SAĞLIK YÖNETIMI (TEZSIZ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SGY504 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Sektöründe Stratejik Yönetim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Gaye Özkasap |
Dersin Amacı: | Sağlık kurumlarında stratejik yönetim hakkında temel- uygulamalı bilgi ve becerileri öğretmek. |
Dersin Hedefi: | Sağlık işletmelerine dair bütüncül bakış açısı sağlamak ve çeşitli çevre ve firma analizleri sayesinde strateji belirlemek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İşletmelerin çevreleri ile ilişkilerini kavrar. |
||
2) Strateji geliştirme süreçlerini bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Knows strategy development processes. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bir işletmede meydana gelen olayları bütüncül boyut olan stratejik bakış açısıyla değerlendirip tahlil eder. |
Hafta | Konu | ||
1) | STRATEJİK YÖNETİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | ||
2) | STRATEJİK YÖNETİM SÜRECİNİN EVRELERİ | ||
3) | DIŞ ÇEVRE ANALİZİ (GENEL ÇEVRE ANALİZİ) | ||
4) | DIŞ ÇEVRE ANALİZİ (SEKTÖR VE İŞ ÇEVRESİ ANALİZİ) | ||
5) | İŞLETME ANALİZİ | ||
6) | ÇEVRE UNSURLARININ ÖLÇÜLMESİ ve DURUM BELİRLEME MATRİSLERİ | ||
7) | TEMEL STRATEJİLER VE ALT GRUPLARI | ||
8) | Vize sınavı | ||
9) | ÜST YÖNETİM STRATEJİLERİ (KURUMSAL STRATEJİLER) | ||
10) | İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ (REKABET STRATEJİLERİ) | ||
11) | İŞLEVSEL STRATEJİLER (FONKSİYONEL-BÖLÜMSEL STRATEJİLER) | ||
12) | YÖNETİM STRATEJİLERİNİN UYGULANMASINDA KULLANILAN TEKNİKLER | ||
13) | STRATEJİLERİN UYGULANMASI – 1: İŞLETME YAPILARI VE SİSTEMLER | ||
14) | STRATEJİLERİN UYGULANMASI – 2: YÖNETİM BİÇİMLERİ, PAYLAŞILAN DEĞERLER, İK VE İŞLETME YETENEKLERİ | ||
15) | STRATEJİK YÖNETİMDE ÖRNEK OLAYLAR | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilincine sahip olarak profesyonel, yasal ve etik ilkeleri anlayabilmek ve uygulayabilmek. | ||||||||||||||
2) Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek. | ||||||||||||||
3) Sağlık yönetimi alanında en güncel bilgileri içeren ders malzemeleri ve diğer bilimsel kaynaklar aracılığıyla ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak ve bu sayede bir sağlık işletmesini kendi çevresi içinde değerlendirebilmek. | ||||||||||||||
4) Sağlık yönetiminin temel kavramlarını ve fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavramak ve analiz etmek. | ||||||||||||||
5) Sağlık yönetimi ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek. | ||||||||||||||
6) Meslek alanı ile ilgili konuları tüm yönleriyle kavrayabilmek. | ||||||||||||||
7) Uygulamada karşılaşılan sorunları çözebilmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | ||||||||||||||
8) Disiplinlerarası düşünebilmek ve etkili takım çalışmaları gerçekleştirebilmek. | ||||||||||||||
9) Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek. | ||||||||||||||
10) Kazanılan yaşam boyu öğrenme ve kendi kendine öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve bunun giderilmesine yönelik ileri düzeyde çalışmalar sürdürebilmek. | ||||||||||||||
11) Sağlık sektöründe iş fırsatlarını görebilmek, doğru şekilde yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | ||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||||||||||
14) Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Makale Kritik | 16 | 16 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 16 | 32 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 8 | 16 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 16 | 32 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 186 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |