PSIKOLOJI (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KNT003 | ||||||||
Ders İsmi: | Introduction to Turkish Language | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Handan Akın |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Türkçeyi hiç bilmeyen uluslararası öğrencilere A1 seviyesinde temel iletişim becerileri kazandırmak; günlük hayatla ilgili basit ifadeleri anlayıp kullanabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin Hedefi: | Türk alfabesini tanımak ve doğru telaffuz etmek, kendini basit cümlelerle tanıtmak, günlük ifadeleri anlamak ve kullanmak, basit düzeyde Türkçe dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri geliştirmek, temel soru ve cevap yapılarıyla iletişim kurmak. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Türk alfabesindeki harfleri tanır ve ses özelliklerini açıklar. |
||
2) Türkçedeki temel sözcük türlerini (isim, fiil, sıfat, zamir vb.) ayırt eder. |
||
3) Türkçede basit cümle yapılarının nasıl kurulduğunu açıklar. |
||
4) Günlük yaşamda sık kullanılan temel kelime ve ifadeleri bilir. |
||
5) Şimdiki zaman (-(I)yor), zamirler ve soru ekleri gibi temel dil bilgisi yapılarını tanır. |
||
6) Sık kullanılan selamlaşma, tanışma ve vedalaşma ifadelerini tanır. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kendini ve ailesini ve yaşadığı yeri basit cümlelerle tanıtır. |
||
2) Günlük konuşmalarda geçen temel ifadeleri anlar ve uygun şekilde kullanır. |
||
3) Basit düzeyde yazılı metinler (form, not, mesaj) oluşturur. |
||
4) Kısa ve basit metinleri (ilan, form, mesaj, diyalog) okuyarak temel bilgileri ayıklar. |
||
5) Basit soru kalıplarını kullanarak temel düzeyde karşılıklı konuşma başlatır ve sürdürebilir. |
||
6) Görsel ve işitsel materyallerde geçen temel kelimeleri ve ifadeleri anlar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Türk alfabesi ve tanışma kalıpları (Alfabe, isim sorma, kendini tanıtma) | ||
2) | İsim cümleleri ve işaret zamirleri (Bu ne? Kim? Bu-şu-o) | ||
3) | Çoğul eki (-lAr) ve soru eki (mi) (Olumlu, olumsuz, soru cümleleri) | ||
4) | Bulunma durumu (-DA/-DE) ve var/yok yapısı (Mekân ve yer bildirimi) | ||
5) | Sayılar ve kaçıncı sorusu (Sıralama, yaş, nesne sayısı belirtme) | ||
6) | İsim cümleleriyle mekân tanıtımı (Nerede? soruları, form doldurma, şehirde yön bulma) | ||
7) | Şimdiki zaman (-yor) ve fiil çekimi (Günlük rutinler, eylemler) | ||
8) | Vize Sınavı | ||
9) | Yönelme eki (-A/-E) ve uzaklaşma eki (-DAn) (Gitmek, gelmek, çıkmak filleri ile kullanım) | ||
10) | -mAk mastar yapısı ve istemek/sevmek fiilleriyle kullanımı (Plan yapma, tercihler, aktiviteler) | ||
11) | İyelik ekleri (Benim, senin, onun… aile ve eşyalar) | ||
12) | Belirtme durumu (-I/-İ/-U/-Ü) (Belirtili nesne kullanımı) | ||
13) | Zaman zarfları ve saat yapıları (Şimdi, bugün, yarın, Saat kaç ve kaçta soruları) | ||
14) | Karşılaştırmalar ve sıfatlar (daha, en, kadar, gibi) | ||
15) | Belirli geçmiş aaman (–DI'lı geçmiş) (Dün ne yaptın? – Geçmişteki olayları anlatma) | ||
16) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Psikolojinin tüm alt alanlarıyla (Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Endüstri-Örgüt Psikolojisi, Sağlık Psikolojisi, Adli Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Spor Psikolojisi vb.) ilgili kavramları özümser. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
2) Psikoloji kuramlarını ve insan davranışlarını kuramsal temellere dayanarak açıklar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
3) İnsan ve hayvana özgü bilişsel süreçlerin sinir sistemindeki alt yapılarını açıklar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
4) Bilimsel ilkeler çerçevesinde bağımsız araştırmalar yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
5) Psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, gelişimini, alt alanlara ayrışma sürecini tarihsel bir perspektif içinde inceler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini uygular. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
7) Çalışma yaşamında var olan insanın bilişsel, duygusal ve davranışsal özelliklerini kavrar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
8) İlgilendiği konularla ilgili problemler için bilimsel araştırmalar yürütür. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
9) İnsan insana iletişim sürecinin temelini oluşturan grup dinamiklerini ve tekniklerini uygular. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
10) Çağdaş bilgi-işlem ve mesleki cihazları öğrenir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
11) Toplum içindeki insan davranışlarını hem olağan hem olağanüstü durumlarda değerlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
12) Psikoloji biliminin temel etik, ilke, değer ve kurallarını davranışa dönüştürür. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 21 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 42 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 109 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |