Ders Kodu: | HIR103 | ||||||||
Ders İsmi: | Halkla İlişkiler-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr. Ruken ÖZGÜL KILANÇ |
Dersin Amacı: | Halkla ilişkiler alanına ilişkin kavramları açıklamak. Alanın genel bir tanıtımını yapmak. |
Dersin Hedefi: | 1. Halkla İlişkiler temel kavramlarına, Halkla İlişkilerin gelişimine detaylı bir giriş sağlamak 2. Halkla İlişkiler uzmanlarının değişen koşullara uygun ve etkili çözümler geliştirmelerini sağlamak 3. Halkla İlişkilerin diğer alanlarla ilişkisini yönetme becerisi kazandırmak 4. Kurumsal İletişim Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmak |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Halkla ilişkilerin temel ilkelerini açıklar.
|
||
2) Halkla ilişkiler ve halkla ilişkilere yakın kavramları bilir.
|
||
3) Halkla ilişkiler uygulamalarını kavrar.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | İletişim Kavramı, İletişim Süreci ve Öğeleri | ||
2) | Halkla İlişkilerin Tanımı ve İletişimle Etkileşimi | ||
3) | Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi | ||
4) | Halkla İlişkiler Yaklaşımları ve Karşılaştırması | ||
5) | Halkla İlişkilerin Diğer Alanlarla İlişkisi | ||
6) | Halkla İlişkiler Modelleri I | ||
7) | Halkla İlişkiler Modelleri II | ||
8) | Ara Değerlendirme-Ödev Teslimi | ||
9) | Halkla İlişkiler Süreci Aşamaları-Öğrenci çalışmaları ara takip | ||
10) | Kurum Kimliği-Öğrenci çalışmaları ara takip | ||
11) | Kurum İmajı ve Öğrenci çalışmaları ara takip | ||
12) | Kurumsal Sosyal Sorumluluk-Öğrenci proje değerlendirme | ||
13) | Sponsorluk-Öğrenci proje değerlendirme | ||
14) | Halkla İlişkiler ve Etik -Öğrenci proje değerlendirme | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 1 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | 1 | 5 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | 1 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 1 | 12 |
Proje Hazırlama + Sunma | 1 | 30 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 1 | 6 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 1 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 1 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 14 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 153 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |