SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-Q-218 | ||||||||
Ders İsmi: | Introduction to Victorian Poetry | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | University Elective | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
Dersin Amacı: | Viktorya Dönemi Şiirine Giriş dersi, Viktorya dönemi şiirinin zengin ve karmaşık dünyasında rehberlik etmeyi amaçlamaktadır. Bu ders, farklı şairlerin çeşitli biçim ve içerikler ile kaleme aldıkları şiirleri üzerinden, Viktorya dönemi İngiltere’sinin edebi manzarasını şekillendiren temel temaları, sosyal kaygıları ve estetik akımları açıklar. Yakın okuma ve analiz alıştırmaları aracılığıyla, bu ders şiirsel araçları tanımlamak ve yorumlamak, biçim ve içerik arasındaki ilişkiyi keşfetmek ve bu eserleri ortaya çıktığı tarihsel ve kültürel bağlamları keşfedebilmek için gerekli eleştirel becerileri destekler. |
Dersin Hedefi: | Viktorya Dönemi Şiirine Giriş dersi, öğrencileri Viktorya dönemi şiirinin çeşitli örneklerini kavrayabilme becerileriyle donatacaktır. Öğrenciler eleştirel temaları ve estetik akımları keşfedecek, şiirsel teknikleri analiz edecek ve bu eserlerin tarihsel bağlamını kavrayabileceklerdir. Yakın okuma ve eleştirel analiz yoluyla öğrenciler, Viktorya dönemi şiirinin sanatsallığı ve kalıcı geçerliliği hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bunu kendi bakış açıları ve çevrelerindeki dünya ile ilişkilendirebileceklerdir. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1)
Bu dersin sonunda öğrenciler şu becerileri edinebileceklerdir:
- 1832-1901 yılları arasında İngiltere'de gerçekleşen ekonomik, siyasi ve sosyal gelişmeler gibi Viktorya döneminin ortak yönlerini tanımlayabileceklerdir. |
||
2) Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
- Viktorya dönemi şiirinde yaygın olan sanayileşme, sosyal reform, din ve kadının rolü gibi temel temaları ve kaygıları tanımlayabilecek ve analiz edebileceklerdir. |
||
3) - Şiirsel araçların anlam ve etkiye nasıl katkıda bulunduğunu göstererek Viktorya dönemi şiirinde biçim ve içerik arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. |
||
4) - Viktorya dönemi şiirlerini tarihsel ve kültürel bağlamları içinde konumlandırarak sosyal ve entelektüel akımların edebi üretimi nasıl etkilediğine dair bir anlayış sergilemek. |
||
5) - Viktorya dönemi şiirlerindeki anlam katmanlarını ve belirsizlikleri ortaya çıkarmak için yakın okuma tekniklerini uygulayabileceklerdir. |
||
6) - Romantizm, Pre-Rafealizm ve Estetizm dahil olmak üzere başlıca estetik akımların Viktorya dönemi şiiri üzerindeki etkisini tanımak ve açıklamak. |
Hafta | Konu | ||
1) | Viktorya Dönemi İngilteresi'nin kısa tarihi - Dönemim belli başlı sosyal, ekonomik, kültürel ve politik özellikleri | ||
2) | Alfred, Lord Tennyson - "Ulysses" ve "Lotos Eaters" başlıklı şiirlerin eleştirel analizi | ||
3) | - "The Charge of the Light Brigade" başlıklı şiirin eleştirel analizi | ||
4) | Robert Browning'in hayatı ve sanat anlayışının kısa bir özeti | ||
5) | - "Dramatik Monolog" teriminin açıklanması - "Fra Lippo Lippi" adlı şiirin eleştirel analizi | ||
6) | - "Dramatik Monolog" teriminin detaylı incelenmesi - "My Last Duchess" başlıklı şiirin eleştirel analizi | ||
7) | -Elizabeth Barrett Browning'in hayatı ve sanat anlayışı "Sonnets from the Portuguese" adlı koleksiyon hakkında genel bilgiler | ||
8) | “The Lost Bower” ve “The Deserted Garden” başlıklı şiirlerin Viktorya İngilteresine özgü toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizlikler üzerinden okunması | ||
9) | Dante Gabriel Rossetti'nin hayatı ve sanat anlayışı - Rafael Öncesi (Pre-Raphaelite) sanat anlayışı | ||
10) | "The Blessed Damozel" adlı şiirin eleştirel analizi | ||
11) | Matthew Arnold'un hayatı ve sanat anlayışı Matthew Arnold'ın eserleri üzerine genel tartışmalar | ||
12) | "Dover Beach" ve "The Scholar Gipsy" adlı şiirlerin eleştirel analizi | ||
13) | Thomas Hardy'nin yaşamı ve sanat anlayışı “Ah, Are You Digging On My Grave”, “After a Journey”,“Afterwards”, “The Last Signal”, ve “An August Midnight” adlı şiirlerde ortaklaşan temalar: yaşam ve ölüm | ||
14) | Dönem değerlendirmesi Sorular ve cevaplar | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir. | |||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir. | |||||||||||
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır. | |||||||||||
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar. | |||||||||||
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır. | |||||||||||
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir. | |||||||||||
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir. | |||||||||||
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir. | |||||||||||
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder. | |||||||||||
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır. | |||||||||||
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 14 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 30 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 |