AMELIYATHANE HIZMETLERI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-B-217
Ders İsmi: Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Işıl Büyükgebiz

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere başta sosyal sorumluluk, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve kapsamındaki konular üzerine lisans seviyesinde bilgi vermektir.
Dersin Hedefi: Öğrencilerin kurumların sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda sosyal sorumluluğu olduğunu ve bunun gerçekleştirilme yollarını öğrenmelerini sağlamayı hedefler.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) PÖK-1: Temel kurumsal sosyal sorumluluk özelliklerini ve farklı teori perspektiflerini açıklayabilirler.
  2) PÖK-2: BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri, etik liderlik, kurumsal vatandaşlık, iş etiği, sosyal girişimcilik, sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma, sosyal farkındalık içerik ve kapsamlarını açıklayabilirler.
  3) PÖK-3: Sosyal sorumluluk genelinde, kurumsal sosyal sorumluluk özelinde bilgi sahibi olabilirler.
  4) PÖK-4: Kurumsal sosyal sorumluluğa, sürdürülebilirliğe ve BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne ilişkin çağın güncel sorunları hakkında bilgi sahibi olabilirler.
  5) PÖK-5: Kurumsal sosyal sorumluluğun ve (kurumsal) sorumlu işletmelerin gelecekteki rolleri ve işlevleri hakkında bilgi temelli öngörü sahibi olabilirler.
  6) PÖK-6: Kurumsal sosyal sorumluluğun, sürdürülebilir sorumlu işletme modelinin ve BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin Dünya’daki artan önemi hakkında bilgi sahibi olabilirler.
  7) PÖK-7: Kurumsal sosyal sorumluluk duyarlılığı doğrultusundaki paydaş ve risk yönetimi ve hem mevcut hem potansiyel riskler hakkında bilgi sahibi olabilirler.
  8) PÖK-8: İşletmelerin sürdürülebilirlik raporlamaları hakkında bilgi ve gelecekteki önemleri hakkında öngörü sahibi olurlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Temel Özellikleri
2) Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Farklı Teoriler
3) Sürdürülebilir İşletmeler
4) Sürdürülebilirlik Yönetimi
5) Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Risk Yönetimi
6) İklim Değişikliği
7) Karbon Ayak İzi
8) ARA SINAV
9) Paydaş Yönetimi
10) İş Etiği
11) Etik Liderlik
12) Örgütsel Adalet
13) Kurumsal Vatandaşlık
14) Sosyal Farkındalık
15) Sosyal Girişimcilik
Diğer Kaynaklar: Ahmad Aminu, Hamidu and Md. Harashid, Haron and Azlan, Amran. Corporate Social Responsibility: A Review on definitions, core characteristics and theoretical perspectives.
Mills, C. Wright (1959) The sociological imagination. Oxford: Oxford University Press. Neafsey, John (2006) A sacred voice is calling: personal vocation and social conscience.
AKDOĞAN, Asuman. ve Ayşe CİNGÖZ; (2006), “İç Girişimciliğe Verilen Önem Düzeyi ve İç Girişimciliği Etkileyen Örgütsel Faktörlerin Belir- lenmesine Yönelik Kayseri İli’nde Bir Araştırma”.
ARIKAN, Semra; (2004), Girişimcilik: Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Sorunlar, AUSTİN, James; Howard STEVENSON ve Jane Wei-SKİLLERN; (2006) “Social and Commercial Entrepreneurship: Same, Different, or Both?”, Entrepreneurship Theory and Practice.
BARENDSEN, Lynn ve Howard GARDNER; (2004), “Is the Social Entrepreneur a New Type of Leader?”, Leader to Leader, 4, s.43-50.
BOSCHEE, Jerr ve Jim MCCLURG; “Toward a Beter Understanding of Social Entrepreneurship: Some Importent Distinctions”.
EMERSON, Jed; (1999), “Leadership of the Whole: The Emerging Power of Social Entrepreneurship”, Leader to Leader, Summer, s.12-14.
HASAN, Samiul; (2005), “Social Capital and Social Entrepreneurship in Asia: Analysing the Links”, The Asia Pasific Journal of Public Administration, 27(1), ss.1-17.
LİGHT, Paul E.; (2006), “Reshaping Social Entrepreneurship”
JOHNSON, Sherrill; (2000), “Social Entrepreneurship Literature Riview”
MAİR, Johanna ve Ignasi MARTİ; (2006), “Social Entrepreneurship Research: A Source of Explanation, Prediction and Delight”
MORT, Gillian Sullivan; Jay WEERAWARDENA ve Kashonia CARNEGİE; (2003), “Social Entrepreneurship: Toward Conceptualisation
Report of the World Commission on Environment and Development: Our Common Future (UN)
Construction Stakeholder Management, edited by Ezekiel Chinyio ve Paul Olomolaiye. Wİley&Blackwell.
Corporate Social Responsibilty as Risk Management. A Model for Multinationals. Beth Kytle ve John Gerard Ruggie. Harvard University. John F. Kennedy School of Governance.
Sustainability Education. Perspectives and Practice Across Higher Education. Edited by Paula Jones, David Selby ve Stephen Sterling. Earthscan Ltd.
Handbook of Research on Business Ethics and Corporate Responsibilities. Daniel E. Palmer, Kent State University, USA.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Ameliyat öncesi ameliyat masasını ve aletlerini hazırlar
2) Ameliyat sırasında ameliyat ekibine yardımcı olur
3) Ameliyat sonrasında kullanılan aletlerin sterilizasyonunu (mikroptan arındırma) yaparak muhafazasını sağlar.
4) Ameliyathanedeki bütün cihaz ve aletlerin bakımını, temizliğini, muhafazasını ve tedarik edilmesini sağlar.
5) Ameliyathane sterilizasyonunun korunmasını sağlar.
6) Modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçip uygulamalar için mesleki ortam da etkin olarak kullanır.
7) Temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini bilir ve karşılar.
8) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
9) Alanı ile ilgili uygulamalarda hızlı ve doğru karar verir
10) Olağan ve olağan dışı durumlarda sorumluluk alır
11) Kişisel ve çevresel güvenlik sağlamada yetkindir.
12) Mesleki ve evrensel değerler doğrultusunda sürekli mesleki gelişim anlayışına sahiptir.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Entellektüel ve sosyal açıdan kendisini geliştirmeye yönelik ulusal ve evrensel değerleri ilke edinir.
15) Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirir.
16) Hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
17) Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
18) Tekniker-hekim iletişiminde sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişimi doğru ve etkili kullanır.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olur.
20) Hastalara haklarına uyar ve meslektaşları ile hastalara etik kurallar çerçevesinde yaklaşır ve davranır.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 30
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1