İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLIĞI (TEZSIZ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISG507 | ||||||||
Ders İsmi: | Elektrikle Çalışma | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr. Osman YILDIRIM |
Dersin Amacı: | İş kazalarına yol açan, sağlığı tehdit eden elektrik tehlikelerinin ve alınması gereken önlemlerin öğrenilmesi ve uygulanması. |
Dersin Hedefi: | Elektrikle çalışmalarda iş güvenliği tedbirlerini öğretmek birincil hedeftir. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1-Elektrikle ilgili temel kavramları bilir
2-Tüm elektrik şebekeleriyle ilgili bilgi sahibidir
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1-Elektrik kaynaklı tehlikeleri tanımlar
2-Elektriğin kullanım alanlarını bilir
3-Elektriğin yapısını ve işleyişini anlar
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1-Elektrikle çalışmalarda iş güvenliği tedbirlerini bilir ve uygular
2-Elektrik tesisatlarını, elektrikle çalışan makine ve el aletlerini çok iyi tanır
|
Hafta | Konu | ||
1) | Elektrik Enerjisi ve Tanımlar / Elektriğin Özellikleri /Akım, Gerilim, İletkenlik, Direnç, Ohm Kanunu | ||
2) | Elektrik Devreleri / Elektrik Enerjisi ve Gücü / Doğru Akım, Alternatif Akım / Transformatörler | ||
3) | Küçük Gerilim, Alçak Gerilim, Yüksek Gerilim / Kofra ve Ana Dağıtım Tablosu | ||
4) | Üç fazlı Sistemler / Üçgen ve Yıldız Bağlantı / Faz, Nötr | ||
5) | Elektrik Sistemlerinde Güç / Endüktif, Kapasitif ve Omik Güç | ||
6) | Elektriğin İnsan Vücudundaki Etkileri / Merkezi Sinir Sisteminin Yapısı ve Çalışma Prensibi | ||
7) | Elektrikten Korunma Yöntemleri / Koruyucu yalıtma / Zeminden Yalıtma / Küçük Gerilim Kullanma / Eş Potansiyelleme | ||
8) | Elektrikten Korunma Yöntemleri / Sıfırlama /Topraklama / Koruyucu Transformatör/Sigortalar ve Ayırıcılar/ Kaçak Akım Rölesi | ||
9) | Statik Elektrik / Kısa Devreleme ve Topraklama, Nemlendirme, İzolasyon | ||
10) | Yıldırım / Yıldırımdan Korunma Sistemleri ve Yöntemleri | ||
11) | Alçak Gerilim Şebekeleri / TN Tipi, TT Tipi, IT tipi Şebekeler | ||
12) | Elektrik Kazalarında İlk Yardım / Elektrik Tesislerinde Güvenlik | ||
13) | Elektrik Tesislerinde Güvenlik / İnşaatlar, Madenler / Kaynak Makinaları | ||
14) | Elektrik Tesisatlarında ve Elektrikli Cihazlarda Güvenlik Tedbirleri / Elektrik kazalarının Nedenleri | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) 1-Sağlığı ve Güvenliği konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. 2-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır ve gerektiğinde bunları eleştirel bir yaklaşımla inceler ve adlandırır. 3-İş Sağlığı ve Güvenliği konularının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir ve edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgiler oluşturabilir. 4-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular. 5-İş Sağlığı ve Güvenliği problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. | |||
2) 1-İş Sağlığı ve Güvenliği problemlerini çözmek için araştırmaları bağımsız olarak yürütür, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek için bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2-İş Sağlığı ve Güvenliği alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar. 3-İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamalarının stratejik, politik, sosyal ve çevresel boyutlarını adlandırır. | |||
3) 1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır ve gerektiğinde bunları eleştirel bir yaklaşımla inceler ve adlandırır. 2-Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 3-Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | 11 | 33 |
Rapor Hazırlama + Sunma | 11 | 33 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 11 | 33 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 6 | 18 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 3 |
Genel Sınava Hazırlanma | 5 | 15 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 3 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 180 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |