PSIKOLOJI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-J-317
Ders İsmi: Birleşmiş Milletler Sistemi
Ders Yarıyılı: 7. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Mehmet YILMAZATA

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Birleşmiş Milletler, 1945 yılından itibaren uluslararası siyaset bağlamında “beynelmilel kuruluş” statüsünde devletlerarasında vuku bulan münasebetlerde her daim önemli bir yere sahip olmuştur. Birleşmiş Milletler aynı zamanda üye devletlerinin bütün vatandaşlarına istisna olmaksızın istihdam sağlayan, kamu kurumuna benzer bir nitelik taşıyan uluslararası kuruluş statüsünde bulunmaktadır. Dersimizde Birleşmiş Milletlerinin tarihi, teşkilat yapısı, çalışma biçimi ile insan kaynakları yapısı ele alınacaktır.
Dersin Hedefi: Derse katılan öğrenci, Birleşmiş Milletler Teşkilatının tarihi, çalışma biçimi, teşkilat yapısı hakkında bilgi sahibi olacaktır. Dersin diğer bir amacı, Birleşmiş Milletler Teşkilatının staj ve istihdam açısından tanıtılmasından ibarettir. Bu çerçevede kuruluşa başvuru prosedürleri de ele alınacaktır. Ders, asenkron video sunumu şeklinde yapılacak, değerlendirme çoktan seçmeli test usulü ile olacaktır. Dersi alan öğrenciler, videoların özeti olan slaytlardan sorumludurlar.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci kariyer seçiminde Birleşmiş Milletler Teşkilatının kurumsal ve personel temin yapısı hakkında bilgi sahibi olur.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Derse katılan öğrenci, Birleşmiş Milletler Teşkilatının tarihi, çalışma biçimi, teşkilat yapısı hakkında bilgi sahibi olacaktır. Dersin diğer bir amacı, Birleşmiş Milletler Teşkilatının staj ve istihdam açısından tanıtılmasından ibarettir. Bu çerçevede başvuru prosedürleri de ele alınacaktır.
  2) Öğrenci uluslararası kurumların işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Birleşmiş Milletlerin tarihi –tarihi gelişim, oluşma sebebi;
2) Birleşmiş Milletlerin tarihi- başlıca olaylar
3) Birleşmiş Milletlerin teşkilat yapısı 1
4) Birleşmiş Milletlerin teşkilat yapısı 2
5) Birleşmiş Milletlerin karar alma mekanizmaları ve uygulama süreçleri
6) Birleşmiş Milletlerin çalışma şekli: Genel Sekreterlik örneği
7) Birleşmiş Milletlerin Barış Misyonları-genel bakış
8) Birleşmiş Milletlerin barış misyonlarının yapısı ve çalışma usulleri 1
9) Birleşmiş Milletlerin barış misyonlarının yapısı ve çalışma usulleri 2
10) Birleşmiş Milletlerin barış misyonları: UNMIK örneği
11) Birleşmiş Milletleri istihdam şekilleri 1: genel hususlar
12) Birleşmiş Milletleri ve Kalkınma Politikaları
13) Birleşmiş Milletlere yönelik eleştiri ve reform önerileri
14) Birleşmiş Milletlerin rolünün genel değerlendirmesi
Diğer Kaynaklar: Balcı, A. (2018). Birleşmiş Milletler: Yapısı, işlevleri ve etkisi.In F.Cicioğlu &H.M. Boyraz(Eds.)Uluslararası örgütler:Tarih,kuram ve örnekler(pp.81-94).NEU Press
Meisler, S. (2007). United Nations: A history (2nd ed.). Grove Press
United Nations. (2020). Basic facts about the United Nations (42nd ed.). United Nations Publications.
Weiss, T. G., Forsythe, D. P., Coate, R. A., & Pease, K.-K. (2020). The United Nations and changing world politics (8th ed.). Routledge
Wesel,R. (2019). Die UNO. Aufgaben und Arbeitsweisen. UVK Verlag.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

3

Program Kazanımları
1) Psikolojinin tüm alt alanlarıyla (Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Endüstri-Örgüt Psikolojisi, Sağlık Psikolojisi, Adli Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Spor Psikolojisi vb.) ilgili kavramları özümser.
2) Psikoloji kuramlarını ve insan davranışlarını kuramsal temellere dayanarak açıklar.
3) İnsan ve hayvana özgü bilişsel süreçlerin sinir sistemindeki alt yapılarını açıklar.
4) Bilimsel ilkeler çerçevesinde bağımsız araştırmalar yapar.
5) Psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, gelişimini, alt alanlara ayrışma sürecini tarihsel bir perspektif içinde inceler.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini uygular.
7) Çalışma yaşamında var olan insanın bilişsel, duygusal ve davranışsal özelliklerini kavrar.
8) İlgilendiği konularla ilgili problemler için bilimsel araştırmalar yürütür.
9) İnsan insana iletişim sürecinin temelini oluşturan grup dinamiklerini ve tekniklerini uygular.
10) Çağdaş bilgi-işlem ve mesleki cihazları öğrenir.
11) Toplum içindeki insan davranışlarını hem olağan hem olağanüstü durumlarda değerlendirir.
12) Psikoloji biliminin temel etik, ilke, değer ve kurallarını davranışa dönüştürür.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 13 26
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 13 13
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma 13 13
GENEL SINAV (Final)
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 52
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1