KLINIK PSIKOLOJI (TEZLI) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPS504 | ||||||||
Ders İsmi: | Kognitif ve Davranışçı Terapiler: Temel İlkeler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr. Mehmet Zihni SUNGUR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, BDT teorisi ile temel uygulama esaslarını sunmak; BDT teorisi, temel prensipleri ve mantığı, vaka değerlendirme ve formülasyonu, davranışçı ve bilişsel müdahale tekniklerini aktarmaktır. |
Dersin Hedefi: | Ders ile ilgili temel bilgileri ve gerekli teknikleri öğretmek birincil hedeftir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1-BDT’nin temel varsayımlarını ve prensiplerini tanımlayabilecektir, BDT nin tarihsel gelişimini özetleyebilir.
2-Terapi planlaması, seans yapılandırması ve terapinin sonlandırılmasına ilişkin temel prensipleri aktarabilir.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1-BDT Modelinin ayırt edici özelliklerini tanımlayabilir.
2-BDT Terapistinin temel becerilerini, ve danışanın BDT’ye uygunluk kriterlerini tanımlayabilecektir.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1-Davranışçı ve bilişsel müdahale tekniklerini tanımlayabilir ve açıklayabilir.
2-BDT vakasını genel hatları ile değerlendirebilir ve formüle edebilir.
|
Hafta | Konu | ||
1) | BDT nedir? Temel varsayımları ve prensipleri. Tarihsel geçmişi | ||
2) | BDT Modeli | ||
3) | BDT Modeli | ||
4) | Verilerin toplanması, danışanın BDT için uygunluğu | ||
5) | Değerlendirme ve Vaka Formülasyonu | ||
6) | Değerlendirme ve Vaka Formülasyonu | ||
7) | Terapinin planlanması, terapideki problemler, temel BDT terapist becerileri ve seans yapılandırması | ||
8) | Davranışçı müdahaleler | ||
9) | Davranışçı müdahaleler | ||
10) | Bilişsel yeniden yapılandırma- Otomatik düşünceler | ||
11) | Bilişsel yeniden yapılandırma- Aracı İnançlar ve Temel İnançlar | ||
12) | Bilişsel yeniden yapılandırma- Aracı İnançlar ve Temel İnançlar | ||
13) | Terapinin tamamlanması ve sonlandırılması | ||
14) | Vaka örnekleri | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Klinik Psikoloji alanına dair temel kuramsal bilgilere sahip olmak. | ||||||||||||||||
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | ||||||||||||||||
3) Klinik psikoloji alanında en güncel bilgilere nasıl ulaşacağını bilir, literatürü tarayabilir. | ||||||||||||||||
4) Klinik psikoloji alanında yürüttüğü çalışmalarda etik prensipleri benimsemek. | ||||||||||||||||
5) Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere sahiptir. | ||||||||||||||||
6) Klinik psikoloji ile ilgili edindiği bilgileri analiz edebilir, yorumlayabilir. | ||||||||||||||||
7) Klinik psikoloji alanında edindiği bilgiler ile farklı disiplinlerin bağlantısını kurabilir. | ||||||||||||||||
8) Klinik psikoloji alanında karşılaştığı herhangi bir soruna bireysel olarak veya ekip içinde çözüm önerileri getirebilmek. | ||||||||||||||||
9) Klinik psikoloji alanında bir çalışma yürütebilir ve çalışma esnasında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerileri getirebilir. | ||||||||||||||||
10) Klinik psikoloji alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını takip eder. | ||||||||||||||||
11) Klinik psikoloji alanında ortaya çıkan yeni terapi yöntemlerini takip eder, edindiği bilgileri sorgular. | ||||||||||||||||
12) Klinik psikoloji alanındaki uluslararası yayınları takip eder. | ||||||||||||||||
13) Klinik psikoloji alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||||||
14) Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | ||||||||||||||||
15) Klinik psikoloji alanındaki uygulamalarda etik prensiplere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||
16) Klinik psikoloji alanında süpervizyon sürecini tamamlamak ve uygulamadaki etik sorumlulukların farkında olmak. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | 14 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 42 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | 9 | 25 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 5 | 15 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 4 | 12 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 180 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |