|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Siyasal, hukuk, eğitim, kültür ve toplumsal alandaki inkılapları açıklar.
|
2) Atatürk dönemi siyasi gelişmeleri irdeler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1923-1939 yıllarındaki ekonomik gelişmeleri kavrar.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Türk İnkılabını ve inkılap hareketlerinin önemini analiz eder.
|
2) 1923-1939 yıllarındaki Türkiye'nin dış politikasını açıklar.
|
3) Türk İnkılabının temel ilkelerini sıralar.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Türk İnkılabının Nitelik ve Hedefleri ile Siyasal Alanda Yapılan İnkılaplar |
2) |
Hukuk İnkılabı |
3) |
Eğitim Alanındaki İnkılaplar |
4) |
Kültür Alanındaki İnkılaplar |
5) |
Toplumsal Alandaki Düzenlemeler |
6) |
Ekonomik Alandaki Gelişmeler: Türkiye İktisat Kongresi ve Lozan Barış Antlaşması'nın Önemi |
7) |
Tarım, Sanayi, Ticaret ve Ulaşım Sektörlerindeki Gelişmeler |
8) |
Devletçilik Dönemi Türkiye Ekonomisi |
9) |
Cumhuriyet Döneminde İlk Siyasi Partiler ve Yaşanan Siyasi Gelişmeler |
10) |
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ile Serbest Cumhuriyet Fırkası'nın Türk Siyasi Hayatındaki Etkileri |
11) |
1923-1932 Döneminde Türkiye'nin Dış Politikası |
12) |
1932-1939 Döneminde Türkiye'nin Dış Politikası |
13) |
Türk İnkılabının Temel İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık |
14) |
Türk İnkılabının Temel İlkeleri: Devletçilik, Laiklik, İnkılapçılık |
Diğer Kaynaklar: |
** Gencer, A. İ., ve Özel, S. (2006). Türk İnkılâp Tarihi. 11. bs. İstanbul: Der Yayınları.
** Mango, A. (2004). Atatürk. Modern Türkiye'nin Kurucusu. Türkçesi: Füsun Doruker. 3. bs. İstanbul: Remzi Kitabevi.
** Turan, Ş. (1998). Türk Devrim Tarihi II. Ulusal Direnişten Türkiye Cumhuriyeti'ne. İstanbul: Bilgi Yayınları.
** Turan, Ş. (1996). Türk Devrim Tarihi III. Yeni Türkiye'nin Oluşumu (İkinci Bölüm) (1923-1938). İstanbul: Bilgi Yayınları.
** Yalçın, D. vd. (2019). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I. 13. bs. Ankara: AKDTYK Atatürk Araştırma Merkezi. |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|