SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBK714 | ||||||||
Ders İsmi: | Etnik Sorunlar ve Milliyetçilik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 8. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Mesut ÖZEL |
Dersin Amacı: | Dünyada son iki yüzyıldır yaşanan en önemli gelişmelerin altında yatan olgu milliyetçilik düşüncesidir. Modern devlet ve toplum yapısının temel dayanağı olan ulus kavramı milliyetçi düşüncenin tezahürünü oluşturmaktadır. Bu yüzden günümüzde sınırları ve toplumları biçimlendirmesi bağlamında teorik olarak “Etnik Sorunlar ve Milliyetçilik” dersi faydalı görülmektedir. |
Dersin Hedefi: | 1) Milliyetçilik ideolojisini açıklamak. 2) Millet, etnisite, etnik çatışmalar ve milliyetçilik tipolojileri hakkında öğrencileri bilgilendirmek. 3) Milliyetçilik ve etnik sorunlara dair analitik bakış açısı geliştirmelerini sağlamak. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Uluslararası ilişkiler, uluslararası siyaset, kamu yönetimi ve genel olarak sosyal bilim konularında kavramsal ve kuramsal altyapıya sahip olma; bu alanlardaki bilgilerini hayata geçirebilme becerisi.
|
||
2) Uluslararası/siyasal/toplumsal sorunları saptama, tanımlama, veri toplama, analiz etme ve yorumlama: bu amaçlara uygun bilimsel yöntemleri uygulama becerisi. |
||
3) Bir toplumsal/siyasal/iktisadi konuyu disiplinlerarası bir sorunsal olarak tanımlayabilme, karşılaştırma yapabilme ve farklı alanlarla ilişkilendirebilme becerisi. |
||
4) Bilgiye ulaşma ve üretme konusunda yeni yöntemleri takip etme; yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma. |
||
5) Mesleki, kamusal etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma. |
||
6) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma. 0 7 Liderlik, ikna kabiliyeti ve çok yönlü analiz edebilme becerisi. |
||
7) Kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği alanları geliştirebilme ve destek sağlayabilme kapasitesini geliştirme. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Milliyetçilik Ve Ulus Kavramı | ||
2) | Milliyetçilik Kavramı ve Olgusuna Tarihsel Bir Bakış | ||
3) | Milliyetçilik Kuramları | ||
4) | Modernizm Paradigması | ||
5) | Siyasi Dönüşümler | ||
6) | Geleneğin İcadı | ||
7) | Toplumsal Dönüşümler | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Milliyetçiliğin Toplumsal Kökenleri | ||
10) | Etnosembolizm ve Post-Modern Yaklaşımlar | ||
11) | Orta ve Doğu Avrupa’da Milliyetçilik | ||
12) | Azınlık ve Self-Determinasyon Kavramları | ||
13) | Osmanlı Döneminde Türk milliyetçiliğinin Doğuşu | ||
14) | Erken Cumhuriyet döneminde Türk milliyetçiliği Türk milliyetçiliği tipolojileri | ||
15) | 1990 sonrası milliyetçi hareketler: modernleşme ve milliyetçilik ilişkisini yeniden düşünmek | ||
16) | Yarıyıl Sonu Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir. | 1 | ||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir. | 1 | ||||||||||
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır. | 1 | ||||||||||
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar. | 1 | ||||||||||
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır. | 1 | ||||||||||
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir. | 1 | ||||||||||
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir. | 1 | ||||||||||
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir. | 1 | ||||||||||
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder. | 1 | ||||||||||
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır. | 1 | ||||||||||
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 1 | 10 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 10 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 10 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 102 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |