KLINIK PSIKOLOJI (TEZSIZ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSY509 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikolojide Bağlanma Kuramları ve Bilinç | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | BAHAR AKOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında, bağlanmanın tanımı, bağlanma kuramları, dört temel bağlanma stili, bağlanmanın psikopatoloji üzerindeki etkileri, bilincin tanımı, değişik bilinç halleri, bilinç dışı süreçler incelenecek konular arasındadır. |
Dersin Hedefi: | Bu ders, klinik düşünce ve uygulamada giderek daha etkili olan bağlanma teorisine genel bir bakış sağlayacaktır. Öğrenciler, bağlanma bağlarının gelişimini ve bu sistemin bozulmasının sosyal, duygusal ve bilişsel gelişim üzerindeki etkisini anlayacaklardır. Ayrıca bu ders bilinç ve farklı bilinç durumlarına genel bir bakış sağlayacaktır Bu ders öğrencilere teorinin klinik uygulamasında güncel düşünceyi eleştirel olarak düşünme fırsatı sunacaktır. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Amaçlanan öğrenme çıktıları
Klinik uygulama için bağlanma teorisi hakkındaki bilgilerini ve anlayışlarını gözden geçirir, pekiştirir ve genişletir
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Klinik uygulamada bağlanma teorisinin uygulanmasındaki güncel gelişmeler hakkında eleştirel farkındalık sergiler |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocuğun erken psikolojik gelişiminde ebeveyn çocuk ikilisinin önemini eleştirel olarak değerlendirir ve üzerinde düşünür |
||
2) Klinik uygulama için bilinç hakkındaki bilgilerini genişletir |
Hafta | Konu | ||
1) | bağlanmanın tanımı ve tarihi | ||
2) | bağlanma kuramları | ||
3) | nesne ilişkileri | ||
4) | bağlanma ve psikopatoloji | ||
5) | bağlanma stilleri | ||
6) | ergenlerde bağlanma | ||
7) | yetişkinlikte bağlanma | ||
8) | Sınav | ||
9) | bilinç tanımı ve tarihi | ||
10) | Bilinçsizlik | ||
11) | Bilinç ve bilinçdışı | ||
12) | kollektif bilinçdışı | ||
13) | savunma mekanizmaları | ||
14) | Değişik bilinç durumları | ||
15) | prefrontal korteks | ||
16) | sınav | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Klinik Psikoloji alanına dair temel kuramsal bilgilere sahip olmak. | ||||||||||||||
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | ||||||||||||||
3) Klinik psikoloji alanında en güncel bilgilere nasıl ulaşacağını bilir, literatürü tarayabilir. | ||||||||||||||
4) Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere sahiptir. | ||||||||||||||
5) Klinik psikoloji ile ilgili edindiği bilgileri analiz edebilir, yorumlayabilir. | ||||||||||||||
6) Klinik psikoloji alanında edindiği bilgiler ile farklı disiplinlerin bağlantısını kurabilir. | ||||||||||||||
7) Klinik psikoloji alanında karşılaştığı herhangi bir soruna bireysel olarak veya ekip içinde çözüm önerileri getirebilmek. | ||||||||||||||
8) Klinik psikoloji alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını takip eder. | ||||||||||||||
9) Klinik psikoloji alanında ortaya çıkan yeni terapi yöntemlerini takip eder, edindiği bilgileri sorgular. | ||||||||||||||
10) Klinik psikoloji alanındaki uluslararası yayınları takip eder. | ||||||||||||||
11) Klinik psikoloji alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||||
12) Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | ||||||||||||||
13) Klinik psikoloji alanındaki uygulamalarda etik prensiplere uygun hareket eder. | ||||||||||||||
14) Klinik psikoloji alanında süpervizyon sürecini tamamlamak ve uygulamadaki etik sorumlulukların farkında olmak. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |