KLINIK PSIKOLOJI (TEZSIZ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPS522 | ||||||||
Ders İsmi: | Sistemik Çift Terapisi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Turan Akbaş |
Dersin Amacı: | Dersin amacı derse katılan öğrencilere Sistemik Çift Terapisinin etik ve pragmatik yönlerini kapsayan şekilde kuramsal ve uygulamalı örneklerle bakış kazandırmaktır. |
Dersin Hedefi: | Dersin hedefleri; öğrencilerin sistemik çift terapisi konusunda giriş bilgisine sahip olmaları, öğrencilerin sistemik çift terapisi konusunda kuramsal bilgiye sahip olmaları, öğrencilerin sistemik çift terapisi konusunda uygulamada karşılaşılan durumlarla ilgili bilgiye sahip olmaları, öğrencilerin sistemik çift terapisi konusunda, ders sırasında uygunluğa göre yapılan rol oyunları ile bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sistemik çift terapisi konusunda giriş bilgisine sahip olur. |
||
2) Sistemik çift terapisi konusunda kuramsal bilgiye sahip olur. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sistemik çift terapisi konusunda uygulamada karşılaşılan durumlarla ilgili bilgiye sahip olur. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sistemik çift terapisi konusunda, ders sırasında uygunluğa göre yapılan rol oyunları ile bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | ||
1) | Sistemik aile terapisi ve çift terapisine giriş, tarihçe, genel özellikler | ||
2) | Systemic aile terapilerinin doğuşu ve önemli kuramcıların katkıları | ||
3) | Sistemik çift terapisinde kullanılan başlıca teknikler ve sistemik çift terapisinin ilkeleri | ||
4) | Sistemik çift terapisinde ilk görüşme, ilk seans, değerlendirme ve tedavi planı | ||
5) | Yaşam döngüsünde çiftler, evlilik öncesi çiftler, evliliğin ilk yıllarında çiftler, küçük çocuklu çiftler, ergen çocuklu çiftler, olgun-yaşlı çiftler | ||
6) | Çiftlerle çalışırken özel konular; (a) hastalıkla yüzleşen çiftler, (b) geçmişinde cinsel istismar öyküsü olan çiftler | ||
7) | Çiftlerle çalışırken özel konular; (c) çiftler ve fiziksel şiddet, (d) çiftler ve bağımlılık | ||
8) | Çiftlerle çalışırken özel konular; (e) çiftler ve sadakatsizlik, (f) çiftler ve farklı din/mezhep/inanç meseleleri | ||
9) | Çiftlerle çalışırken özel konular; (g) eşcinsel çiftler, (h) sosyo-ekonomik spektrumun çift terapisine yansıması | ||
10) | Çiftlerle çalışırken özel konular; (i) boşanmış çiftler | ||
11) | Aile/çift terapisinde klasik ekoller; (a) Bowen Aile Sistemleri Terapisi (b) Bilişsel Davranışçı Çift Terapisi | ||
12) | Aile/çift terapisinde klasik ekoller; (c) Stratejik Çözüm Odaklı Çift Terapisi (d) Yapısal Aile Terapisi | ||
13) | Aile/çift terapisinde klasik ekoller; (e) Yaşantısal Aile Terapisi (f) Çiftlerde Hikayeleştirme (Naratif) Terapisi | ||
14) | Aile/çift terapisinde klasik ekoller; (g) Nesne ilişkileri odaklı ve psikanalitik bakıştan çift terapisi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Klinik Psikoloji alanına dair temel kuramsal bilgilere sahip olmak. | ||||||||||||||
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | ||||||||||||||
3) Klinik psikoloji alanında en güncel bilgilere nasıl ulaşacağını bilir, literatürü tarayabilir. | ||||||||||||||
4) Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere sahiptir. | ||||||||||||||
5) Klinik psikoloji ile ilgili edindiği bilgileri analiz edebilir, yorumlayabilir. | ||||||||||||||
6) Klinik psikoloji alanında edindiği bilgiler ile farklı disiplinlerin bağlantısını kurabilir. | ||||||||||||||
7) Klinik psikoloji alanında karşılaştığı herhangi bir soruna bireysel olarak veya ekip içinde çözüm önerileri getirebilmek. | ||||||||||||||
8) Klinik psikoloji alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını takip eder. | ||||||||||||||
9) Klinik psikoloji alanında ortaya çıkan yeni terapi yöntemlerini takip eder, edindiği bilgileri sorgular. | ||||||||||||||
10) Klinik psikoloji alanındaki uluslararası yayınları takip eder. | ||||||||||||||
11) Klinik psikoloji alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||||
12) Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | ||||||||||||||
13) Klinik psikoloji alanındaki uygulamalarda etik prensiplere uygun hareket eder. | ||||||||||||||
14) Klinik psikoloji alanında süpervizyon sürecini tamamlamak ve uygulamadaki etik sorumlulukların farkında olmak. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | 14 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 42 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | 6 | 18 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 6 | 18 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 6 | 16 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 180 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |