PSIKOLOJI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-J-317 | ||||||||
Ders İsmi: | Birleşmiş Milletler Sistemi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet YILMAZATA |
Dersin Amacı: | Birleşmiş Milletler, 1945 yılından itibaren uluslararası siyaset bağlamında “beynelmilel kuruluş” statüsünde devletlerarasında vuku bulan münasebetlerde her daim önemli bir yere sahip olmuştur. Birleşmiş Milletler aynı zamanda üye devletlerinin bütün vatandaşlarına istisna olmaksızın istihdam sağlayan, kamu kurumuna benzer bir nitelik taşıyan uluslararası kuruluş statüsünde bulunmaktadır. Dersimizde Birleşmiş Milletlerinin tarihi, teşkilat yapısı, çalışma biçimi ile insan kaynakları yapısı ele alınacaktır. |
Dersin Hedefi: | Derse katılan öğrenci, Birleşmiş Milletler Teşkilatının tarihi, çalışma biçimi, teşkilat yapısı hakkında bilgi sahibi olacaktır. Dersin diğer bir amacı, Birleşmiş Milletler Teşkilatının staj ve istihdam açısından tanıtılmasından ibarettir. Bu çerçevede kuruluşa başvuru prosedürleri de ele alınacaktır. Ders, asenkron video sunumu şeklinde yapılacak, değerlendirme çoktan seçmeli test usulü ile olacaktır. Dersi alan öğrenciler, videoların özeti olan slaytlardan sorumludurlar. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenci kariyer seçiminde Birleşmiş Milletler Teşkilatının kurumsal ve personel temin yapısı hakkında bilgi sahibi olur. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Derse katılan öğrenci, Birleşmiş Milletler Teşkilatının tarihi, çalışma biçimi, teşkilat yapısı hakkında bilgi sahibi olacaktır. Dersin diğer bir amacı, Birleşmiş Milletler Teşkilatının staj ve istihdam açısından tanıtılmasından ibarettir. Bu çerçevede başvuru prosedürleri de ele alınacaktır. |
||
2) Öğrenci uluslararası kurumların işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | ||
1) | Birleşmiş Milletlerin tarihi –tarihi gelişim, oluşma sebebi; | ||
2) | Birleşmiş Milletlerin tarihi- başlıca olaylar | ||
3) | Birleşmiş Milletlerin teşkilat yapısı 1 | ||
4) | Birleşmiş Milletlerin teşkilat yapısı 2 | ||
5) | Birleşmiş Milletlerin karar alma mekanizmaları ve uygulama süreçleri | ||
6) | Birleşmiş Milletlerin çalışma şekli: Genel Sekreterlik örneği | ||
7) | Birleşmiş Milletlerin Barış Misyonları-genel bakış | ||
8) | Birleşmiş Milletlerin barış misyonlarının yapısı ve çalışma usulleri 1 | ||
9) | Birleşmiş Milletlerin barış misyonlarının yapısı ve çalışma usulleri 2 | ||
10) | Birleşmiş Milletlerin barış misyonları: UNMIK örneği | ||
11) | Birleşmiş Milletleri istihdam şekilleri 1: genel hususlar | ||
12) | Birleşmiş Milletleri ve Kalkınma Politikaları | ||
13) | Birleşmiş Milletlere yönelik eleştiri ve reform önerileri | ||
14) | Birleşmiş Milletlerin rolünün genel değerlendirmesi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
3 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Psikolojinin tüm alt alanlarıyla (Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Endüstri-Örgüt Psikolojisi, Sağlık Psikolojisi, Adli Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Spor Psikolojisi vb.) ilgili kavramları özümser. | ||||||||||||
2) Psikoloji kuramlarını ve insan davranışlarını kuramsal temellere dayanarak açıklar. | ||||||||||||
3) İnsan ve hayvana özgü bilişsel süreçlerin sinir sistemindeki alt yapılarını açıklar. | ||||||||||||
4) Bilimsel ilkeler çerçevesinde bağımsız araştırmalar yapar. | ||||||||||||
5) Psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, gelişimini, alt alanlara ayrışma sürecini tarihsel bir perspektif içinde inceler. | ||||||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini uygular. | ||||||||||||
7) Çalışma yaşamında var olan insanın bilişsel, duygusal ve davranışsal özelliklerini kavrar. | ||||||||||||
8) İlgilendiği konularla ilgili problemler için bilimsel araştırmalar yürütür. | ||||||||||||
9) İnsan insana iletişim sürecinin temelini oluşturan grup dinamiklerini ve tekniklerini uygular. | ||||||||||||
10) Çağdaş bilgi-işlem ve mesleki cihazları öğrenir. | ||||||||||||
11) Toplum içindeki insan davranışlarını hem olağan hem olağanüstü durumlarda değerlendirir. | ||||||||||||
12) Psikoloji biliminin temel etik, ilke, değer ve kurallarını davranışa dönüştürür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 26 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 13 | 13 |
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | 13 | 13 |
GENEL SINAV (Final) | ||
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 52 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 |