SAĞLIK YÖNETIMI (TEZSIZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SGY503
Ders İsmi: Sağlık Sektöründe İnsan Kaynakları Yönetimi
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr.Öğretim Üyesi İlknur SAYAN

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık kurumlarında İnsan Kaynakları yönetimi kavramları açıklamak, insan kaynakları yönetimi süreçlerinin bilimsel temellerini irdelemek ve öğrencilere İKY işlevleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu kapsamda dersin amacı aşağıdaki üç maddede özetlenebilir: İnsan (Kaynakları) Yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmek, İKY bilgisini kurumsal performansı artırmaya yönelik olarak kullanabilme becerisi kazandırmak, İKY bilgisini çalışan memnuniyetini artırmaya yönelik olarak kullanabilme becerisi kazandırmak.



Dersin Hedefi: 1- İKY ile ilgili temel konularda (eleman seçme, eğitim, performans değerleme, ücretleme vb.) bilgisini kavrayabilme
2- İKY faaliyetleri ile örgüt performansı arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
3- İKY faaliyetleri ile çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
4- İKY faaliyetlerinin örgütler içindeki stratejik rolünü anlayabilme becerisi
5- İKY süreci oluşturabilme bilgisini kavrayabilme
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İKY ile ilgili temel konularını (eleman seçme, eğitim, performans değerleme, ücretleme vb.) bilir, İKY faaliyetleri ile örgüt performansı ve çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkiyi açıklar, İKY faaliyetlerinin örgütler içindeki stratejik rolünü tartışır, İKY süreci oluşturabilme bilgisini tamamlar
  2) İKY ile ilgili temel konularını (eleman seçme, eğitim, performans değerleme, ücretleme vb.) , İKY faaliyetleri ile örgüt performansı ve çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkiyi açıklar
  3) İKY faaliyetlerinin örgütler içindeki stratejik rolünü tartışır, İKY süreci oluşturabilme bilgisini tamamlar
  4) İnsan kaynakları yönetimini bütüncül olarak görebilmek
  5) Bu bilgiler ışığında pratikte uygulananlara eleştirel bir gözle bakabilme becerisi kazanmak
  6) İnsan kaynakları konusunda teorik bilgilere sahip olmak
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynaklarına Giriş
2) İnsan Kaynakları Yönetiminin Tarihçesi
3) İş analizi ve İş Tasarımı
4) İnsan Kaynakları Planlaması
5) İnsan Kaynaklarının Tedarik ve Seçimi
6) Sağlık Kurumlarında Personel Geliştirme
7) Kariyer Yönetimi
8) VİZE SINAVI
9) Performans Değerlendirme ve Yönetimi
10) İş Değerlemesi
11) Ücret Yönetimi ve Ücret Sistemleri
12) İş Sağlığı ve Güvenliği
13) Eğitim ve Geliştirme
14) İnsan Kaynakları Hukuki Boyutu
15) Örnek Vaka Tartışması
16) FİNAL SINAVI
Diğer Kaynaklar: Gary Dessler (2013). Human Resource Management, Prentice Hall, ISBN-10: 0132668211
Dursun BİNGÖL (2013). İnsan Kaynakları Yönetimi, Arıkan Basım Dağıtım, 8. Baskı, İstanbul, ISBN: 978-605-377-874-5
Luis R. Gomez-Mejia, David B. Balkin ve Robert L. Cardy (2011). Managing Human Resources, 7th Student Value Edition, Prentice Hall.
D. A. De Cenzo ve S. P. Robbins (2010). Fundamentals of Human Resource Management, 10. Baskı, John Wiley and Sons; ISBN: 978-0-470-16968-1

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilincine sahip olarak profesyonel, yasal ve etik ilkeleri anlayabilmek ve uygulayabilmek.
2) Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek.
3) Sağlık yönetimi alanında en güncel bilgileri içeren ders malzemeleri ve diğer bilimsel kaynaklar aracılığıyla ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak ve bu sayede bir sağlık işletmesini kendi çevresi içinde değerlendirebilmek.
4) Sağlık yönetiminin temel kavramlarını ve fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavramak ve analiz etmek.
5) Sağlık yönetimi ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek.
6) Meslek alanı ile ilgili konuları tüm yönleriyle kavrayabilmek.
7) Uygulamada karşılaşılan sorunları çözebilmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
8) Disiplinlerarası düşünebilmek ve etkili takım çalışmaları gerçekleştirebilmek.
9) Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
10) Kazanılan yaşam boyu öğrenme ve kendi kendine öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve bunun giderilmesine yönelik ileri düzeyde çalışmalar sürdürebilmek.
11) Sağlık sektöründe iş fırsatlarını görebilmek, doğru şekilde yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
12) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
13) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
14) Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik 3 9
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası 10 30
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 12 49
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 11 41
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 194
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6