KLINIK PSIKOLOJI (TEZSIZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY509
Ders İsmi: Psikolojide Bağlanma Kuramları ve Bilinç
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersi Veren(ler): BAHAR AKOĞLU

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders kapsamında, bağlanmanın tanımı, bağlanma kuramları, dört temel bağlanma stili, bağlanmanın psikopatoloji üzerindeki etkileri, bilincin tanımı, değişik bilinç halleri, bilinç dışı süreçler incelenecek konular arasındadır.
Dersin Hedefi: Bu ders, klinik düşünce ve uygulamada giderek daha etkili olan bağlanma teorisine genel bir bakış sağlayacaktır.
Öğrenciler, bağlanma bağlarının gelişimini ve bu sistemin bozulmasının sosyal, duygusal ve bilişsel gelişim üzerindeki etkisini anlayacaklardır. Ayrıca bu ders bilinç ve farklı bilinç durumlarına genel bir bakış sağlayacaktır

Bu ders öğrencilere teorinin klinik uygulamasında güncel düşünceyi eleştirel olarak düşünme fırsatı sunacaktır.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Amaçlanan öğrenme çıktıları Klinik uygulama için bağlanma teorisi hakkındaki bilgilerini ve anlayışlarını gözden geçirir, pekiştirir ve genişletir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Klinik uygulamada bağlanma teorisinin uygulanmasındaki güncel gelişmeler hakkında eleştirel farkındalık sergiler
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çocuğun erken psikolojik gelişiminde ebeveyn çocuk ikilisinin önemini eleştirel olarak değerlendirir ve üzerinde düşünür
  2) Klinik uygulama için bilinç hakkındaki bilgilerini genişletir

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) bağlanmanın tanımı ve tarihi
2) bağlanma kuramları
3) nesne ilişkileri
4) bağlanma ve psikopatoloji
5) bağlanma stilleri
6) ergenlerde bağlanma
7) yetişkinlikte bağlanma
8) Sınav
9) bilinç tanımı ve tarihi
10) Bilinçsizlik
11) Bilinç ve bilinçdışı
12) kollektif bilinçdışı
13) savunma mekanizmaları
14) Değişik bilinç durumları
15) prefrontal korteks
16) sınav
Diğer Kaynaklar: Bowlby, J. (2015). Bağlanma. İstanbul: Pinhan.
Cori,L.J. (2019). Annenin duygusal yokluğu. İstanbul: Koridor.
McWilliams, N. (2018). Psikanalitik tanı. İstanbul: Bilgi Üniv. Yayınları.
Mclean J.MD.(2007). Psychotherapy with a narcicstic patient using Kohut’s self psychology model.Psychiatry. 2-8.
Tanrıdağ, O.(2018). Temel beyin bilgisi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Klinik Psikoloji alanına dair temel kuramsal bilgilere sahip olmak.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
3) Klinik psikoloji alanında en güncel bilgilere nasıl ulaşacağını bilir, literatürü tarayabilir.
4) Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere sahiptir.
5) Klinik psikoloji ile ilgili edindiği bilgileri analiz edebilir, yorumlayabilir.
6) Klinik psikoloji alanında edindiği bilgiler ile farklı disiplinlerin bağlantısını kurabilir.
7) Klinik psikoloji alanında karşılaştığı herhangi bir soruna bireysel olarak veya ekip içinde çözüm önerileri getirebilmek.
8) Klinik psikoloji alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını takip eder.
9) Klinik psikoloji alanında ortaya çıkan yeni terapi yöntemlerini takip eder, edindiği bilgileri sorgular.
10) Klinik psikoloji alanındaki uluslararası yayınları takip eder.
11) Klinik psikoloji alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
12) Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.
13) Klinik psikoloji alanındaki uygulamalarda etik prensiplere uygun hareket eder.
14) Klinik psikoloji alanında süpervizyon sürecini tamamlamak ve uygulamadaki etik sorumlulukların farkında olmak.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0