RADYO, TELEVIZYON VE SINEMA | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTS107 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Emir Batuş |
Dersin Amacı: | Sanat tarihi dersinde sanatın ne anlam ifade ettiği tartışıldıktan sonra toplum sanat ilişkilerine değinilecektir. Antik çağdan günümüze sanatın serüvenine tanıklık edilecek, Batı sanatı farklı dönemlerdeki sanatçıların, özellikle ressamların tabloları üzerinden yorumlanacaktır. Dersimizde Türk sanatına ayrı bir bölüm ayrılarak Osmanlı Dönemi sanat anlayışı, Cumhuriyetin kuruluş dönemi ve çok partili dönemle birlikte sanata yeni yaklaşımlar irdelenecektir. |
Dersin Hedefi: | Bu dersin nihai amacı, öğrenciyi hem yaratıcı hem de eleştirel düşünme becerisine sahip, sosyal açıdan duyarlı ve üretken bir birey haline getirmektir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar. |
||
2) Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler. |
||
3) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel sanatlar alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır. |
||
4) Görsel Sanatlar alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder. |
||
5) Görsel sanatlar alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir. |
||
6) Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır. |
||
7) Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel sanatlar alanına ait bilgileri sentezler. |
||
8) Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir. |
||
9) Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır. |
||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur. |
||
11) Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır. |
||
12) Görsel sanatlar alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler. |
||
13) Estetik bakış açısını pekiştirir. |
||
14) Sinema ve Televizyon ortamında Görsel sanat alanları için gereken araç ve teknikleri uygulayarak anlatır. |
||
15) Tasarıma ait estetik kuralları kavrar. |
||
16) Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır. |
||
17) Görsel sanat alanı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular. |
||
18) Sinema ve Televizyon alanındaki görsel teknolojilerini ifade eder. |
||
19) Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir. |
||
20) Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır. |
||
21) Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder. |
||
22) İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir. |
||
23) Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular. |
||
24) Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar. |
||
25) Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir. |
||
26) Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Dersin genel tanımı | ||
2) | Analog ve dijital makinalar | ||
3) | İlk Çağ Uygarlıklarında Sanat 1: Yunan Sanatı | ||
4) | İlk Çağ Uygarlıklarında Sanat 2: Roma Sanatı | ||
5) | Orta Çağ Toplumunda Sanatın Yeri: Erken Rönesans | ||
6) | Rönesans Dönemi Manyerizm ve Barok Sanat | ||
7) | Modernizm ve 19. Yüzyıl Avrupa Sanat Akımları | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | 19. ve 20. Yüzyıl Avrupa Sanat Akımları | ||
10) | Türk Kültür ve Sanat Anlayışı: Osmanlı Sanatı 1 | ||
11) | Osmanlı Sanatı 2, İlk Türk Ressamlar | ||
12) | Cumhuriyet Dönemi Sanat Anlayışı | ||
13) | Türkiye’de Çağdaş Sanat anlayışı | ||
14) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |