SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBK714
Ders İsmi: Etnik Sorunlar ve Milliyetçilik
Ders Yarıyılı: 8. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Mesut ÖZEL

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dünyada son iki yüzyıldır yaşanan en önemli gelişmelerin altında yatan olgu milliyetçilik düşüncesidir. Modern devlet ve toplum yapısının temel dayanağı olan ulus kavramı milliyetçi düşüncenin tezahürünü oluşturmaktadır. Bu yüzden günümüzde sınırları ve toplumları biçimlendirmesi bağlamında teorik olarak “Etnik Sorunlar ve Milliyetçilik” dersi faydalı görülmektedir.
Dersin Hedefi: 1) Milliyetçilik ideolojisini açıklamak.
2) Millet, etnisite, etnik çatışmalar ve milliyetçilik tipolojileri hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
3) Milliyetçilik ve etnik sorunlara dair analitik bakış açısı geliştirmelerini sağlamak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uluslararası ilişkiler, uluslararası siyaset, kamu yönetimi ve genel olarak sosyal bilim konularında kavramsal ve kuramsal altyapıya sahip olma; bu alanlardaki bilgilerini hayata geçirebilme becerisi.
  2) Uluslararası/siyasal/toplumsal sorunları saptama, tanımlama, veri toplama, analiz etme ve yorumlama: bu amaçlara uygun bilimsel yöntemleri uygulama becerisi.
  3) Bir toplumsal/siyasal/iktisadi konuyu disiplinlerarası bir sorunsal olarak tanımlayabilme, karşılaştırma yapabilme ve farklı alanlarla ilişkilendirebilme becerisi.
  4) Bilgiye ulaşma ve üretme konusunda yeni yöntemleri takip etme; yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma.
  5) Mesleki, kamusal etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma.
  6) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma. 0 7 Liderlik, ikna kabiliyeti ve çok yönlü analiz edebilme becerisi.
  7) Kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği alanları geliştirebilme ve destek sağlayabilme kapasitesini geliştirme.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Milliyetçilik Ve Ulus Kavramı
2) Milliyetçilik Kavramı ve Olgusuna Tarihsel Bir Bakış
3) Milliyetçilik Kuramları
4) Modernizm Paradigması
5) Siyasi Dönüşümler
6) Geleneğin İcadı
7) Toplumsal Dönüşümler
8) Ara Sınav
9) Milliyetçiliğin Toplumsal Kökenleri
10) Etnosembolizm ve Post-Modern Yaklaşımlar
11) Orta ve Doğu Avrupa’da Milliyetçilik
12) Azınlık ve Self-Determinasyon Kavramları
13) Osmanlı Döneminde Türk milliyetçiliğinin Doğuşu
14) Erken Cumhuriyet döneminde Türk milliyetçiliği Türk milliyetçiliği tipolojileri
15) 1990 sonrası milliyetçi hareketler: modernleşme ve milliyetçilik ilişkisini yeniden düşünmek
16) Yarıyıl Sonu Sınavı
Diğer Kaynaklar: Umut Özkırımlı, Milliyetçilik Kuramları, Doğu Batı Yayınları, Ankara
Antoine Roger, Milliyetçilik Kuramları, Versus Yayınları, İstanbul.
Bölükbaşı, Yusuf Ziya (2020), Milliyetçilik ve Dış Politika: Türkiye’nin Kuzey Irak ve İsrail Politikalarına Teorik Bir Bakış, Ankara: Gazi Kitabevi.
Bölükbaşı, Yusuf Ziya (Ed) (2020), Milliyetçiliğin Coğrafyaları II, Ankara: Gazi Kitabevi.
Gellner, Ernest (2008), Uluslar ve Ulusçuluklar, İstanbul: Hil Yayınları.
Gültekingil, Murat ve Bora, Tanıl (Ed) (2009), Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Milliyetçilik, İstanbul: İletişim Yayınları.
Hobsbawm, Eric J. (2010), 1780’den Günümüze Milletler ve Milliyetçilik, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Milliyetçilik Araştırmaları Dergisi, I, II, III ve IV. Sayılar.
Smith, Anthony D. (2010), Milli Kimlik, İstanbul: İletişim Yayınları.
Smith, Anthony D. (2002), Ulusların Etnik Kökeni, Ankara: Dost Kitabevi.
Yücel, Gökberk (Ed) (2019), Milliyetçiliğin Coğrafyaları, Ankara: A Kitap.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir. 1
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir. 1
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır. 1
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar. 1
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır. 1
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir. 1
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir. 1
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir. 1
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder. 1
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır. 1
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 1 10
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 2 2
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 10
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 10
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 102
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3