JUSTICE
Associate TR-NQF-HE: Level 5 QF-EHEA: Short Cycle EQF-LLL: Level 5

General Information about the Course

Course Code: IKU-G-318
Course Title: Social Contribution I
Course Semester: 3. Semester / Fall
Course Credits:
Theoretical Practical Credit ECTS
2 0 2 3
Language of instruction: TR
Prerequisite of the course: No
Type of course: Non-Departmental Elective
Level of course:
Associate TR-NQF-HE:5. Master`s Degree QF-EHEA:Short Cycle EQF-LLL:5. Master`s Degree
Course Lecturer(s): Işıl Büyükgebiz

Purpose and content of the course

Course Objectives: Öğrencilere başta toplumsal katkı, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve kapsamındaki konular üzerine lisans seviyesinde bilgi vermektir.
Course Objective: Öğrencilerin BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda sürdürülmesi gereken üniversite sosyal sorumluluğu hakkında bilgi temelli bilince sahip olmasını ve uygulamalar ile sürecin paydaşı olarak katılımlarını hedeflemektedir.
Mode of Delivery: Face to face

Learning Outcomes

Knowledge (Described as Theoritical and/or Factual Knowledge.)
  1) PÖK-1: Temel toplumsal katkı terimlerini ve kavramlarını açıklayabilirler.
  2) PÖK-2: BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ni, içerik ve kapsamlarını açıklayabilirler.
  3) PÖK-3: Toplumsal katkı genelinde, üniversite sosyal sorumluluğu özelinde bilgi sahibi olabilirler.
  4) PÖK-4: Toplumsal katkıya, üniversite sosyal sorumluluğuna, sorumlu yurttaşlığa ve BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne ilişkin çağın güncel sorunları hakkında bilgi sahibi olabilirler.
  5) PÖK-5: Toplumsal katkının, üniversite sosyal sorumluluğunun ve sorumlu yurttaşlığın gelecekteki rolü ve işlevleri hakkında bilgi temelli öngörü sahibi olabilirler.
  6) PÖK-6: Toplumsal katkının, üniversite sosyal sorumluluğunun, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin Dünya’daki artan önemi hakkında bilgi sahibi olabilirler.
Skills (Describe as Cognitive and/or Practical Skills.)
Competences (Described as "Ability of the learner to apply knowledge and skills autonomously with responsibility", "Learning to learn"," Communication and social" and "Field specific" competences.)

Course Topics

Week Subject
Related Preparation Pekiştirme
1) Toplumsal Katkı Nedir?
2) Yükseköğretimin Tarihçesi
3) Yükseköğretim Pazarlaması
4) Yükseköğretim Pazarlaması Pazarlama Karması
5) Hizmet Pazarlaması
6) Sorumlu (Sosyal) Pazarlama
7) Kurumsal Sosyal Sorumluluk
8) ARA SINAV
9) Üniversite Sosyal Sorumluluğu
10) Sürdürülebilir Kalkınma
11) Sürdürülebilir Kalkınma ve Üniversite Sosyal Sorumluluğu
12) Üniversite Fonksiyonlarına Güncel Bakış
13) Öğrenen Örgütler
14) Sorumlu Vatandaşlık
15) Sorumlu Vatandaşlık Uygulama Örnekleri
References: Hizmet Pazarlaması/ Alparslan Özmen
Hizmet Pazarlaması/ Öğr. Gör. Dr. Aybike Tuba ÖZDEN
Sivil Toplum Aktif Yurttaşlık El Kitabı- Fikret Toksöz / Mustafa Utku Güngör / Yasemin Zeytinoğlu
Üniversite İç Paydaşı Öğrencilerinin Toplumsal Katkı Uygulamaları/ Işıl Büyükgebiz
Sustainability Education. Perspectives and Practice Across Higher Education. Edited by Paula Jones, David Selby ve Stephen Sterling. Earthscan Ltd.
The International Monetary Fund and the Learning Organization. The Role of Independent Evaluation. Chapter 7: Organizational Learning, the Learning Organization, and Independent Evaluation. Moisés J. Schwartz and Ray C. Rist. International Monetary Fund

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Average 3 Highest
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Outcomes
1) xxx 3 3 3 3 3 3
2) xxx 3 3 3 3 3 3
3) xxx 3 3 3 3 3 3
4) xxx 3 3 3 3 3 3
5) xxx 3 3 3 3 3 3
6) xxx 3 3 3 3 3
7) xxx
8) xxx
9) xxx
10) xxx
11) xxx
12) xxx
13) xxx
14) xxx
15) xxx
16) xxx
17) xxx
18) xxx
19) xxx
20) xxx
21) xxx

Course Teaching, Learning Methods

Q & A
Case Problem Solving/ Drama- Role/ Case Management
Laboratory
Quantitative Problem Solving
Fieldwork
Group Study / Assignment
Individual Assignment
WEB-based Learning
Internship
Practice in Field
Project Preparation
Report Writing
Seminar
Supervision
Social Activity
Occupational Activity
Occupational Trip
Application (Modelling, Design, Model, Simulation, Experiment et.)
Reading
Thesis Preparation
Field Study
Student Club and Council Activities
Other
Logbook
Interview and Oral Conversation
Research
Watching a movie
Bibliography preparation
Oral, inscribed and visual knowledge production
Taking photographs
Sketching
Mapping and marking
Reading maps
Copying textures
Creating a library of materials
Presentation

Evaluation System

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Attendance % 0
Laboratory % 0
Application % 0
Practice Exam % 0
Quizzes % 0
Homework Assignments % 0
Presentation % 0
Project % 0
Special Course Internship (Work Placement) % 0
Field Study % 0
Article Critical % 0
Article Writing % 0
Module Group Study % 0
Brainstorming % 0
Role Playing + Dramatizing % 0
Out of Class Study % 0
Preliminary Work, Reinforcement % 0
Application Repetition etc. % 0
Homework (reading, writing, watching movies, etc.) % 0
Project Preparation + Presentation % 0
Report Preparation + Presentation % 0
Presentation / Seminar Preparation + Presenting % 0
Oral examination % 0
Midterms 1 % 40
Final 1 % 60
Practical Final % 0
Report Submission % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolio % 0
Take-Home Exam % 0
Logbook % 0
Participation % 0
Discussion % 0
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 40
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 60
total % 100

Calculation of Workload and ECTS Credits

Activities Number of Activities Workload
Course Hours 14 28
Laboratory
Application 7 14
Practice Exam
Special Course Internship (Work Placement)
Field Work
Study Hours Out of Class
Article Critical
Article Writing
Module Group Study
Brainstorming
Role Playing + Dramatizing
Out-of-Class Study (Pre-study, Reinforcement, Practice Review, etc.)
Homework (reading, writing, watching movies, etc.)
Project Preparation + Presentation
Report Preparation + Presentation
Presentation / Seminar Preparation + Presenting
Oral examination
Preparing for Midterm Exams 6 12
MIDTERM EXAM (Visa) 1 1
Preparing for the General Exam
GENERAL EXAM (Final) 1 1
Participation
Discussion
Portfolio
Take-Home Exam
Logbook
Total Workload 56
ECTS (30 saat = 1 AKTS ) 1