İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLIĞI (TEZSIZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISG509
Ders İsmi: Etik
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr.Öğretim Üyesi İlknur SAYAN

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması sağlamak
Dersin Hedefi: Etik ve özellikle meslek ve iş etiği konularında üniversite öğrencilerinin bilinçlendirilmesine katkıda bulunmak
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İşletme içerisinde ahlaki ve ahlaki olmayan davranışları ayırt edebilmek
  2) Öğrenciler kendi değerler sistemi ve doğrularını tanımlar.
  3) Meslek alanındaki etik kuralları ve etiğe uygun davranışları bilir.
  4) tik dışı davranışlar hakkında bilgi sahibi olur, etik ilkelere uymayan davranışlardan kaçınır.
  5) Ahlaki ve etik ayrımını yapabilecek yetkinliği kazanır
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
Diğer Kaynaklar: Mattingly, C., & Throop, J. (2018). The anthropology of ethics and morality. Annual Review of Anthropology, 47, 475-492.
Hagendorff, T. (2020). The ethics of AI ethics: An evaluation of guidelines. Minds and Machines, 30(1), 99-120.
Bietti, E. (2020, January). From ethics washing to ethics bashing: A view on tech ethics from within moral philosophy. In Proceedings of the 2020 conference on fairness, accountability, and transparency (pp. 210-219).
Kuçuradi, İ. (2003). Etik ve etikler. Türkiye Mühendislik Haberleri, 423(1), 7-9.
Özdemir, M. (2012). Kamu yönetiminde etik. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 4(7), 177-193.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) 1-Sağlığı ve Güvenliği konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. 2-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır ve gerektiğinde bunları eleştirel bir yaklaşımla inceler ve adlandırır. 3-İş Sağlığı ve Güvenliği konularının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir ve edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir. 4-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular. 5-İş Sağlığı ve Güvenliği problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular.
2) 1-İş Sağlığı ve Güvenliği problemlerini çözmek için araştırmaları bağımsız olarak yürütür, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek için bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2-İş Sağlığı ve Güvenliği alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar. 3-İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamalarının stratejik, politik, sosyal ve çevresel boyutlarını adlandırır.
3) 1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır ve gerektiğinde bunları eleştirel bir yaklaşımla inceler ve adlandırır. 2-Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 3-Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Makale Kritik 5 15
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması 11 22
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 14 28
Proje Hazırlama + Sunma 5 5
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 5 5
Sözlü Sınav 2 4
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 2
ARA SINAV (Vize) 1 2
Genel Sınava Hazırlanma 1 15
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 184
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6