SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-Q-218
Ders İsmi: Introduction to Victorian Poetry
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 1
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: University Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler):

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Viktorya Dönemi Şiirine Giriş dersi, Viktorya dönemi şiirinin zengin ve karmaşık dünyasında rehberlik etmeyi amaçlamaktadır. Bu ders, farklı şairlerin çeşitli biçim ve içerikler ile kaleme aldıkları şiirleri üzerinden, Viktorya dönemi İngiltere’sinin edebi manzarasını şekillendiren temel temaları, sosyal kaygıları ve estetik akımları açıklar. Yakın okuma ve analiz alıştırmaları aracılığıyla, bu ders şiirsel araçları tanımlamak ve yorumlamak, biçim ve içerik arasındaki ilişkiyi keşfetmek ve bu eserleri ortaya çıktığı tarihsel ve kültürel bağlamları keşfedebilmek için gerekli eleştirel becerileri destekler.
Dersin Hedefi: Viktorya Dönemi Şiirine Giriş dersi, öğrencileri Viktorya dönemi şiirinin çeşitli örneklerini kavrayabilme becerileriyle donatacaktır. Öğrenciler eleştirel temaları ve estetik akımları keşfedecek, şiirsel teknikleri analiz edecek ve bu eserlerin tarihsel bağlamını kavrayabileceklerdir. Yakın okuma ve eleştirel analiz yoluyla öğrenciler, Viktorya dönemi şiirinin sanatsallığı ve kalıcı geçerliliği hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bunu kendi bakış açıları ve çevrelerindeki dünya ile ilişkilendirebileceklerdir.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersin sonunda öğrenciler şu becerileri edinebileceklerdir: - 1832-1901 yılları arasında İngiltere'de gerçekleşen ekonomik, siyasi ve sosyal gelişmeler gibi Viktorya döneminin ortak yönlerini tanımlayabileceklerdir.
  2) Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabileceklerdir: - Viktorya dönemi şiirinde yaygın olan sanayileşme, sosyal reform, din ve kadının rolü gibi temel temaları ve kaygıları tanımlayabilecek ve analiz edebileceklerdir.
  3) - Şiirsel araçların anlam ve etkiye nasıl katkıda bulunduğunu göstererek Viktorya dönemi şiirinde biçim ve içerik arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
  4) - Viktorya dönemi şiirlerini tarihsel ve kültürel bağlamları içinde konumlandırarak sosyal ve entelektüel akımların edebi üretimi nasıl etkilediğine dair bir anlayış sergilemek.
  5) - Viktorya dönemi şiirlerindeki anlam katmanlarını ve belirsizlikleri ortaya çıkarmak için yakın okuma tekniklerini uygulayabileceklerdir.
  6) - Romantizm, Pre-Rafealizm ve Estetizm dahil olmak üzere başlıca estetik akımların Viktorya dönemi şiiri üzerindeki etkisini tanımak ve açıklamak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Viktorya Dönemi İngilteresi'nin kısa tarihi - Dönemim belli başlı sosyal, ekonomik, kültürel ve politik özellikleri
2) Alfred, Lord Tennyson - "Ulysses" ve "Lotos Eaters" başlıklı şiirlerin eleştirel analizi
3) - "The Charge of the Light Brigade" başlıklı şiirin eleştirel analizi
4) Robert Browning'in hayatı ve sanat anlayışının kısa bir özeti
5) - "Dramatik Monolog" teriminin açıklanması - "Fra Lippo Lippi" adlı şiirin eleştirel analizi
6) - "Dramatik Monolog" teriminin detaylı incelenmesi - "My Last Duchess" başlıklı şiirin eleştirel analizi
7) -Elizabeth Barrett Browning'in hayatı ve sanat anlayışı "Sonnets from the Portuguese" adlı koleksiyon hakkında genel bilgiler
8) “The Lost Bower” ve “The Deserted Garden” başlıklı şiirlerin Viktorya İngilteresine özgü toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizlikler üzerinden okunması
9) Dante Gabriel Rossetti'nin hayatı ve sanat anlayışı - Rafael Öncesi (Pre-Raphaelite) sanat anlayışı
10) "The Blessed Damozel" adlı şiirin eleştirel analizi
11) Matthew Arnold'un hayatı ve sanat anlayışı Matthew Arnold'ın eserleri üzerine genel tartışmalar
12) "Dover Beach" ve "The Scholar Gipsy" adlı şiirlerin eleştirel analizi
13) Thomas Hardy'nin yaşamı ve sanat anlayışı “Ah, Are You Digging On My Grave”, “After a Journey”,“Afterwards”, “The Last Signal”, ve “An August Midnight” adlı şiirlerde ortaklaşan temalar: yaşam ve ölüm
14) Dönem değerlendirmesi Sorular ve cevaplar
Diğer Kaynaklar: Armstrong, I. (2005). Victorian Poetry: Poetry, Poetics and Politics. Routledge.

Buckley, J. (2004). The Victorian Temper: A Study in Literary Culture. Routledge.

Christ, C. T. (1994). Victorian Poetic Structures: George Eliot, Tennyson, Swinburne, and Rossetti. University of Virginia Press.

Landow, G. P. (2007). Aestheticism and Critical Theory from Ruskin to Yeats. Princeton University Press.

Shaw, W. D. (1976). The Lucid Veil: Poetic Truth in the Victorian Age. Cambridge University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir.
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir.
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır.
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar.
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır.
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir.
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir.
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir.
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder.
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 14
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 30
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1