SAÇ BAKIMI VE GÜZELLIK HIZMETLERI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ATA101 | ||||||||
Ders İsmi: | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğretim Üyesi Pınar Tuna |
Dersin Amacı: | Osmanlı Devleti'nin gerileme dönemi ile Millî Mücadele dönemi olaylarını kavramak. |
Dersin Hedefi: | Osmanlı Devleti'nde modernleşme çabalarını kavrayabilmek ve Millî Mücadele dönemi askeri ve siyasi gelişmelerini açıklayabilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Osmanlı Devleti'ndeki modernleşme çabalarını sıralar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Birinci Dünya Savaşı'nın neden ve sonuçlarını açıklar. |
||
2) Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışı ve sonrasında yaşanan gelişmeleri açıklar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Millî Mücadele dönemindeki siyasi ve askeri olayları analiz eder. |
||
2) Lozan Barış Antlaşması'nı ve antlaşmanın önemini kavrar. |
Hafta | Konu | ||
1) | Osmanlı Devleti'nin Gerileme Dönemi ve Modernleşme Çabaları | ||
2) | Tanzimat ve Birinci Meşrutiyet Dönemleri | ||
3) | İkinci Meşrutiyet Dönemi | ||
4) | Balkan Savaşları ve Birinci Dünya Savaşı | ||
5) | Birinci Dünya Savaşı'nda Cephelerin Genişlemesi ve Mondros Ateşkes Antlaşması | ||
6) | Millî Mücadele Dönemi: İşgaller ve Türk Milletinin İşgallere Tepkisi | ||
7) | Havza ve Amasya Genelgeleri | ||
8) | Kongreler Dönemi | ||
9) | Amasya Görüşmeleri ve Son Osmanlı Mebusan Meclisi'nin Açılışı | ||
10) | Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin Açılışı ve Sevr Barış Antlaşması | ||
11) | Millî Mücadelenin Askeri Yönü: Cephelerde Savaşlar | ||
12) | İnönü Savaşları ve Sakarya Meydan Savaşı | ||
13) | Büyük Taarruz ve Mudanya Ateşkes Antlaşması | ||
14) | Saltanatın Kaldırılması ve Lozan Barış Antlaşması | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Cilt türlerini ve yapılarını bilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||
2) Yaptıkları bütün işlemlerden önce ve sonra uygulayacakları hijyen basamaklarını bilir. | 1 | |||||||||||||||||||
3) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektörüne ait, yürürlükte olan yasal düzenlemeleri, yönetmelikleri bilir. | 2 | 1 | ||||||||||||||||||
4) Mesleki anatomi ve fizyoloji bilgisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||
5) Kozmetik ürünleri bilir. | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
6) Epilasyon uygulamasında dikkat edilecek noktaları bilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||
7) Temel Makyaj uygulamasını bilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||
8) “Kalıcı Makyaj” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||
9) “Sahne ve Objektif Makyajı” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
10) Aldığı teorik ve uygulamalı derslerle, cilt analizi yaparak, cilt tipini ve buna yönelik bakım uygulamalarını belirleyebilir. | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
11) El, ayak ve tırnak bakımı yapabilir. | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
12) Vücut ve cilt bakımı yapabilir. | 1 | |||||||||||||||||||
13) Temel Makyaj uygulaması yapabilir. | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
14) Masaj tekniklerini uygulayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||
15) Müşterileri ve iş arkadaşları ile etkili iletişim kurabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||
16) Estetik ve güzellik algısını geliştirerek, yeni saç kesim teknikleri ve makyaj teknikleri uygulayabilir. | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
17) Güzellik kavramına bütünsel(bütüncül) yaklaşımı bilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||
18) Saç bakım ve güzellik hizmetleri sektöründe işletme yöneticisi olabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||
19) İmaj ve stil yaratmada kendine özgü yenilikler getirerek müşterilerini sıradanlıktan kurtarabilir. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||
20) Kişiye özel saç kesimi ve renklendirmesi yapabilir. | 1 | 1 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 79 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |