BILIŞIM GÜVENLIĞI TEKNOLOJISI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO107 | ||||||||
Ders İsmi: | Nesne Tabanlı Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Aytek Gücüyener |
Dersin Amacı: | Nesne tabanlı programlama prensiplerini ve tekniklerini öğretmek; öğrencilerin gerçek dünya problemlerini nesne tabanlı yaklaşımlar kullanarak çözmelerini sağlamak. |
Dersin Hedefi: | Nesne Tabanlı Programlama dersinin hedefi, öğrencilere nesne yönelimli programlamanın temel prensiplerini ve tekniklerini öğretmektir |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler, nesne tabanlı programlamanın temel kavramlarını ve prensiplerini öğrenir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler, sınıf, nesne, kalıtım, çok biçimlilik ve kapsülleme gibi nesne tabanlı programlama yapılarını kullanarak yazılım geliştirme becerisi kazanır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler, nesne tabanlı programlama yöntemlerini kullanarak modüler, yeniden kullanılabilir ve sürdürülebilir yazılımlar tasarlama yetkinliği geliştirir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Giriş ve Temel Kavramlar | ||
2) | Sınıflar ve Nesneler | ||
3) | Kapsülleme ve Bilgi Gizleme | ||
4) | Fonksiyon Aşırı Yükleme (Function Overloading) | ||
5) | Kalıtım (Inheritance) | ||
6) | Polimorfizm (Polymorphism) | ||
7) | Kompozisyon ve Birlikte Çalışma (Composition and Collaboration) | ||
8) | Ara Sınav ve Proje Çalışması | ||
9) | Şablonlar (Templates) | ||
10) | İstisna Yönetimi (Exception Handling) | ||
11) | Giriş/Çıkış İşlemleri (Input/Output Operations) | ||
12) | Dinamik Bellek Yönetimi | ||
13) | Tasarım Desenlerine Giriş (Introduction to Design Patterns) | ||
14) | Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Bilgi güvenliği prensipleri ve yöntemleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||||
2) Siber güvenlik tehditleri ve saldırı türleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | |||||||||||||||||
3) Kriptografi teknikleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||||
4) Bilgi güvenliği yönetim sistemleri ve standartları konusunda bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||||
5) Güvenli yazılım geliştirme süreçleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
6) Bilgi güvenliği risklerini analiz edebilme ve değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||||||||
7) Bilgisayar ağları ve iletişim protokolleri üzerine uygulamalı bilgiye sahip olma. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||
8) Güvenlik açıklarını tespit etme ve kapatma becerisi. | |||||||||||||||||
9) Bilgi güvenliği projelerinde bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yeteneği. | |||||||||||||||||
10) Takım çalışması ve liderlik becerisi gösterme yeteneği. | |||||||||||||||||
11) Yeni teknolojilere ve güvenlik trendlerine adapte olabilme yeteneği. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||
12) Alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||
13) Teknik bilgiyi anlaşılır bir şekilde ifade edebilme ve sunabilme becerisi. | |||||||||||||||||
14) Yazılı ve sözlü iletişim yetenekleri. | |||||||||||||||||
15) İşbirliği ve takım çalışması becerisi. | |||||||||||||||||
16) Bilgi güvenliği ile ilgili yasal ve etik sorumlulukların bilincinde olma. | |||||||||||||||||
17) Bilgi güvenliği olaylarına müdahale ve kriz yönetimi becerisi. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 3 | % 0 |
Ödev | 4 | % 0 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 0 |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | 4 | % 0 |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | 4 | % 0 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 56 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 21 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 121 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |