KLINIK PSIKOLOJI (TEZLI)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: KPS511
Ders İsmi: Süpervizyon ve Mesleki Uygulama
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 3 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof.Dr. Mehmet Zihni SUNGUR - Dr.Öğr.Üyesi Anıl GÜNDÜZ - Dr.Öğr.Üyesi Burcu SEVİM

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu gelişmiş müdahale dersinin amacı CBT teorisinin gelişimi ve patoloji ile ilgili bakış açısını ve en önemlisi kendi bakış açılarını klinik ugulamalarda etraflıca değerlendirmek.
Dersin Hedefi: CBT'nin klinik gözetim ve denetim teori ve pratiğini araştırmak ve bu alanda özgülkonular / tartışmaları vurgulamak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1-Danışanlara kaliteli klinik hizmetleri sağlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1-Projektif yöntem, uygulama malzemeleri ve değerlendirme sürecini yorumlama temeli kazanır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1-Düşüncelerini sözel ve yazılı olarak aktarır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) CBT'nin teorik kavramlarını derinlemesine açıklamak, anlamak, uygulamak, değerlendirmek, eleştirmek
2) CBT'nin teorik kavramlarını derinlemesine açıklamak, anlamak, uygulamak, değerlendirmek, eleştirmek
3) CBT'de psikoterapi ilişkisini doğru ve tutarlı bir şekilde ayırt eder ve terapötik yanıtı belirlemek
4) CBT'de psikoterapi ilişkisini doğru ve tutarlı bir şekilde ayırt eder ve terapötik yanıtı belirlemek
5) Biliş ve davranış biçimlerinin klinik süreçteki değişimi ve gelecekteki değişme kapasitesi derin bir anlayış geliştirir ve gerçek klinik duruma uygulamak
6) Biliş ve davranış biçimlerinin klinik süreçteki değişimi ve gelecekteki değişme kapasitesi derin bir anlayış geliştirir ve gerçek klinik duruma uygulamak
7) CBT bağlam ve tedavileri için araştıma kanıtları ve zemini ile derin bir anlayış geliştirmek
8) CBT bağlam ve tedavileri için araştıma kanıtları ve zemini ile derin bir anlayış geliştirmek
9) CBT'nin modelini açıklamak, anlamak ve uygulamak
10) CBT'nin modelini açıklamak, anlamak ve uygulamak
11) Hastanın sunduğu kaygıları ve törapatik etkileşimi farklı değerlendirme kapasitenizle ilgili faktörleri entegre ederek zenginleştirin
12) Hastanın sunduğu kaygıları ve törapatik etkileşimi farklı değerlendirme kapasitenizle ilgili faktörleri entegre ederek zenginleştirin
13) Özellikle alanında daha üst düzey mesleki gelişim için eleştirel düşünebilme, kavramsal malzemenin entegrasyonu/ sentezi ve bakış açısını yazılı ve sözlü ifade edebilme
14) Özellikle alanında daha üst düzey mesleki gelişim için eleştirel düşünebilme, kavramsal malzemenin entegrasyonu/ sentezi ve bakış açısını yazılı ve sözlü ifade edebilme
Diğer Kaynaklar: Research paper/presentation and class discussion

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Klinik Psikoloji alanına dair temel kuramsal bilgilere sahip olmak.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
3) Klinik psikoloji alanında en güncel bilgilere nasıl ulaşacağını bilir, literatürü tarayabilir.
4) Klinik psikoloji alanında yürüttüğü çalışmalarda etik prensipleri benimsemek.
5) Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere sahiptir.
6) Klinik psikoloji ile ilgili edindiği bilgileri analiz edebilir, yorumlayabilir.
7) Klinik psikoloji alanında edindiği bilgiler ile farklı disiplinlerin bağlantısını kurabilir.
8) Klinik psikoloji alanında karşılaştığı herhangi bir soruna bireysel olarak veya ekip içinde çözüm önerileri getirebilmek.
9) Klinik psikoloji alanında bir çalışma yürütebilir ve çalışma esnasında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerileri getirebilir.
10) Klinik psikoloji alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını takip eder.
11) Klinik psikoloji alanında ortaya çıkan yeni terapi yöntemlerini takip eder, edindiği bilgileri sorgular.
12) Klinik psikoloji alanındaki uluslararası yayınları takip eder.
13) Klinik psikoloji alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
14) Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.
15) Klinik psikoloji alanındaki uygulamalarda etik prensiplere uygun hareket eder.
16) Klinik psikoloji alanında süpervizyon sürecini tamamlamak ve uygulamadaki etik sorumlulukların farkında olmak.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması 14 42
Beyin Fırtınası 14 42
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma 10 30
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma 7 21
GENEL SINAV (Final) 1 3
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 180
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6