VISUAL COMMUNICATION DESIGN (ENGLISH)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD725
Ders İsmi: Generics Design
Ders Yarıyılı: 7. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): -

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, jenerik tasarımın temel prensiplerini ve uygulamalarını anlatarak, görsel ve kavramsal anlamda etkili jenerikler oluşturabilme becerilerini kazandırmak.
Dersin Hedefi: Öğrencilerin jenerik tasarımının temel kavramlarını kavramalarını ve bu kavramları uygulamaya dönüştürerek yaratıcı ve etkili jenerik tasarımlar oluşturmalarını sağlamak
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, jenerik tasarımın temel kavramlarını anlamayı ve uygulamayı öğrenerek yaratıcı projeler geliştirebileceklerdir.
  2) Dersin sonunda öğrenciler, farklı medya türlerinde jenerik tasarımlar oluşturabilme yeteneğine sahip olacaklardır.
  3) Öğrenciler, jenerik tasarım süreçlerini anlayarak tasarım kararlarını açıklama ve savunma yetenekleri kazanacaklardır.
  4) Ders kapsamında öğrenciler, jenerik tasarımında renk, tipografi ve kompozisyon gibi temel öğeleri etkili bir şekilde kullanmayı öğreneceklerdir.
  5) Öğrenciler, jenerik tasarım projelerini sürdürülebilirlik, kültürel anlam ve estetik değerler açısından değerlendirme yetenekleri geliştireceklerdir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin ilk haftasında öğrenci, medya üretiminde kullanılan yayın formatlarını keşfeder. Bu süreçte, arayüz özelliklerini tanıyarak dijital ortamlarda nasıl etkili bir şekilde çalışabileceğini öğrenir. Ayrıca, çalışma alanlarını yönetme ve özelleştirme becerilerini geliştirerek profesyonel bir iş akışı oluşturmayı öğrenir. Transform özellikleri, yani pozisyon, ölçek, döndürme, opaklık ve çekim noktası gibi unsurlar, öğrenciye dijital içeriklerde temel değişiklikler yapabilme yeteneği kazandırır. İlk hafta aynı zamanda zaman çizelgesi, katmanlar ve sahne kompozisyonu konularında temel bilgiler sunar ve öğrenciye animasyon ve hareketli içerik tasarımı için temel bir anlayış kazandıran keyframe oluşturmayı ele alır.
2) Dersin ikinci haftasında öğrenciler, animasyonun 12 temel prensibini detaylı bir şekilde inceler ve bu prensipleri projelerinde uygulayarak pekiştirir. Ayrıca, After Effects ve Photoshop arasındaki ilişkiyi anlamak ve bu programları etkili bir şekilde kullanmak için pratik yaparlar. Keyframe animasyonu, grafik düzenleyici ve katmanlarla çalışma konularında daha derinlemesine bilgi edinirler ve bu beceriyi kullanarak özgün animasyonlar oluştururlar. Haftanın sonunda, öğrenciler, hareketin kanunlarına dair teorik bilgilerini pratiğe dökecekleri bir uygulama yaparlar ve bir logo animasyonunu baştan sona tasarlayarak bu beceriyi pekiştirirler.
3) Dersin üçüncü haftasında öğrenciler, birden fazla kompozisyon üzerinde çalışma yeteneğini geliştirir. Ayrıca, Photoshop ve Illustrator dosyalarıyla etkili bir şekilde çalışmayı öğrenir ve maskeleme, alpha channel, ve track mate konularında bilgi edinir. Bu haftanın uygulamalı bölümlerinde öğrenciler, packshot/kapak tasarımı ve animasyonu ile lower third tasarımı ve animasyonunu başarıyla gerçekleştirir.
4) Dersin ilerleyen bölümlerinde, öğrenciler 3D katmanlarla çalışmayı, 3D compositing tekniklerini öğrenmeyi ve 3D sahne kullanımı, kamera kullanımı ile x-y-z eksen hareketleri konularında bilgi edinmeyi hedefleyeceklerdir. Ayrıca, ışık kullanımının farklı türlerini, ışığın hareketini ve ışık-gölge-nesne ilişkisini anlamayı amaçlayacaklardır. Kamera özellikleri, lens farklılıkları ve alan derinliği konularında bilgi sahibi olacak, Orbit/Pan/Tilt özellikleri, null ve kamera bağlantısı gibi teknikleri öğreneceklerdir. Bu kapsamda, öğrenciler 3D tasarım ve animasyon uygulamalarını başarıyla gerçekleştireceklerdir.
5) Uygulama kısmında öğrenciler, sosyal medya post ve hikâye tasarımını ve animasyonunu üç farklı aşamada başarıyla gerçekleştireceklerdir.
6) Uygulama bölümünde, öğrenciler üç farklı aşamada jenerik tasarımı ve animasyonunu başarıyla gerçekleştireceklerdir. İlk aşamada genel jenerik tasarımı ve animasyonu, ikinci aşamada konser ve/veya spor organizasyonları için özel jenerik tasarımını ve animasyonu, üçüncü aşamada ise ses ve görüntü uyumu konularını başarıyla uygulayacaklardır.
7) Ara sınav.
8) Jenerik tasarım ve animasyon uygulaması
9) Infographics video promo uygulaması
10) Infographics video promo uygulaması
11) Portfolyo tasarımı / video özgeçmiş tasarımı
12) Portfolyo tasarımı / video özgeçmiş tasarımı
13) Öğrenci projeleri – final projeler
14) Öğrenci Projeleri- Final Projeleri
Diğer Kaynaklar: Müller-Brockmann, J. (1995). Grid systems in graphic design: A visual communication manual for graphic designers, typographers, and three dimensional designers. Verlag Niggli.

Meggs, P. B., & Purvis, A. W. (2016). Meggs' history of graphic design. John Wiley & Sons.

Tondreau, B. (2012). The evolution of graphic design in the US. Bloomsbury Publishing USA.

Heller, S., & Vienne, V. (2003). 100 ideas that changed graphic design. Laurence King Publishing.

Ambrose, G., & Harris, P. (2009). The fundamentals of graphic design. AVA Publishing.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar. 3
1) Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler.
1) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır.
1) Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder.
1) Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir.
1) Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır. 3
2) Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler.
2) Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir.
2) Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır. 2
2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur.
2) Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır. 2
2) Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler.
3) Estetik bakış açısını pekiştirir. 2
3) Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular.
3) Tasarıma ait estetik kuralları kavrar. 1
4) Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır.
4) Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular.
4) Yeni Medya teknolojilerini ifade eder.
5) Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir.
5) Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır. 3
5) Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder.
6) İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir.
6) Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular.
6) Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar.
7) Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir.
8) Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar 14 42
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma 14 14
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 1
ARA SINAV (Vize) 1 10
Genel Sınava Hazırlanma 1 1
GENEL SINAV (Final) 1 10
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 120
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4