BESLENME VE DIYETETIK (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NUT705 | ||||||||
Ders İsmi: | Determination of Food Consumption Status | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Departmental Elective | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Yağmur KAYA |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bireylerin ve toplumların besin tüketim durumlarını değerlendirebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. Öğrenciler, besin tüketim durumu analiz yöntemlerini, veri toplama ve analiz süreçlerini öğrenerek toplumun beslenme sağlığını değerlendirebilecek bir altyapıya sahip olurlar. |
Dersin Hedefi: | Öğrencilerin, bireylerin ve toplulukların besin tüketim alışkanlıklarını değerlendirebilecek, veri toplama araçlarını kullanarak besin tüketimi analizleri yapabilecek ve sonuçları yorumlayabilecek yeterlilik kazanmaları hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Besin tüketim durumu analiz yöntemlerini tanımlar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Besin tüketim durumu için veri toplama araçlarını kullanır. |
||
2) Besin tüketim analiz sonuçlarını sağlık durumu ile ilişkilendirir. |
||
3) Besin tüketim analizinde etik ve yasal ilkelere uygun hareket eder. |
||
4) Toplanan verileri kullanarak besin tüketim durumunu yorumlar. |
Hafta | Konu | ||
1) | Besin Tüketimi ve Beslenme Değerlendirmesine Giriş - Besin tüketim durumu değerlendirmesi temel kavramları. | ||
2) | Besin Tüketimi Durumu Analiz Yöntemleri - Analiz yöntemlerine genel bakış. | ||
3) | Veri Toplama Teknikleri I - 24 saatlik hatırlama yöntemi ve doğruluğu. | ||
4) | Veri Toplama Teknikleri II - Besin sıklığı anketi ve uygulama esasları. | ||
5) | Beslenme Günlükleri ve Kayıt Yöntemleri - Günlük tutma yöntemleri ve kullanımı. | ||
6) | Besin Tüketim Verilerinin Analizi - Toplanan verilerin analiz süreci ve araçları. | ||
7) | Besin Tüketim Durumunun Sağlık Üzerindeki Etkileri - Beslenme alışkanlıkları ve sağlık arasındaki ilişki. | ||
8) | Ara Sınav - İlk 7 haftada öğrenilen konuların değerlendirilmesi. | ||
9) | Enerji ve Makro Besin Öğeleri Tüketiminin Değerlendirilmesi - Kalori ve makro besin alımı analizi. | ||
10) | Mikro Besin Öğeleri ve İz Elementler - Mikro besin öğelerinin günlük tüketimi ve sağlık üzerindeki rolü. | ||
11) | Toplum Sağlığını Değerlendirme Yöntemleri - Toplumun beslenme sağlığı ile ilgili veri toplama ve analiz yöntemleri. | ||
12) | Besin Tüketim Verilerinin Raporlanması - Analiz sonuçlarının raporlanması ve sunumu. | ||
13) | Besin Güvenliği ve Beslenme Etiketleri - Besin güvenliği ve etiket okuma yöntemleri. | ||
14) | Güncel Araştırmalar ve Uygulamalar - Besin tüketim durumu ve değerlendirme alanında güncel çalışmalar. | ||
15) | Genel Tekrar ve Final Sınavına Hazırlık - Tüm konuların gözden geçirilmesi ve final sınavı hazırlığı. | ||
16) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Beslenme ve tıp bilimleri ile ilgili temel kavramları bilir | 2 | 3 | |||||||||||||
2) Beslenme ve besinlerin sağlıkla çift yönlü ilişkisini bilir. | 1 | 2 | 3 | ||||||||||||
3) Gıda, beslenme ve sağlık mevzuatını bilir | 1 | 3 | 2 | ||||||||||||
4) Yeterli mesleki terminoloji bilgisine sahiptir | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||
5) Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | 2 | 3 | 1 | ||||||||||||
6) Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 1 | 3 | 2 | ||||||||||||
7) Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | 3 | 2 | 1 | ||||||||||||
8) Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | 3 | 1 | 2 | ||||||||||||
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | 2 | 3 | 1 | ||||||||||||
10) Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | 2 | 3 | |||||||||||||
11) Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişimi öğrenir. | 2 | 1 | 3 | ||||||||||||
12) Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | 1 | 3 | |||||||||||||
13) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | 1 | 3 | 2 | ||||||||||||
14) Hasta yakınları, doktorlar ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilir, bilgi verici olur. | 3 | 2 | 1 | ||||||||||||
15) Beslenme ve diyetetik uygulamalarında görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Edindiği bilgi ve becerilerle beslenme ve diyetetik alanındaki hizmetin örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi konusunda bireysel ve ekip üyesi olarak kalite yönetimi ve süreçleri çerçevesinde sorumluluk alır. | 2 | 1 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | 1 | % 10 |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 27 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 7 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 4 | 8 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 6 | 12 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 91 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |