişim sürecinde karşılaşılan engelleri ve bunların çözüm yollarını açıklar.
  5) Kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkilerini değerlendirir.
  6) Bireyler arası, grup içi ve kurumsal iletişim dinamiklerini kuramsal çerçevede analiz eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kendini ve çevresini tanıyarak, kişilerarası iletişimi anlamlandırır.
  2) Farklı iletişim ortamlarında kendini açık, anlaşılır ve etkili biçimde ifade eder.
  3) Aktif dinleme, empati kurma ve geri bildirim verme tekniklerini uygular
  4) Çatışma durumlarında uygun iletişim stratejileri geliştirir.
  5) Yazılı iletişimde dilbilgisi, biçim ve üslup kurallarına uygun metinler oluşturur.
  6) Sunum ve grup çalışmaları sırasında etkili beden dili ve hitabet tekniklerini kullanır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) İletişimin ilkelerini ikili ilişkilerde kullanır.
  2) Kişilerarası iletişim çatışmalarının çözüm yöntemlerini gündelik yaşama uygular.
  3) İletişim araçlarının mesleki önemini değerlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) İletişimin Temelleri, İletişim Kavramı, İletişim Süreci
2) İç İletişim ve Kendini Tanıma
3) Empatik İletişim
4) İkna Edici İletişim
5) Grup İletişimi
6) Grup Çalışması
7) Grup Çalışması
8) Ara Sınav
9) Aile İletişimi
10) İş Yaşamında İletişim
11) Kişiler Arası İletişim Çatışmaları ve Yönetimi
12) Dinleme Becerisi
13) Grup Çalışması
14) Genel Tekrar
Diğer Kaynaklar: Gürüz, Demet (2018) İletişim Becerileri, Anlamak, Anlatmak, Anlaşmak. Nobel Yayınevi.
Cüceloğlu, Doğan (2019) İletişim Donanımları: Keşke'siz Bir Yaşam İçin. Remzi Kitabevi
Gallo, C. (2016). Ted gibi konuş. Aganta Kitap.
Navarro, J., & Karlins, M. (2017). Beden dili. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
Goulston, M. (2015). Just listen: Discover the secret to getting through to absolutely anyone. Amacom.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

4

5

1

1

2

3

4

5

2

3

4

Program Kazanımları
1) Cilt türlerini ve yapılarını bilir.
2) Yaptıkları bütün işlemlerden önce ve sonra uygulayacakları hijyen basamaklarını bilir.
3) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektörüne ait, yürürlükte olan yasal düzenlemeleri, yönetmelikleri bilir.
4) Mesleki anatomi ve fizyoloji bilgisine sahiptir.
5) Kozmetik ürünleri bilir.
6) Epilasyon uygulamasında dikkat edilecek noktaları bilir.
7) Temel Makyaj uygulamasını bilir.
8) “Kalıcı Makyaj” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir.
9) “Sahne ve Objektif Makyajı” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir.
10) Aldığı teorik ve uygulamalı derslerle, cilt analizi yaparak, cilt tipini ve buna yönelik bakım uygulamalarını belirleyebilir.
11) El, ayak ve tırnak bakımı yapabilir.
12) Vücut ve cilt bakımı yapabilir.
13) Temel Makyaj uygulaması yapabilir.
14) Masaj tekniklerini uygulayabilir.
15) Müşterileri ve iş arkadaşları ile etkili iletişim kurabilir.
16) Estetik ve güzellik algısını geliştirerek, yeni saç kesim teknikleri ve makyaj teknikleri uygulayabilir.
17) ⁠Güzellik kavramına bütünsel(bütüncül) yaklaşımı bilir.
18) Saç bakım ve güzellik hizmetleri sektöründe işletme yöneticisi olabilir.
19) İmaj ve stil yaratmada kendine özgü yenilikler getirerek müşterilerini sıradanlıktan kurtarabilir.
20) Kişiye özel saç kesimi ve renklendirmesi yapabilir.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 16 30
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası 2 4
Rol Oynama + Dramatize Etme 4 8
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 28
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 15 15
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 94
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3