FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR702 | ||||||||
Ders İsmi: | Halk Sağlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 8. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Azize DİK - Dr. Öğr. Gör. Ela Kavlak |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerine halk sağlığı alanında temel bilgiler sunarak, toplumun sağlığını koruma, hastalıkları önleme ve sağlığı geliştirme konularında bilinçlendirme sağlamaktır. |
Dersin Hedefi: | Halk sağlığının tanımını yapmak ve önemini vurgulamak. Hastalık önleme stratejilerini incelemek ve uygulamak. Toplum sağlığını etkileyen faktörleri analiz etmek. Epidemiyolojik temel kavramları anlamak ve sağlık verilerini yorumlamak. Sağlık politikalarının toplum üzerindeki etkisini değerlendirmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kronik hastalıkların risk faktörleri ve yaygınlığı hakkında bilgi edinme. |
||
2) Halk sağlığı politikaları ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olma. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Toplum sağlığı sorunlarını analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerisi kazanma. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Toplum sağlığı sorunlarına duyarlılık geliştirme ve toplumda sağlık bilincinin artırılmasına katkıda bulunma yetkinliği. |
||
2) Halk sağlığı projeleri için etkili iletişim ve işbirliği yetkinliği geliştirme. |
Hafta | Konu | ||
1) | Toplum temelli rehabilitasyon | ||
2) | Yaşlanmaya bağlı kas ve iskelet sistemi hastalıklarının önlenmesi ve koruyucu fizyoterapi | ||
3) | Alzheimer hastalığında koruyucu egzersizin faydaları | ||
4) | Çocukluk çağı koruyucu sağlık | ||
5) | Kronik hastalıkların önlenmesi | ||
6) | Nörolojik hastalıkların önlenmesi | ||
7) | Vize sınavına hazırlık | ||
8) | VİZE SINAVI | ||
9) | 21. yüzyılda halk sağlığı ve epidemiyoloji ve tarihi/ Kültür, davranış ve sağlık | ||
10) | Sağlık tarama ilkeleri | ||
11) | Halk Sağlığı Uygulama Alanları | ||
12) | Enfeksiyon Hastalıkları ve Korunma Yolları | ||
13) | Kardiyovasküler Hastalıklarda Halk Sağlığı | ||
14) | Çocuklar ve Adölesanlar için fiziksel inaktivite ve obesiteye yönelik programlar | ||
15) | Uluslararası halk sağlığında küresel işbirliği- globalizasyon ve sağlık | ||
16) | FİNAL SINAVI | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 3 | |||||||||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar | 2 | 2 | 3 | |||||||||
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir. | 2 | 2 | 3 | |||||||||
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir. | 2 | 2 | 2 | |||||||||
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 28 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | 13 | 26 |
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 128 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |