İŞLETME (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BUS707 | ||||||||
Ders İsmi: | Marketing Management | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Departmental Elective | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Abdülkadir ŞENCAN |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencileri, şirketlerin giderek (1) ürün ve hizmet portföylerini yönetmekten müşteri portföylerini yönetmeye geçtikleri; (2) tek başına kitlesel ürünlerden entegre ve özelleştirilmiş hizmet çözümlerine geçtikleri; (3) müşteri değerini daha iyi yaratmak ve yakalamak için veri analitiği ve yapay zekayı kullandıkları; (4) tekliflerini tanıtmak için geleneksel reklamcılık yerine sosyal medyaya güvendikleri; (5) müşteri karlılığını ve müşteri yaşam boyu değerini ölçme yöntemlerini geliştirdikleri; (6) pazarlama yatırımlarının getirisini ve hissedar değeri üzerindeki etkisini ölçmeye odaklandıkları günümüz ortamında çalışmaya hazırlar. |
Dersin Hedefi: | Pazarlama Yönetimi, 21. yüzyılda modern pazarlama yönetimini oluşturan aşağıdaki sekiz işlevi özel olarak tanımlamak ve yorumlamak üzere düzenlenmiştir. 1. Stratejik bir pazarlama planı geliştirmek 2. Pazarı anlamak ve pazar içgörülerini yakalamak 3. Kazandıran pazarlama stratejileri oluşturma 4. Piyasa değerinin tasarlanması 5. Piyasa değerinin iletilmesi 6. Pazar değeri sunmak 7. Büyümeyi sosyal açıdan sorumlu bir şekilde yönetmek |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Güncel pazarlama teorisinin kavramsallaştırılması ve bu çerçevede pazarlama faaliyetlerinin nasıl yönetileceğinin kavranmasıdır. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bilişsel Öğrenme Çıktıları
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şunları yapabilecektir:
Anlama ve Bilgi:
Pazarlama karması (4P/7P), segmentasyon, hedefleme, konumlandırma, tüketici davranışı ve pazarlama araştırması gibi temel pazarlama kavramlarını tanımlama ve ayırt etme.
Pazarlamanın bir organizasyon içindeki rolünü ve işletme hedeflerine katkısını açıklama.
Çeşitli pazarlama ortamlarını (mikro ve makro) ve bunların pazarlama kararları üzerindeki etkilerini belirleme ve açıklama.
Etik pazarlama ve kurumsal sosyal sorumluluk ilkelerini ifade etme.
Tüketici karar verme süreçleriyle ilgili temel teori ve modelleri tanıma ve hatırlama (örn. Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi, AIDA modeli).
Analiz ve Eleştirel Düşünme:
SWOT analizi ve Porter'ın Beş Gücü gibi çerçeveleri kullanarak pazar fırsatlarını ve tehditlerini analiz etme.
Çeşitli kriterlere (demografik, psikografik, davranışsal, coğrafi) dayalı farklı pazar segmentasyon stratejilerini değerlendirme.
Mevcut pazarlama kampanyalarını güçlü, zayıf yönlerini ve iyileştirme alanlarını belirleyerek eleştirme.
Anlamlı sonuçlar çıkarmak ve stratejik kararlara bilgi sağlamak için pazar araştırma verilerini yorumlama.
Çeşitli fiyatlandırma stratejilerini (örn. maliyet artı, değere dayalı, rekabetçi) ve farklı ürün/hizmetler için uygunluklarını karşılaştırma ve zıtlaştırma.
Sentez ve Yaratma:
Amaçlar, stratejiler, taktikler ve ölçümler dahil olmak üzere belirli bir ürün veya hizmet için kapsamlı bir pazarlama planı formüle etme.
Pazar analizi ve hedef kitle içgörülerine dayanarak bir ürün veya hizmet için benzersiz bir satış teklifi (USP) geliştirme.
Amaçları, metodolojiyi ve beklenen sonuçları özetleyen basit bir pazarlama araştırma önerisi taslağı hazırlama.
Bir markayla müşteri etkileşimlerini görselleştirmek ve anlamak için bir müşteri yolculuğu haritası oluşturma.
Problem Çözme:
Vaka çalışmalarındaki pazarlama sorunlarını belirleme ve uygulanabilir çözümler önerme.
Satışların düşmesi veya yeni bir pazara giriş gibi belirli zorlukların üstesinden gelmek için uygun pazarlama stratejileri belirleme.
Pratik Öğrenme Çıktıları
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şunları yapabilecektir:
Kavramların Uygulanması:
Belirli bir ürün veya endüstri için sağlanan verileri kullanarak temel bir pazar segmentasyon analizi yapma.
Yeni veya mevcut bir ürün için bir konumlandırma ifadesi geliştirme.
Farklı pazarlama faaliyetleri arasında kaynakları tahsis ederek basit bir pazarlama bütçesi oluşturma.
Farklı hedef kitlelere ve iletişim kanallarına göre tanıtım mesajları oluşturma.
Temel pazarlama görevlerini yerine getirmek için dijital pazarlama araçlarını kullanma (örn. sosyal medya platformları, e-posta pazarlama yazılımları).
Araştırma ve Veri İşleme:
Pazarlama kararlarını desteklemek için ilgili ikincil pazar verilerini temin etme ve sentezleme.
Birincil pazar araştırması içgörüleri toplamak için basit bir anket taslağı hazırlama.
Pazar araştırması bulgularını hedef kitleye açık ve öz bir şekilde sunma.
İletişim ve Sunum:
Akranlara ve eğitmenlere bir pazarlama planını veya stratejisini sunma ve savunma.
Yazılı raporlar ve sözlü sunumlar aracılığıyla pazarlama kavramlarını etkili bir şekilde iletme.
Pazarlama projeleri geliştirmek ve yürütmek için grup ortamlarında etkin bir şekilde işbirliği yapma.
Stratejik Uygulama:
Müşteri sadakatini artırmak için bir müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) stratejisi önerme.
Pazarlama öncesi, pazarlama ve pazarlama sonrası faaliyetleri içeren bir ürün lansman planı taslağı hazırlama.
Pazar özelliklerine göre belirli bir ürün için uygun dağıtım kanalları önerme.
Araçlar ve Teknoloji:
Pazarlama sunumları ve veri organizasyonu için yaygın ofis yazılımlarını (örn. PowerPoint, Excel) kullanmada yeterlilik gösterme.
Endüstriye özel pazarlama kaynaklarından (örn. sektörel yayınlar, pazar araştırma raporları) bilgi gezinme ve çıkarma. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Pazarlama Yönetimi Dersi İçin Temel Yetkinlik Öğrenme Çıktıları
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, aşağıdaki yetkinlikleri sergileyebilecektir:
1. Stratejik Düşünme ve Karar Verme:
Anahtar fırsatları, tehditleri ve zorlukları belirlemek için karmaşık pazar durumlarını analiz etme.
Genel iş hedefleri ve rekabet ortamıyla uyumlu veriye dayalı pazarlama stratejileri formüle etme.
Hem kısa vadeli taktikleri hem de uzun vadeli stratejik çıkarımları dikkate alarak hedef pazarlar, ürün konumlandırması, fiyatlandırma, tanıtım ve dağıtım konularında bilinçli kararlar alma.
Pazarlama girişimlerinin etkinliğini değerlendirme ve performans metriklerine ve değişen pazar koşullarına göre stratejileri uyarlama.
2. Pazar Bilgisi ve Müşteri Odaklılık:
Farklı segmentlerdeki müşteri ihtiyaçlarını, isteklerini ve davranışlarını derinlemesine anlama.
Tüketici tercihleri, pazar trendleri ve rekabetçi faaliyetler hakkında eyleme dönüştürülebilir içgörüler elde etmek için pazar araştırması yapma ve yorumlama.
Gelişen pazar dinamiklerini ve rekabetçi baskıları öngörme ve bunlara yanıt verme.
Tüm faaliyetlerin müşteri değeri yaratmaya ve sunmaya yönelik olmasını sağlayarak pazarlama sürecinin tamamında müşteri odaklı bir yaklaşımı savunma.
3. İletişim ve Etki Yaratma:
Karmaşık pazarlama kavramlarını ve stratejilerini farklı hedef kitlelere (örn. yönetim, ekip üyeleri, müşteriler) açık ve ikna edici bir şekilde ifade etme.
Çeşitli kanallarda (örn. yazılı raporlar, sunumlar, dijital medya) ilgi çekici pazarlama mesajları ve içerikleri geliştirme.
Pazarlama planları ve girişimleri konusunda paydaşlar arasında müzakere etme ve uzlaşma sağlama.
Verileri ve stratejik gerekçeleri kullanarak pazarlama önerilerini etkili bir şekilde sunma ve savunma.
4. İnovasyon ve Yaratıcılık:
İş zorluklarını ele almak ve pazar fırsatlarından yararlanmak için yenilikçi pazarlama fikirleri ve çözümleri üretme.
Piyasada farklılık yaratmak için ürün geliştirme, markalaşma ve tanıtım kampanyaları hakkında yaratıcı düşünme.
Yeni pazarlama teknolojilerini ve trendlerini benimseme ve bunlara uyum sağlama, bunları pazarlama stratejilerine entegre etme.
Pazarlama uygulamalarında sürekli iyileşme ve deneme zihniyetini teşvik etme.
5. Liderlik ve İşbirliği:
Pazarlama projelerini planlamak, yürütmek ve değerlendirmek için farklı ekipler içinde etkili bir şekilde işbirliği yapma.
Pazarlama sonuçları için inisyatif alma ve sorumluluk gösterme.
Pazarlama ile ilgili görevlerde ekip üyelerine yapıcı geri bildirim ve destek sağlama.
Bir kuruluş içindeki pazarlama ile diğer fonksiyonel alanlar (örn. finans, satış, operasyonlar) arasındaki karşılıklı bağımlılıkları anlama.
6. Etik ve Sorumlu Pazarlama:
Sorumlu ve şeffaf iletişimi sağlayarak pazarlama uygulamalarındaki etik ikilemleri belirleme ve ele alma.
Pazarlama stratejileri geliştirirken ve uygularken kurumsal sosyal sorumluluk ilkelerini uygulama.
Pazarlama faaliyetlerini düzenleyen ilgili yasal ve düzenleyici çerçevelere uyma.
Paydaşlarla güven ve uzun vadeli ilişkiler kuran adil ve dürüst pazarlama uygulamalarını teşvik etme.
Bu temel yetkinlikler, öğrencilerin sadece ne bildiklerini veya ne yapabildiklerini değil, aynı zamanda pazarlama zorluklarına nasıl yaklaştıklarını ve ne tür pazarlama profesyonelleri haline geldiklerini de vurgular. |
Hafta | Konu | ||
1) | Yeni Gerçekler için Pazarlamayı Tanımlamak | ||
2) | Pazarlama Planlaması ve Yönetimi | ||
3) | Tüketici Pazarlarının Analizi | ||
4) | Endüstriyel Pazarların Analizi | ||
5) | Pazarlama Araştırması Yapmak | ||
6) | Pazar Bölümlerinin ve Hedef Müşterilerin Belirlenmesi | ||
7) | Müşteri Değer Teklifleri ve Konumlandırma Oluşturma | ||
8) | Ürünlerin Tasarlanması ve Yönetilmesi | ||
9) | Hizmetlerin Tasarlanması ve Yönetilmesi | ||
10) | Güçlü Markalar Oluşturmak | ||
11) | Fiyatlandırma ve Satış Promosyonlarını Yönetme | ||
12) | Pazarlama İletişimini Yönetmek | ||
13) | Dijital Çağda Entegre Bir Pazarlama Kampanyası Tasarlamak | ||
14) | Personal Selling and Direct Marketing | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Temel finansman ilkelerine ve kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
2) İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar. | |||||||||||||||||||
3) İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar. | |||||||||||||||||||
4) Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
5) İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
6) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir. | |||||||||||||||||||
7) Karşılaşabileceği vakaları analiz eder. | |||||||||||||||||||
8) İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir. | |||||||||||||||||||
9) Bir işletmede veya herhangi bir bölümüyle ilgili alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir. | |||||||||||||||||||
10) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder. | |||||||||||||||||||
11) Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir. | |||||||||||||||||||
12) Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir. | |||||||||||||||||||
13) Bilgi işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder. | |||||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur. | |||||||||||||||||||
15) Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar. | |||||||||||||||||||
16) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak takip eder. | |||||||||||||||||||
17) İşletme alanındaki güncel haber ve vakaları bilir, takip eder. | |||||||||||||||||||
18) İşletme ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeleri ve yenilikleri bilir. | |||||||||||||||||||
19) Profesyonel boyuttaki işe alım ve kendini geliştirmeyle ilgili yeniliklerden haberdar olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 28 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 42 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 1 | 12 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 12 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | 14 | 14 |
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 180 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |