HEMŞIRELIK (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-I-216
Ders İsmi: Fantastic Literature
Ders Yarıyılı: 7. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Deniz KARACA

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, fantastik edebiyat dünyasını inceleyerek, onun temalarını, yapısını ve kültürel etkisini ele alır. Antik mitlerden günümüz kısa öykülerine kadar fantastik türdeki önemli eserleri keşfedecek, bu eserlerin modern edebiyat ve toplum üzerindeki etkilerini analiz edeceğiz. Öğrenciler, fantastik edebiyatın hayal gücünü ve dünyalar kurma yönlerini incelerken, bu metinlerin ahlak, kimlik, güç ve insan doğası gibi karmaşık soruları nasıl ele aldığını da göz önünde bulunduracaklar.
Dersin Hedefi: Bu dersin hedefi, öğrencilerin fantastik edebiyatı gelişimi, temaları ve kültürel önemi açısından kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. Temel ve çağdaş eserlerin incelenmesi yoluyla, öğrenciler fantastik edebiyatın ahlak, kimlik, güç ve insan doğası gibi temel soruları nasıl ele aldığını keşfederken, bu türü yorumlama ve takdir etme konusunda eleştirel ve analitik beceriler geliştireceklerdir.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrencilere fantastik edebiyatın temel temalarını, yapılarını ve konvansiyonlarını tanıtmak.
  2) Fantastik edebiyatın, karmaşık insan sorularını keşfetmek için mit, folklor ve efsaneyi nasıl kullandığını analiz etmek.
  3) Fantastik türdeki önemli eserlerin tarihsel ve kültürel bağlamlarına dair bir anlayış geliştirmek.
  4) Öğrencilerin, fantastik metinleri yorumlamak için edebi teorileri uygulama becerilerini geliştirmek.
  5) Yazılı ödevler ve çeşitli fantastik metinler üzerine tartışmalar yoluyla eleştirel düşünme ve analiz yeteneklerini artırmak.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Fantastik Edebiyata Giriş Türün genel bakışı ve kökenleri Ders beklentilerinin ve ödevlerin tartışılması
2) Mit ve Efsane Fantastik Edebiyatın Temelleri Olarak Mitolojik kaynakların ve bunların fantastik edebiyata etkisinin incelenmesi
3) Tolkien ve Modern Fantastik Edebiyatın Yaratılması J.R.R. Tolkien'in fantastik edebiyat üzerindeki etkisinin tartışılması Okuma: J.R.R. Tolkien'in Yüzüklerin Efendisi: Yüzük Kardeşliği (Kitap I, Bölüm 1-3) Okuma: J.R.R. Tolkien’in “Peri Masalları Üzerine”
4) Kahramanın Yolculuğu Joseph Campbell'ın monomit kavramı ve fantastik anlatılar üzerindeki etkisi Okuma: Yüzük Kardeşliğine devam
5) Büyü ve Doğaüstü Büyünün kuralları ve doğaüstü unsurların incelenmesi Okuma: Ursula K. Le Guin’in “Omelas’ı Terk Edenler”
6) Fantastik Edebiyatta İyi ve Kötü Fantastik edebiyatta ahlaki ikilemlerin incelenmesi Okuma: Yüzük Kardeşliğine devam
7) Fantastik Edebiyatta Dönüşüm ve Kimlik Dönüşüm ve kimlik keşfi üzerine tartışma Okuma: Franz Kafka’nın “Dönüşüm”
8) Ara Sınav 1-7. Haftaları kapsayan sınıf içi sınav Temel metinler ve kavramlarla ilgili kısa denemeler ve nesnel sorular
9) Karanlık Fantastik ve Gotik Geleneği Karanlık fantastik ve gotik edebiyatın kökenlerinin incelenmesi Okuma: Edgar Allan Poe’nun “Usher Evi'nin Çöküşü” Okuma: Shirley Jackson’ın “Piyango”
10) Karanlık Fantastik ve Gotik Geleneği Karanlık fantastik ve gotik edebiyatın kökenlerinin incelenmesi Okuma: Edgar Allan Poe’nun “Usher Evi'nin Çöküşü” Okuma: Shirley Jackson’ın “Piyango”
11) Fantastik Edebiyatta Politik Alegori ve Toplumsal Yorum Politik ve toplumsal temalara odaklanarak fantastik eserlerin analizi Okuma: Flannery O'Connor’ın “İyi Bir Adam Bulmak Zor”
Diğer Kaynaklar: The Epic of Gilgamesh

Sandars, N. K. (1972). The Epic of Gilgamesh (Revised ed.). Penguin Classics.
(Original work: ancient Mesopotamian text)

Heaney, S. (2001). Beowulf: A New Translation. W.W. Norton & Company.
(Original work: Old English epic poem)

Tolkien, J. R. R. (2001). The Fellowship of the Ring (50th anniversary ed.). Houghton Mifflin Harcourt.
(Original work published 1954)

Le Guin, U. K. (1973). The ones who walk away from Omelas. In The wind's twelve quarters (pp. 275–284). Harper & Row.

Tolkien, J. R. R. (1964). On fairy-stories. In Tree and Leaf (pp. 3–84). George Allen & Unwin.


Campbell, J. (2008). The hero with a thousand faces (3rd ed.). New World Library.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir.
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır.
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler.
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir.
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır.
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır.
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır.
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır.
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler.
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0