|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, jenerik tasarımın temel kavramlarını anlamayı ve uygulamayı öğrenerek yaratıcı projeler geliştirebileceklerdir.
|
2) Dersin sonunda öğrenciler, farklı medya türlerinde jenerik tasarımlar oluşturabilme yeteneğine sahip olacaklardır.
|
3) Öğrenciler, jenerik tasarım süreçlerini anlayarak tasarım kararlarını açıklama ve savunma yetenekleri kazanacaklardır.
|
4) Ders kapsamında öğrenciler, jenerik tasarımında renk, tipografi ve kompozisyon gibi temel öğeleri etkili bir şekilde kullanmayı öğreneceklerdir.
|
5) Öğrenciler, jenerik tasarım projelerini sürdürülebilirlik, kültürel anlam ve estetik değerler açısından değerlendirme yetenekleri geliştireceklerdir.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin ilk haftasında öğrenci, medya üretiminde kullanılan yayın formatlarını keşfeder. Bu süreçte, arayüz özelliklerini tanıyarak dijital ortamlarda nasıl etkili bir şekilde çalışabileceğini öğrenir. Ayrıca, çalışma alanlarını yönetme ve özelleştirme becerilerini geliştirerek profesyonel bir iş akışı oluşturmayı öğrenir. Transform özellikleri, yani pozisyon, ölçek, döndürme, opaklık ve çekim noktası gibi unsurlar, öğrenciye dijital içeriklerde temel değişiklikler yapabilme yeteneği kazandırır. İlk hafta aynı zamanda zaman çizelgesi, katmanlar ve sahne kompozisyonu konularında temel bilgiler sunar ve öğrenciye animasyon ve hareketli içerik tasarımı için temel bir anlayış kazandıran keyframe oluşturmayı ele alır. |
2) |
Dersin ikinci haftasında öğrenciler, animasyonun 12 temel prensibini detaylı bir şekilde inceler ve bu prensipleri projelerinde uygulayarak pekiştirir. Ayrıca, After Effects ve Photoshop arasındaki ilişkiyi anlamak ve bu programları etkili bir şekilde kullanmak için pratik yaparlar. Keyframe animasyonu, grafik düzenleyici ve katmanlarla çalışma konularında daha derinlemesine bilgi edinirler ve bu beceriyi kullanarak özgün animasyonlar oluştururlar. Haftanın sonunda, öğrenciler, hareketin kanunlarına dair teorik bilgilerini pratiğe dökecekleri bir uygulama yaparlar ve bir logo animasyonunu baştan sona tasarlayarak bu beceriyi pekiştirirler. |
3) |
Dersin üçüncü haftasında öğrenciler, birden fazla kompozisyon üzerinde çalışma yeteneğini geliştirir. Ayrıca, Photoshop ve Illustrator dosyalarıyla etkili bir şekilde çalışmayı öğrenir ve maskeleme, alpha channel, ve track mate konularında bilgi edinir. Bu haftanın uygulamalı bölümlerinde öğrenciler, packshot/kapak tasarımı ve animasyonu ile lower third tasarımı ve animasyonunu başarıyla gerçekleştirir.
|
4) |
Dersin ilerleyen bölümlerinde, öğrenciler 3D katmanlarla çalışmayı, 3D compositing tekniklerini öğrenmeyi ve 3D sahne kullanımı, kamera kullanımı ile x-y-z eksen hareketleri konularında bilgi edinmeyi hedefleyeceklerdir. Ayrıca, ışık kullanımının farklı türlerini, ışığın hareketini ve ışık-gölge-nesne ilişkisini anlamayı amaçlayacaklardır. Kamera özellikleri, lens farklılıkları ve alan derinliği konularında bilgi sahibi olacak, Orbit/Pan/Tilt özellikleri, null ve kamera bağlantısı gibi teknikleri öğreneceklerdir. Bu kapsamda, öğrenciler 3D tasarım ve animasyon uygulamalarını başarıyla gerçekleştireceklerdir. |
5) |
Uygulama kısmında öğrenciler, sosyal medya post ve hikâye tasarımını ve animasyonunu üç farklı aşamada başarıyla gerçekleştireceklerdir.
|
6) |
Uygulama bölümünde, öğrenciler üç farklı aşamada jenerik tasarımı ve animasyonunu başarıyla gerçekleştireceklerdir. İlk aşamada genel jenerik tasarımı ve animasyonu, ikinci aşamada konser ve/veya spor organizasyonları için özel jenerik tasarımını ve animasyonu, üçüncü aşamada ise ses ve görüntü uyumu konularını başarıyla uygulayacaklardır. |
7) |
Ara sınav. |
8) |
Jenerik tasarım ve animasyon uygulaması |
9) |
Infographics video promo uygulaması |
10) |
Infographics video promo uygulaması |
11) |
Portfolyo tasarımı / video özgeçmiş tasarımı
|
12) |
Portfolyo tasarımı / video özgeçmiş tasarımı
|
13) |
Öğrenci projeleri – final projeler |
14) |
Öğrenci Projeleri- Final Projeleri |
Diğer Kaynaklar: |
Müller-Brockmann, J. (1995). Grid systems in graphic design: A visual communication manual for graphic designers, typographers, and three dimensional designers. Verlag Niggli.
Meggs, P. B., & Purvis, A. W. (2016). Meggs' history of graphic design. John Wiley & Sons.
Tondreau, B. (2012). The evolution of graphic design in the US. Bloomsbury Publishing USA.
Heller, S., & Vienne, V. (2003). 100 ideas that changed graphic design. Laurence King Publishing.
Ambrose, G., & Harris, P. (2009). The fundamentals of graphic design. AVA Publishing. |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|