FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR702
Ders İsmi: Halk Sağlığı
Ders Yarıyılı: 8. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Azize DİK - Dr. Öğr. Gör. Ela Kavlak

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerine halk sağlığı alanında temel bilgiler sunarak, toplumun sağlığını koruma, hastalıkları önleme ve sağlığı geliştirme konularında bilinçlendirme sağlamaktır.
Dersin Hedefi: Halk sağlığının tanımını yapmak ve önemini vurgulamak.
Hastalık önleme stratejilerini incelemek ve uygulamak.
Toplum sağlığını etkileyen faktörleri analiz etmek.
Epidemiyolojik temel kavramları anlamak ve sağlık verilerini yorumlamak.
Sağlık politikalarının toplum üzerindeki etkisini değerlendirmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kronik hastalıkların risk faktörleri ve yaygınlığı hakkında bilgi edinme.
  2) Halk sağlığı politikaları ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olma.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Toplum sağlığı sorunlarını analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerisi kazanma.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Toplum sağlığı sorunlarına duyarlılık geliştirme ve toplumda sağlık bilincinin artırılmasına katkıda bulunma yetkinliği.
  2) Halk sağlığı projeleri için etkili iletişim ve işbirliği yetkinliği geliştirme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Toplum temelli rehabilitasyon
2) Yaşlanmaya bağlı kas ve iskelet sistemi hastalıklarının önlenmesi ve koruyucu fizyoterapi
3) Alzheimer hastalığında koruyucu egzersizin faydaları
4) Çocukluk çağı koruyucu sağlık
5) Kronik hastalıkların önlenmesi
6) Nörolojik hastalıkların önlenmesi
7) Vize sınavına hazırlık
8) VİZE SINAVI
9) 21. yüzyılda halk sağlığı ve epidemiyoloji ve tarihi/ Kültür, davranış ve sağlık
10) Sağlık tarama ilkeleri
11) Halk Sağlığı Uygulama Alanları
12) Enfeksiyon Hastalıkları ve Korunma Yolları
13) Kardiyovasküler Hastalıklarda Halk Sağlığı
14) Çocuklar ve Adölesanlar için fiziksel inaktivite ve obesiteye yönelik programlar
15) Uluslararası halk sağlığında küresel işbirliği- globalizasyon ve sağlık
16) FİNAL SINAVI
Diğer Kaynaklar: 1. Green, L. W., & Ottoson, J. M. (2008). Community and population health (8th ed.). McGraw-Hill Medical.

2. Friis, R. H., & Sellers, T. A. (2013). Epidemiology for public health practice (5th ed.). Jones & Bartlett Learning.

3. Detels, R., Gulliford, M., Karim, Q. A., & Tan, C. C. (Eds.). (2019). Oxford textbook of global public health (7th ed.). Oxford University Press.

4. Riegelman, R. K., & Kirkwood, B. R. (2019). Public health 101: Healthy people-healthy populations (2nd ed.). Jones & Bartlett Learning.

5. Tulchinsky, T. H., & Varavikova, E. A. (2014). The new public health (3rd ed.). Academic Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. 2 2 3
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar 2 2 3
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir. 2 2 3
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir. 2 2 2
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. 3 3 3 3
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 1 2 3 3 3
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir. 2 3 3 3 3
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır 2 3 3 3 3
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır. 3 3 3 3
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular 3 3 3 3 3
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır 3 3 3 3 3
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir. 3 3 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası 14 28
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 2
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma 13 26
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 128
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4