DIŞ HEKIMLIĞI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-Q-217
Ders İsmi: Introduction to Short Story in English
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 1
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: University Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler):

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İngilizce Kısa Öyküye Giriş dersi, kısa öykü türünün tanınmasını ve anlaşılmasını sağlamak için tasarlanmıştır. Ders boyunca, olay örgüsü, karakter gelişimi, zaman/mekan, tema ve anlatı gibi kritik unsurlar, farklı yazarlardan ve dönemlerden çeşitli kısa öykülerin okunması ve analiz edilmesiyle keşfedilecektir. Müfredat, derinlemesine tartışmalar ve yakın okuma alıştırmaları yoluyla eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesini teşvik eder ve bu unsurların tür içindeki farklı örneklerin genel anlam ve etkisine nasıl katkıda bulunduğunu vurgular. Nihayetinde bu ders, öğrencileri kısa öyküleri yorumlama ve analiz etme araçlarıyla donatmayı ve aynı zamanda okuma ve farklı bakış açılarını keşfetmeye yönelik yaşam boyu sürecek bir tutkuya ilham vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin Hedefi: Bu ders kısa öykü türünü, özelliklerini ve olanaklarını incelemeye odaklanmaktadır. Öğrenciler, olay örgüsü, karakter gelişimi, zaman/mekan, tema ve anlatı gibi önemli hikaye anlatımı unsurlarını anlayabileceklerdir. Öğrenciler farklı yazarlardan ve dönemlerden çeşitli kısa öyküleri okuyup analiz ederek eleştirel düşünme becerilerini kavrayabileceklerdir. Tartışmalar, okunan öykülerin daha derin anlamlarının ve kültürel bağlamlarının keşfedilmesini kolaylaştıracaktır. Yazarların etki yaratmak adına dili nasıl kullandıklarını analiz etmek için yakın okuma alıştırmalarından yararlanılacaktır. Genel olarak ders, kısa öykülerin edebiyattaki önemini ve farklı insan deneyimlerine dair iç görü sunma kapasitelerini vurgulamaktadır.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersin sonunda öğrenciler şu kazanımları elde edebileceklerdir: - Olay örgüsü, karakter gelişimi, zaman/mekan, tema, ve anlatı dahil olmak üzere kısa öykü yazımının temel unsurlarını tanımlayabilecek ve analiz edebilmek
  2) Farklı yazarlardan, kültürel bağlamlardan ve tarihsel dönemlerden çeşitli kısa öyküleri yakından inceleyerek ve yorumlayarak, edebiyat anlayışını zenginleştirerek ve edebi bilgiyi genişleterek eleştirel okuma becerilerini göstermek
  3) Temalarını, fikirlerini ve kültürel bağlamlarını keşfederek, seçilen kısa öykülerin edebi ve sosyal önemi hakkında düşünceli tartışmalara katılabilmek
  4) Kısa öykülere ilişkin yorumlarını ve analizlerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla ifade ederek pratik iletişim becerilerini geliştirebilmek
  5) İnsanlık durumunu keşfetmenin ve karmaşık fikirleri ifade etmenin güçlü bir aracı olarak kısa öykü formunun sanatını ve etkisini kavrayabilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Kısa Öykünün Temel Unsurları
2) Flannery O'Connor Hakkında Kısa bilgi "A Good Man Is Hard to Find" başlıklı hikayenin tarihsel bağlamı Kısa Öykü unsurlarından zaman/mekan, anlatı ve karakter gelişimi alt başlıklarının örnek üzerinden analizi
3) Hikayedeki başlıca temalar: - Fazilete erişmek - Ön yargı - Aile yapısı Çeşitli Edebi Terimlerin tanımı ve örnek hikaye üzerinden analizi: - İroni - Gönderme - Sezdirme
4) Karakter gelişimindeki temel çatışmalar İçsel Çatışmalar: - öz benliğe karşı birey Dışsal Çatışmalar: - topluma karşı birey - bireye karşı birey - Tanrıya karşı birey Olay Örgüsü - giriş - gelişme - düğüm - düğüm ve çözüm arasındaki bölüm - çözüm
5) O Henry'nin hayatı ve önemli eserleri "The Gift of the Magi" adlı öykünün özeti Hikayenin başlıca unsurları Bakış açısı Zaman ve Mekan
6) Olay Örgüsü Karakter gelişimi Çatışmalar - içsel çatışma - dışsal çatışma Temalar - cömertlik - aşk - zenginlik Edebi terimler - dramatik ironi - İncil'e göndermeler
7) Edgar Allan Poe'nun hayatı ve önemli eserleri "The Black Cat" başlıklı öykünün kısa bir özeti Karakter gelişimi Çatışmalar İçsel çatışma: - Öz benliğe karşı birey Dışsal çatışmalar: - Bireye karşı birey Olay örgüsü - Anlatıcının kendi öyküsünü anlatması - Anlatıcının alkol bağımlısı haline gelmesi - Anlatıcının ahlaki çöküşü - Anlatıcının evinin yanması - Anlatıcının başka bir kara kedi edinmesi - Anlatıcının akli melekelerini yitirişi - Anlatıcının ölen karısının cesedinin ortaya çıkışı
8) The Black Cat adlı öykünün temaları - Suçun reddiyesi -İzansızlık ve sapkınlık - Alkolizmin etkileri - Delilik Gotik türü ve özellikleri Gotik örneği olarak "The Black Cat" İncil ve mitolojik öykülere göndermeler Sembolizm Betimleme Metafor
9) Guy de Maupassant'ın hayatı ve eserleri Yazarın eserlerindeki ortak temalar "The Necklace" başlıklı öykünün özeti "The Necklace" başlıklı öykünün başlıca temaları - Aç gözlülük - Yanıltıcı görünümler - Güzellik ve kibir - Sosyal sınıf - Materyalizm - Tatminsizlik - Gurur Karakter Gelişimi
10) Edebi Terimler İroni: - sözlü ironi - durumsal ironi - dramatik ironi Karakter analizi - Mathilde Loisel - Monsieur Loisel - Madame Forestier Ana karakter ve karşıt karakter Olay örgüsü Tarihsel Bağlam - Üçüncü Cumhuriyet - Eğitim - Edebi Akımlar Sosyal Duyarlılık Biçim ve Teknik Zaman / Mekan Anlatı tekniği Sembolizm Fable Trajik hata (hamartia)
11) Charles Dickens'ın hayatı ve edebi eserleri hakkında kısa bilgiler "The Signal Man" başlıklı öykünün kısa özeti Öykünün Genel Temaları - Doğal olmayan bir durum olarak tecrit - Mantığın sınırları - Viktorya Dönemi İngiltere'si ve Sanayi Devrimi - Sanayi Devrimi ile gelen kaygılar
12) Karakter Analizi - Anlatıcı - The Signal-Man - Hayalet Viktorya dönemi Gotik edebiyatı Tarihsel ve biyografik bağlam İnsanın sanayi devrimi sonrası dönüşümü Edebi Terimler Olay örgüsü ve kısa öykü unsurları
13) Hanif Kureishi'nin hayatı ve eserlerinin kısa bir özeti "My Son the Fanatic" başlıklı öykünün özeti Kısa öykü unsurları ve "My Son the Fanatic" öyküsüne uyarlamaları Karakter analizi ve gelişimi Çatışmalar Edebi terimler ve araçlar
14) Haneif Kureishi ve Koloni Sonrası İngiltere Haneif Kureishi ve Çokkültürlülük Dönemim genel bir özeti ve değerlendirmesi Soru ve cevaplar
Diğer Kaynaklar: Allen, W. (2012). The Short Story in English: An Introduction. Oxford University Press.

Bausch, R., & Cassill, R. V. (Eds.). (2019). Norton Anthology of Short Fiction (9th ed.). W. W. Norton & Company.

Gioia, D., & Gwynn, R. S. (Eds.). (2006). The Art of the Short Story. Pearson Longman.

Hanson, C. (Ed.). (2002). The Cambridge Companion to the Short Story in English. Cambridge University Press.

Wood, J. (2008). How Fiction Works. Farrar, Straus and Giroux.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir.
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir.
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir.
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular.
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir.
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular.
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür.
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır.
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir.
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur.
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır.
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar.
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular.
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir.
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir.
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 14
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 14 14
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 44
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1