SOSYAL HIZMET (TEZSIZ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SOH118 | ||||||||
Ders İsmi: | Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları ve Sosyal Hizmet | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Nazlı Uçar |
Dersin Amacı: | Toplumsal cinsiyet ile ilgili kavramlar, feminist teoriler, toplumsal cinsiyet rolleri hakkında bilgi kazandırmak, toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin sebep olduğu sonuçları kavratabilmek. Sosyal hizmet müdahale sürecinde etkin bir şekilde kullanabilmek amacıyla toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin sebep olduğu sonuçları görebilmek ve çözüm üretebilmek. Öğrenciler bu ders sonrasında, cinsiyetler arası eşitsizlikleri ortaya çıkaran faktörlere karşı daha duyarlı olacaklardır. Bilimsel temelde bu sorunun varlığı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar. Gelecek yaşamlarında gerek özel gerekse kamusal alanda cinsiyetler arası eşitliğe yönelik davranış kalıpları geliştireceklerdir. |
Dersin Hedefi: | Toplumsal cinsiyet literatüründe temel kavramları, feminizm, erkeklik ve queer teorinin aktarılması ve Feminist Sosyal Hizmet Uygulamalarının vaka örnekleriyle tartışılması. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Toplumsal cinsiyete ait temel kavram ve kuramları, tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibidir.
2. Toplumsal yapı ile toplumsal cinsiyet ilişkileri hakkında bilgi sahibidir.
3. Toplumda kadın ve erkeğin eşit olmayan konumları bilgisine sahiptir.
4. Ataerkil sistemi ve işleyiş süreci bilgisine sahiptir.
5. Toplumsal cinsiyet ve sosyal politikalar arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibidir.
6. Feminist kuramlar hakkında bilgi sahibidir.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Cinsiyet ile ilgili toplumsal olayları analiz ve sentez eder.
2. Toplumsal cinsiyeti ilgilendiren konularda eleştirel düşünerek olayları değerlendirir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Cinsiyette bağlı eşitsizlik yaratan toplumsal olaylarla ilgili fikir yürütür, tartışır.
2. Feminist akımların cinsiyet eşitsizliğine karşı olan toplumsal mücadelelerini tartışır.
|
Hafta | Konu | ||
1) | DERSİN TANITIMI VE DERS YÖNTEMİ HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN BİLGİLENDİRİLMESİ. | ||
2) | CİNSİYET, CİNSELLİK VE TOPLUMSAL CİNSİYET KAVRAMLARININ AÇIKLANMASI | ||
3) | FEMİNİZM VE FEMİNİST TEORİLER-I | ||
4) | FEMİNİZM VE FEMİNİST TEORİLER-II | ||
5) | ERKEKLİKLER VE HEGEMONİK ERKEKLİK TEORİSİ | ||
6) | QUEER TEORİ VE SOSYAL HİZMET | ||
7) | FEMİNİST SOSYAL HİZMET UYGULAMASI | ||
8) | SINAV | ||
9) | CİNSİYET TEMELLİ AYRIMCILIK: MİZOJENİ, CAM TAVAN VE CİNSİYETÇİ SÖYLEMLER | ||
10) | KADINA YÖNELİK ŞİDDET VE AİLE İÇİ ŞİDDET | ||
11) | FEMİNİST SOSYAL HİZMET UYGULAMASI VAKA ÖRNEKLERİYLE TARTIŞMA-I | ||
12) | FEMİNİST SOSYAL HİZMET UYGULAMASI VAKA ÖRNEKLERİYLE TARTIŞMA-II | ||
13) | FEMİNİST SOSYAL HİZMET UYGULAMASI VAKA ÖRNEKLERİYLE TARTIŞMA-III | ||
14) | FEMİNİST SOSYAL HİZMET UYGULAMASI VAKA ÖRNEKLERİYLE TARTIŞMA-IV | ||
15) | TARTIŞMA VE GENEL DEĞERLENDİRME | ||
16) | SINAV | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 15 | 45 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Makale Kritik | 14 | 28 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 28 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 190 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |